پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اخلاق شهدا باید در جامعه نهادینه شود

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب: 593830
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بر شهادت باید شاکر بود نه صابر گفت: اخلاق شهدا را باید در جامعه نهادینه کنیم و داستان شهادت شهیدان برای نسل جوان بازگو شود.
اخلاق شهدا باید در جامعه نهادینه شود
به گزارش جهان نيوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان با بیان اینکه شهادت مفهموم بسیار بلندی است که ائمه اطهار(س) برای رسیدن به آن اشک ریختند اظهار داشت: بر شهادت باید شاکر بود نه صابر و برای همین بود که امیرالمومنین(ع) هنگام شهادت فرمود به خدای کعبه رستگار شدم.
 
وی با اشاره به اینکه برای شهید نباید غصه خورد زیرا که شهید در بهترین مقام و جایگاه قرار دارد و در نزد خدای خود روزی می‌خورد گفت: پیامبر فرمود کسی که در راه خدا شهید می‌شود مقامش با انبیا هیچ تفاوتی به جز نبوت ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی ما و در برنامه‌های تلویزیون باید اخلاق شهدا را برجسته کنند تصریح کرد: اخلاق شهدا ترک حرام و نماز اول وقت بود و شهدا تواضع داشتند.

وی با اشاره به اینکه چرا باید در جشنواره فیلم فجر ما حرکات زشت را مشاهده کنیم و این موضوع ناراحت کننده است بیان کرد: ارتباط آثار دختر و پسر و به کار بردن واژه‌های محرک جنسی بسیار زننده است که متاسفانه در جشنواره فیلم فجر جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.

رفیعی با بیان اینکه سفارش به ولایت فقیه در تمام وصیت‌نامه‌های شهدای ما وجود دارد افزود: اخلاق شهدا را باید در جامعه نهادینه کنیم و داستان شهادت شهیدان برای نسل جوان بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا اهل اعتراف و استغفار بودند و برای شهادت نذر می‌کردند بیان کرد: در کتب درسی ما باید از شهدا گفت و سیره یکایک شهدا را به دانش‌آموزان آموزش داد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اولین قطره خون شهید که بر روی زمین ریخته می‌شود گناهانش بخشیده است.

وی با بیان اینکه هر که سه ویژگی داشته باشد نیز در مقام شهید از دنیا می‌رود گفت: اولین ویژگی این است که حق خدا را که بندگی است بشناسد و شکرگذار باشد.

رفیعی با اشاره به اینکه ویژگی دوم این است که حق پیغمبر را بشناسد افزود: سومین ویژگی حق اهل‌بیت پیامبر(ع) را بشناسد و آنها را با عمل خود یاری کند.

وی با بیان اینکه کنترل قوای جنسی توسط جوانان آنها را به شهادت نزدیک می‌کند بیان کرد: کنترل خشم نیز انسان را با شهدا محشور خواهد کرد.
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه می‌شود در این دنیا شهدایی زندگی کرد تصریح کرد: اسلام با شهادت و خون شهید رشد کرده است و اولین شهید راه ولایت حضرت زهرای اطهر(س) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *