پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام شرایط اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۷

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 593801
گودرز کریمی‌فر درباره شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: شرایط و تعرفه فرهنگیان را یک ریال افزایش ندادیم، اما برای مشاغل آزاد و سایر مشاغل لشکری و کشوری به جز آموزش و پرورش 10 درصد افزایش قیمت داریم و برای فرهنگیان همان تعرفه سال گذشته است.
اعلام شرایط اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۷
به گزارش جهان نيوز، کریمی فر افزود: از چهارم اسفند سایت به متظور رزرو مراکز اسکان نوروزی فعال است ولی از 28  اسفند ماه پذیرش رسمی شروع می‌شود که در 707 پایگاه سراسر کشور پذیرش داریم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چند درصد ظرفیت با ثبت‌نام اینترنتی تکمیل می‌شود، تصریح کرد: خود را آماده‌کرده‌ایم که 20 تا 30 درصد  رزرو اینترنتی باشد و زیرساختها و امکانتمان تقریبا برای 5 میلیون نفر یا 12 میلیون نفر روز آماده است تا بتوانیم پذیرش داشته باشیم و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت.

کریمی‌فر در پاسخ به اینکه اسکان در همان کلاس‌های الف و ب و ج  است، گفت: گروه ج را حذف کردیم و گروه ویژه، الف و ب داریم یعنی شاهد ارتقا بودیم و هیچ کلاسی در گروه ج وجود ندارد و در تمام کلاس ها امکانات خوبی داریم  و امکانات گروه ویژه خاص‌تر است و تنها یک مقدار پایین‌تر از خانه معلم است.

وی در پاسخ به این سوال که فرهنگیان می‌گویند درست است قیمت ها پایین است ولی کیفیت لازم را ندارد و یا خانه های معلم به معلمان نمی‌رسد،گفت: طبیعی است که کلاس های گروه الف و ب از لحاظ کمیتی بیشتر از ویژه هستند اما چون گروه ج را حذف کردیم، الف و ب را ارتقا دادیم. این کلاس ها برای اسکان موقت است تا وقتی فرد به شهری می‌رود در خیابان چادر نزند و هتلهای گران قیمت نرود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیشتر خانه‌های معلم که 345 خانه معلم داریم شاید در حد هتل‌های سه ستاره هستند و طبیعی است 12 میلیون نفر روز یا 5 میلیون مسافر که می‌روند تعدادی می‌گویند گله‌مندند ما یک نظرسنجی از سایت و همه فرهنگیان داشتیم که تقریبا 85 درصد افراد رأی مثبت و رضایتمندی مثبت خودشان را اعلام کرده بودند.

کریمی‌فر در پاسخ به اینکه آیا خانه های معلم به معلم‌ها اختصاص پیدا می‌کند یا بیشتر برای مدیران و روسای مناطق است؟، گفت: فقط برای معلمان است و هیچ کدام از مدیران را امتیاز برتری ندادیم. مطمئن باشید اگر یک مورد باشد ما پاسخگو هستیم. 345 خانه معلم داریم و سامانه تعیین کردیم و کاملا شاخص‌ها و انگاره‌ها را آوردیم، ظرفیت, نام شهرستان و کاربری آن را تعریف کردیم و همه فرهنگیان با کارت شناسایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مدت اقامت فرهنگیان در این ایام سه روز است اگر بیشتر بخواهند می‌توانند تمدید کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کاری که امسال انجام دادیم برپایی نمایشگاه‌های بومی، محلی و سنتی در 32 استان براساس آداب و سنن استانها و شهرستان‌های تابع است و  زمانی که  معلم به آنجا می‌رود واقعا با جاذبه‌های توریستی آنها آشنا می شود برپایی نمایشگاه ها در 707 پایگاه لازم الاجرا است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *