پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹

ضرغامی: اصلاح‌طلبان انتخابات را مهندسی کردند

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 593838
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اصلاح طلبان انتخابات اخیر را مهندسی کردند و برای همین هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات شورای شهر به طور یکجا پیروز شدند.
ضرغامی: اصلاح‌طلبان انتخابات را مهندسی کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ سیدعزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه شنبه 5 اسفند، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: مهندسی به معنای علم محاسبه، تقارن، پایداری و نگاه سیستمی به مجموعه‌ای که اداره می شود مفهومی وسیعی است که اگر نباشد کار جلو نمی رود.

وی افزود: نگاه سیستمی به مدیریت این است که به جای اینکه به اجزا توجه شود به کل سیستم توجه می‌شود و اجزا در اهمیت بعدی قرار دارد.

وی افزود: کسانی مدیریت را خوب می‌فهمند و می‌توانند به طور متعادل با کمترین آسیب‌ها جلو ببرند که یا مهندس باشند یا مهندسی بلد باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به پدیده فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی برای جمهوری اسلامی موهبت است. حالا اینکه دو سایت ضدانقلاب می‌توانند ما را به چالش بکشند، مشکل جای دیگری است ولی فضای مجازی برای نجات جمهوری اسلامی آمده تا نظارت همگانی ایجاد کند.

ضرغامی با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته همه ما محافظه کار شدیم، گفت: همین الان اگر بخواهیم حرفی بزنیم باید مراقب باشیم دو نفر دیگر ناراحت نشوند؛ اینگونه است که کشور قفل می‌کند. خطوط قرمز پشت سر هم وجود دارد در حالیکه هیچ کدامشان خط قرمز نیست.

وی عنوان کرد: ما دیر فضای مجازی را به رسمیت شناختیم. اینکه متاسفانه دولت ها به ویژه دولت اخیر کم‌کاری کرده و نتوانسته فضای لازم برای فعالیت پیام رسان‌های داخلی را فراهم کند، مشکل جای دیگری است.

رئیس اسبق سازمان صدا وسیما، گفت: اگر برخی آقایان برخورد سیاسی می‌کنند و می‌گویند که مردم به دلیل عدم اعتماد به برخی نهادها، از پیام رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند و مثلا دستگاه‌های اطلاعاتی اطلاعات شما را درمی آورند، درست نیست.

وی تصریح کرد: مگر شما زنگ نمی‌زنید؟ مگر شما پیام نمی‌دهید؟ من یک بار در جلسه‌ای به آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفتم که اگر بخواهید مکالمه من و همسرم را شنود کنید باید از ابتدا تا انتهای آن را بوق بگذارید!

ضرغامی با اشاره به شعار استقلال خواهی در انقلاب گفت: مفهوم استقلال، امروز صرفا به معنی سرزمینی آن نیست. امروز تعریف استقلال گسترده شده است. وقتی شما تمام حیثیت خود را در اختیار بیگانه قرار دادید، استقلال زیر سوال می‌رود.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: ما در زمینه ایجاد پیام رسان‌های داخلی با سرعت، کم‌کاری کرده‌ایم؛ دولت هم کاری نکرده و نمی‌دانم چرا همچنان طلبکارند.

ضرغامی گفت: امیدواریم دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون حمایت از پیام رسان‌های داخلی عمل کند و این قوانین در حد شعار باقی‌نماند تا همه اطلاعات در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رئیس اسبق سازمان صدا وسیما، گفت: فضای مجازی باعث شده که دیگر نشود به راحتی با مردم برخورد کرد. تک تک آدم‌ها صاحب رای شده‌اند. شما ببینید چند درصد از مردم تحت تاثیر جامعه اسلامی مهندسین هستند و چند درصد تحت تاثیر فردی که من نمی‌خواهم از او نام ببرم؟

 ضرغامی با اشاره به مهندسی انتخابات، گفت: اصلاح طلبان انتخابات اخیر را مهندسی کردند و برای همین هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات شورای شهر به طور یکجا پیروز شدند. من به شما می گویم که ده نفر از نمایندگان تهران در مجلس را نام ببرید؛ 99 درصد شما نمی‌توانید نام ببرید؛ مردم اصلا نمی‌شناختند اما مهندسی عاقلانه و خوبی صورت گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،  تصریح کرد: در انتخابات باید اقشار مردم را شناخت. روحانی با دو تا فوبیا توانست همه آراء را به سمت خود ببرد. اینکه گفت برخی می‌خواهند در خیابان‌ها دیوار بکشند، کسی باورش نشد اما این حرف در یک زمینه‌ای مطرح شد. مهندسی یعنی این؛ توانستند پیام خود را به مردم برسانند.

رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به ادعای برخی برای گفت‌وگوی ملی، گفت: برخی به من می‌گویند که قصه این صبحانه‌هایی که با چهره‌ها می‌خوری چیست؟ هیچ قصه‌ای ندارد؛ ما داریم حرف میزنیم؛ حرف زدن که اشکال ندارد. گفتگوی ملی، اعمالی است نه اعلامی. پس از دوم خرداد سال 1376 ما در مجلس به شما(اشاره به اصلاح طلبان) سلام می‌کردیم، جواب سلام ما را نمی‌دادید چون فکر می کردید از شما چیزی می‌افتد!

ضرغامی افزود: بسیاری از شما مشی اصلاح طلبی ندارید؛ شما گروهی دارید اما می خواهید فقط آن را حفظ کنید. امروز بسیاری از مفاهیم، پوست انداخته است؛ اینکه رهبری امروز میفرمایند من انقلابی‌ام، این انقلابی بودن ما را به برخی از اصالت‌ها باز می‌گرداند.

وی با اشاره به تحزب گفت: چون کار حزبی تاثیر خود را دارد. کار حزبی نیازمند اعتقاد عمیق و عشق و علاقه است؛ برخی کار حزبی را نمایش می‌دانند.

وی درباره نامه اخیر رئیس جمهور سابق به رهبری پیرامون مهندسی انتخابات گفت: انتخابات سال 88 مهندسی نبود؛ انتخابات ما سالم بود. ما جزء بهترین کشورها در سلامت انتخابات هستیم.

ضرغامی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه اگر احمدی نژاد بگوید که در سال 88 ریاست جمهوری حق من نبوده است چه می‌شود گفت: حتما این اتفاق نمی‌افتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر مهندسی خوب است پس تکلیف اخلاق چه می‌شود، اظهار داشت: من از مهندسی خوب صحبت کردم. یک زمان مهندسی بد است که می‌شود توهم کروبی اما اگر می‌خواهید مهندسی خوب داشته باشید باید مردم را بشناسید. کسی که وارد انتخابات می شود اینکه بتواند اخلاق را رعایت کند و در عین حال مهندسی خوب هم داشته باشد، سخت است.

ضرغامی شایعه استعفای علی عسگری از ریاست سازمان صداوسیما را تکذیب کرد و گفت: ریاست قبلی سازمان هم زحمت کشید اما استعفا داد و رهبری هم با تاخیر استعفای وی را پذیرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
خنديدم مهندس!
تو همون به فضاى مجازى و توييتر و تلگرامت برسى برات مفيدتره مردم هم راضيتر و شادتر ميشن
Canada
باز كه تو حرف زدى
سعید110
Iran, Islamic Republic of
مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از همون اولم چنین کارکردی داشت. خصوصاً از هنگامی که با نظر مرحوم هاشمی مبنی بر محدود شدن انتخابات به سطح نخبگان، مخالفت شد. البته در هر دو صورت فقط اعمال نظر خودش مهم بود. منتها اگر فقط محدود به نخبگان می شد، هزینه برای ایشان کمتر در می آمد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
هزار ماشالله برای همه چی مهندس داریم.!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس اسبق سازمان صدا وسیما، گفت: "من یک بار در جلسه‌ای به آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفتم که اگر بخواهید مکالمه من و همسرم را شنود کنید باید از ابتدا تا انتهای آن را بوق بگذارید!" (حالا لازم بود تو يه جمع عمومي اين چيزا رو بگي؟!)
Iran, Islamic Republic of
کیفیت نون های نانوایی نزدیک خونه ما بد شده. غلط نکنم زیر سر اصلاح طلبان هست.
سرور
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز. لای نونها یخ نریز!
احمد
Iran, Islamic Republic of
بين قشر اصلاح طلب كمترين اختلاف نظر و اختلاف عقيده وجود داره
به آقاي خاتمي اين اختلافات براي انتخاباتها كنار گذاشته ميشن و به اصطلاح زير چتر ايشون احزاب اصلاح طلب در انتخاباتها بسيار موفق اند
ولي در مقابل اصول گرايان به شدت بينشون اختلاف وجود داره:
طيف لاريجاني-طيف احمدي نژاد-جبهه پايداري-جامعه روحانيت با گرايش هاي مختلف-جامعه مدرسين با اختلاف بين اعضاي اصلي و بدنه
شما انتخابات سال 92 رو در نظر بگيرين
قاليباف-حدادعادل-جليلي-ولايتي اختلاف نظرهاشون به ابزاري براي لجن پراكني و تخريب هم ديگه تبديل شد
يا همين انتخابات اخير بين آقايان قاليباف و رييسي ظاهرا با هم خوب بودن به نفع هم كنار رفتن ولي بعد از انتخابات بصورت مستقيم و غير مستقيم خودشون يا طرفدارانشون به هم حمله مي كردن.
مشكل اصلي اصول گراها نبود يه رهبر براي هدايت اين جريان هست و در صورتي كه قدرت به دستشون بياد اختلافاتشون به مردم آسيب ميزنه
نمونش سال 91 اختلاف بين روساي جمهور و مجلس در مقاطع زماني مختلف و بر سر موضوعات متفاوت كه باعث شد رو اقتصاد به شدت تاثير منفي بذاره
Iran, Islamic Republic of
افسادات بیشترین نقار رو دارند
اما تا مطمئن به تسلط کامل نشدند بروز نمی دهند
شورای شهر تهران قبل از آبادگران یادتون رفته
آخرش هم از هم پاشید

تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتی
فکر می کنی مجتمعند اما دلهایشان پراکنده است

اتفاقا
یکی از علل اختلافات
در بین حزب اللّٰهی ها
همان افسادات هستند
در برخی جاها از افرادی که از نزدیک عناصر رو می شناختند
می گفتند جمعی از اینها ظاهرا به نفع یک کاندای حزب الله و در واقع برای کوبیدن او و طرفش وارد معرکه شدند
و لطمه خودشان را زدند