جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش ترکیه به افتتاح سفارت آمریکا در قدس

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 593797
وزارت امور خارجه ترکیه تصمیم آمریکا درباره افتتاح سفارت این کشور در قدس در ماه مه را بیانگر اصرار واشنگتن برای آسیب رساندن به صلح منطقه‌ای دانست. واکنش ترکیه به افتتاح سفارت آمریکا در قدس
واکنش ترکیه به افتتاح سفارت آمریکا در قدس
به گزارش جهان نيوز، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، تصمیم آمریکا مبنی بر اینکه ماه مه سفارتش را در قدس افتتاح خواهد کرد بیانگر اصرار واشنگتن برای آسیب رساندن به صلح منطقه‌ای است.

وزارت امور خارجه ترکیه ادامه داد، تصمیم آمریکا درباره قدس نادیده انگاشتن قطعنامه های سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است، چنین رویکردی نگران‌کننده است.

گفتنی است سفارت آمریکا در قدس روز ۱۴ ماه مه آینده همزمان با سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی افتتاح خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، ضمن تایید گزارش‌ها درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی در ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت ۹۷)، اعلام کرد:

«آمریکا در نظر دارد سفارت جدید خود در اورشلیم (قدس) را افتتاح کند. این افتتاح با هفتادمین سالگرد تاسیس اسرائیل همزمان خواهد بود. سفارتخانه آمریکا در ابتدا در ساختمانی مدرن در منطقه آرنونا (Arnona) مستقر می‌شود که در حال حاضر کار‌های کنسولی مرتبط با کنسولگری آمریکا در قدس در آن انجام می‌گیرد.»

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *