چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۴۵
تقابل مدافعان پارلمان اصلاحات با موافقان شورای عالی

طعم شیرین قدرت و انحصارطلبی که خاتمی را رها نمی‌کند/ رئیس دولت اصلاحات پارلمان را می پسندد یا شورا؟

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 593769
در میان مخالفت ها و موافقت ها، ایده پارلمان اصلاحات تبدیل به گره کوری شده که هر از چندگاهی وارد کورس گفتمانی اصلاح طلبان می شود و پس از مدت کوتاهی با عدم حمایت زعمای اصلاح طلب چراغش خاموش می شود.
طعم شیرین قدرت و انحصارطلبی که خاتمی را رها نمی‌کند/ رئیس دولت اصلاحات پارلمان را می پسندد یا شورا؟
گروه سیاسی جهان نيوز: بار دیگر در این هفته ها بحث پارلمان اصلاحات مطرح شده ولی اجرایی شدن این ایده با مقاومت مدافعان شورای عالی سیاستگذاری و برخی از احزاب و گروه های اصلاح طلب روبه رو شده است.

به گزارش جهان نيوز، تشکیل پارلمان اصلاحات با محوریت گروهها و احزب اصلاح طلب چندسالی است که مطرح شده است. پارلمان اصلاح طلبان؛ راهبرد سیاسی ایرانیان همان‌گونه كه از اسمش برمي آيد قرار است يك سري راهبردهايي را پيگيري كند كه مردم ايران به دنبال آن‌ هستند. ایده این تشکل از سوی کسانی دنبال می شود که پس از سال 92 به انتقاد از رفتارهای دولت حسن روحانی پرداخته و معتقدند که هرچند از این دولت حمایت می کنند ولی با تابلوی انتقادی قصد دارند که برای روزهای سال 1400 نیز برنامه و راهبرد داشته باشند.

در این میان از همان روزهای نخست ایده پارلمان اصلاحات، مخالفت های شدیدی با آن شد. اصلاح طلبانی که از کیک قدرت دولتی سهم بیشتری بردند و مخالف تغییر در مکانسیم ایجاد شده توسط شورای عالی اصلاح طلبان هستند. شورایی که در انتخابات به صورت لیستی نامزد معرفی می کند و با تایید ریئس دولت اصلاحات وارد رقابت ها می شود. احزابی مانند اتحاد ملت نیز که در انتخابات شورای شهر توانستند سهم قابل ملاحظه ای کسب کنند هرچند در ظاهر با پارلمان همراهی می کنند ولی در باطن مخالف جدی آن هستند.

تضاد منافع در میان اصلاح طلبان
مخالفان اين راهبرد معتقدند كه با وجود شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان كه قرار بود سال‌ها قبل منحل شود، اين پارلمان اصلاحات سبب ايجاد اختلاف ميان اصلاح طلبان مي‌شود و به صلاح نيست.
 

 
البته مصطفی کواکبیان كه به نوعي پرچمدار اين جريان نوظهور شده در گفت‌وگويي درخصوص تصویب طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب تشريح كرد:« این طرح که در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در هفته گذشته به تصویب رسید.» وی حتی عنوان کرده بود که محمد خاتمی نیز با طرح اولیه موافقت کرده است:« هیئت رئیسه و رئیس این پارلمان موقت است. هفته پیش خدمت سید محمد خاتمی هم این طرح را مطرح کردیم و موافق بودند.»
 

 
اما با وجود این اظهار نظر کواکبیان، عبدالله ناصری، یکی از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات، موافقت خاتمی با تشکیل پارلمان اصلاحات را تایید نکرد و گفته است: «آقای کواکبیان نزد آقای خاتمی آمدند و گزارشی درباره پارلمان اصلاحات دادند که آقای خاتمی هم این گزارش را شنیدند ولی تصمیم گیری در این زمینه را به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و شورای مشورتی سپردند. آقای خاتمی هیچ نظری نفیا و اثباتا در زمینه تشکیل پارلمان اصلاحات ندادند.» وی همچنین یادآور شده که اکثر اصلاح طلبان موافق این طرح نیستند و بیشتر با رویه شورای عالی سیاستگذاری با یک سری اصلاحات در ساختار موافق هستند.

در میان مخالفت ها و موافقت ها، ایده پارلمان اصلاحات تبدیل به گره کوری شده که هر از چندگاهی وارد کورس گفتمانی اصلاح طلبان می شود و پس از مدت کوتاهی با عدم حمایت زعمای اصلاح طلب چراغش خاموش می شود. بدون شک یکی از عوامل اصلی عدم توجه به پارلمان اصلاحات ورود افراد و گروه های حاشیه ای حامی گفتمان اصلاحات به مرکز تصمیم گیری هایی می شود که چند سالی است در انحصار گروه خاص و با قدرت اجرایی شورای عالی سیاستگذاری قرار دارد.

بدون شک زمانیکه حزبی مانند کارگزاران سازندگی می تواند با قدرت مالی و لابی قوی خود سهم بیشتری را در لیست ها و پس از پیروزی ها نصیب خود سازد، دلیلی ندارد که بخواهد این بازی را برهم بزند و قواعد به نفع دیگر گروه ها تغییر یابد.
 

 
احمد حکیمی پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و از مدافعان پارلمان اصلاحات که پیش تر  جایگزینی پارلمان اصلاحات به جای شورای عالی اصلاح طلبان را مطرح کرده بود؛ اخیرا درباره عملی شدن این موضوع کارکرد شورای عالی اصلاح طلبان را زیر سوال برده است:« نظر حزب اراده ملت ایران این است. حزب اراده ملت معتقد است که شورای عالی اصلاح طلبان فقط برای انتخابات تشکیل شد و الان انتخاباتی در کار نیست و از طرفی هم شورای عالی اصلاح طلبان علنا جلسه ای ندارد و کاری انجام نمی دهد.»

ولی برخلاف مدافعان طرح پارلمان اصلاحات که قائل به نقش تصیم گیری در بالا دست هستند، برخی معتقدند که پارلمان می تواند نقش نظارتی داشته باشد!
 

 
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در این باره معتقد است: «براساس طرحی که به پیشنهاد کارگزاران سازندگی در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شده، قرار است شورای عالی سیاست‌گذاری کار خود را به عنوان نهاد اجرایی ادامه بدهد و پارلمان اصلاحات هم نهادی بالا دستی و نظارتی خواهد بود.» این سخن بدان معناست که شورای عالی سیاستگذاری نقش اصلی را در زمان انتخابات و سهمیه بندی انجام خواهد داد ولی مشخص نیست سازوکار نظارت پارلمان اصلاحات چگونه خواهد بود و آیا قدرت اجرایی و وتوی تصمیمات شورای عالی را خواهد داشت یا تنها در نقش تزئینی و زینت المجالس فعال خواهد بود!

هرچند مخالفت ها با پارلمان اصلاحات جدی است و منجر به درگیری های شدید میان اصلاح طلبان شده است ولی کاملا مشخص است که نقطه مرکزی ایده پارلمان، تلاش گروه ها و افراد حاشیه ای برای ورود به مرکزیت تصمیم گیری ها در اردوگاه اصلاحات است و زمانیکه کارت دعوتی برای آنها صادر نشده و یا تنها در نقش سیاهی لشکر به کار گرفته شده اند، خود سعی دارند تا با ایجاد سازوکار جدیدی، محوریت را از شورای عالی سیاستگذرای خارج سازند!
 

 
محمود میرلوحی، عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه از نظر این شورا تشکیل پارلمان اصلاحات منتفی است گفته است: «تشکیل پارلمان اصلاحات به منظور انتخاب اعضای حقیقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح شد که البته شرایط آن فراهم نیست و اعضای حقیقی با سازوکار دیگری انتخاب خواهند شد.»

در این بین با نزدیک شدن به انتخابات جدید در سال 98 و 1400، شرایط برای این ادوگاه جهت تعیین خط مشی مشترک نسبت به گذشته بسیار سخت تر خواهد شد. سرخوردگی اصلاح طلبان در حمایت از حسن روحانی در دو انتخابات ریاست جمهوری، جایگاه متزلزل فراکسیون امید در مجلس و ضعف عملکردی و مدیریتی شورای شهر تهران به عنوان دست پخت های شورای عالی سیاستگذاری، چند گروه و جریان اصلاح طلبی را در مقابل یکدیگر قرار داده تا برای انتخابات نسخه های خود را بر دیگران قالب سازند. از همین الان این تنازع و درگیری شروع شده است.
 

 
در اظهارنظری محسن رهامی، فعال اصلاح طلب عنوان کرده  گزینه اصلاح طلبان برای 1400 را پارلمان اصلاحات معرفی می کند. حال باید دید رئیس دولت اصلاحات آیا همچنان سازوکار قدیمی را که مبتنی بر دستیابی به قدرت به هر قیمتی است ادامه خواهد داد یا تسلیم فشار گروه های حاشیه ای اصلاح طلب برای گردن نهادن به اهداف و نیات آنها خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
واقعا معلوم نیست هدف شما از چنین تیترهایی چیست؟
اصلاحات مد نظر این افساد طلبان جز افساد نیست و آنوقت سایت جهان نیوز میآید و این جماعت فتنه گر را باد میکند و برایشان حرف از "پارلمان اصلاحات" میزند!!
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر افسادطلبان به خصوص سردسته فتنه گرش خاتمی .... نظام، زیاد به این خاتمی رو داده. این رو بعد از فتنه 88 باید اعدام میکردند تا برای خیانتکاران کشگر، درس عبرتی شود.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش جهان نیوز یک آمار از رشد اقتصادی و نرخ تورم و کاهش پول ملی در دولت های مختلف منتشر میکرد انوقت میفهمید که دوران خاتمی بهترین شاخص اقتصادی را داشتیم
هر چند من بارها و بارها از جهان نیوز خواسته ام که این امار را منتشر کند ولی انجام نداده است
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

مثل باطل، مثل کف روی آب است. پر سر و صدا و حجیم، ولی توخالی و لحظه ای. به همین خاطر هست که با آمدن حق، باطل میترکد.
به قول قرآن مجید: جاء الحق و زهق الباطل
افسادطلبان ایران هم، مثال کف روی آبند. هم اُمرای آن ها هم پیروانشان، ادعای عقل و عقلانیت و روشنفکری میکنند و با حقه و چرب زبانی، مردم را محسور میکنند. اما وقتی مورد آزمون خدا، قرار بگیرند، متوجه میشوید که هیچی نیستند.
خاتمی و پیروانش، با ضدیت با مبانی دینی، صحبت از برتری نظر مردم بر نظر خدا، صحبت های انحرافی، جمع کردن ضدانقلاب حول یک محور در دوره اصلاحات، و با فریبکاری، طغیان در برابر رأی مردم، و امیدوار کردن دشمن به براندازی در فتنه 88، و با نابودی صنعت هسته ای و اعتماد به آمریکا در دوره مثلا اعتدال، از نظر دین که اصل است، رفوزه شدند. اما برای پوشش ننگشان در دین، شاخص اقتصادی رو میکنند! جالبه که در همین شاخص اقتصادی هم، توخالی اند. عدد تورم و رشد خودشان را حوصله ندارند جستجو کنند! اما خودشان را به عنوان عقلا، به خورد ساده لوحان میدهند. بگذارید ما انقلابی ها، کمکتان کنیم.
تورم یا رشد قیمت کالا، وقتیست که محصولات کم شود که ارزش اجناس موجود را بالا میبرد، یا تقاضا زیاد شود که همین اثر را دارد، یا تورم، وارداتی و ناشی از خرید گران تر اجناس وارداتی باشد که با خروج ریال بیشتر از جیب واردکننده، هزینه تأمین محصول را افزایش و حجم تأمین خارجی را کاهش میدهد که در یک کشور واردکننده، باعث تورم است.
در دوره خاتمی، تورم کمتر از دوره هاشمی بود. اما ناشی از سیاست های تولیدی، بهبود کسب و کار، و کاهش فساد اقتصادی، نبود. این سیاست ها، تولید را افزایش میدهند که مانع تورم است. اما این ها نبود، چون سیاست های کسب و کار که قانون مدون است، بهتر نشده. بازارهای تولیدی و سرمایه گذاری، بهتر نشده. نرخ سود بانکی و بازارهای کاذب مسکن و ارز و سکه، آن روز هم رونق داشت و امروز هم دارد و بهتر نشده. بورس بهتر شد که در دوره خاتمی نبود. واردات بر صادرات میچربید و اکنون نیز میچربد. صادرات غیر نفتی هم در دوره آقای احمدی نژاد، رشد پیدا کرد و... . پس نه تورم و نه رشد، ناشی از تأمین کالا نیازهای مردم از داخل و صادرات غیرنفتی که پایدار است نبوده. در دوره خاتمی، در یک سالی، در تولید گندم خودکفا شدیم که خوب بود. اما وقتی سیاست های کشاورزی، درست نوشته نشده باشد، دوباره در گندم، واردکننده شدیم. دوباره خودکفا شدیم و...
پس آنچه باعث رشد بوده، عوامل کوتاه مدت و غیرمفید بوده که همه مطلعند چیست. نفت! نفت! نفت! در واقع آنچه شما دارید به آن افتخار میکنید، عبارتست از فروش ساده نفت در شرایط غیر تحریم، و واردات ساده اقلام مورد نیاز در شرایط غیر تحریم.
حالا چرا غیر تحریم؟ به دلیل پلمپ تأسیسات هسته ای با درخواست غرب خیلی ساده. چشم بگو و از هزینه خارج شو.
در واقع هرچه ارز وارداتی بیشتر، واردات بیشتر.
البته تولید هم داشتیم، اما مثل سایر دولت ها. ضعف کسب و کار، ضعف رقابت، ضعف نظارت، و ضعف بازارهای مولد، حل نشد.
خلاصه مطالب اینست که شما جماعت ضدانقلاب که خودتان را طرفدار خاتمی و اصلاحات میدانید و از عدالت اسلام، زخم خورده اید، نه در شاخص های دینی و انقلابی که تمام پیامبران، برای هدایت انسان ها به آن سمت، آمدند و عاقبت انسان را مشخص میکنند، قبول شدید، نه در شاخص های دنیوی حرفی برای گفتن دارید.
پس شما افسادطلبان این خر بیچاره را، رنگ نکنید و جای قناری جا نزنید. چون اندازه اش به این حرف ها نمیخورد.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
چه كف روي آبي كه چندين سال است نتيجه انتخابات را با تمام موانع به نفع خود تغيير ميدهد
Iran, Islamic Republic of
کف روی آب یعنی ...افسادطلبان ایران، نتوانستند جلوی اسلام ناب محمدی را، بگیرند.
اینکه نتوانستند علیرغم تمام حمایت مادی مستکبرین دنیا و رسانه های ضدانقلاب، غلطی بکنند و انقلاب اسلامی، هر روز به اهداف جهانی اش نزدیکتر میشود، کف روی آب نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
بگذار با تخیلات خود خوش باشند
United States
توهم این قوم تمومی نداره
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
زنده باد اصلاح طلب اگر نبود معلوم نبود وضع کشور عزیز ایران چه می شد
سرور
Iran, Islamic Republic of
دولت آقای روحانی آن قدر در سیاست خارجی و مسایل اقتصادی خصوصا در هشت ماه گذشته خرابکاری کرده است که جناح لاریجانی هم به تدریج در حال دور شدن از وی هستند که البته به نظر کار عاقلانه ای است.
فقط طوق لعنت حمایت از دولت بنفش بر گردن اصلاح طلبان خواهد ماند.
از یک طرف آقای روحانی هر روز دوره می افتد و اظهار نظرهای شاذ در مورد موارد مختلف از علت وجود علم فلسفه در دوران پارینه سنگی تا کم شدن مصرف فضاپیمای دیسکاوری را بیان می دارد.
از طرفی آقای ظریف از اینکه تیم اقتصادی دولت در قضیه برجام بی عرضگی را به حد کمال رسانده اند حرص می خورد.
آقای جهانگیری که در سالهای دور گیر کرده است و هنوز همه چیز را به نافرمانی قابیل ربط می دهد و امثال نوبخت شده اند مسئول ماله کشی.
روزی برای کسب درآمد قیمت دولت را خود دولت بالا می برد و وقتی نمی تواند پایین بیاورد مثل دوره محمود می اندازند گردن جمشید بسم الله های بازار ارز.
با این اوصاف دیگر برای خلق الله معنی اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست بی مفهوم شده است.
نه راه حل های خیلی گره گشای! احمدی نژاد دیگر افاقه می کند و نه تکرار کردن های خاتمی.خلاصه روزگاری ست غریب.
امید
Iran, Islamic Republic of
ما زنده ایم وامیدمان به سید خندان آن خورشید آزادی و مدنیت آن پاکدست روزگار خا رچشم کوته فکران تمامیت خواه و مستبد
Iran, Islamic Republic of
بخصوص وقتی با جورج سوروس مصافحه میکند واز دستان کریم! ملک عبدالله چمدان پول دریافت میکند!
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگرایان چی که در همه انتخابات ها شکست میخورید فقط یک احمدی نژاد داشتید که ان هم از شما رویگردان شد
Iran, Islamic Republic of
من مخالف اصلاح طلبان نیستم ولی توجیه شما مسخره است
Iran, Islamic Republic of
سید خندان و مظلوم سید محمد خاتمی خدا یارو نگهدارت
United States
خاتمی کسی که با اشارتی نتیجه انتخابات را تعیین کرد
Iran, Islamic Republic of
اولا خاتمی فتنه گر، مثل هر انسان دیگری، یک مخلوق ضعیفه که با پشه ای، از پا در میاد. حاکمان قدرتمندی در تاریخ، به سادگی تمام خوار و نابود شده اند. خاتمی هم، از این قاعده مستثنی نیست.
به دین او بنگر تا معلوم شود جایگاهش کجاست.
ثانیا، خاتمی اگر انگشتش کارساز بود و حرفش خریدار داشت، خودش در انتخابات شرکت میکرد. نه اینکه در رحم کارگزاران بخوابد. افسادطلبان، وصعیت خودشان را دیدند، خودشان را به روحانی چسباندند و حالا ادعا میکنند ما باعث پیروزی ات شدیم. ادعای گنده با دهان کج.
ثالثا، فرض که انگشت اشاره خاتمی، عده ای را تحت امرش دارد. اما انگشت او، یه عده ای رو به راه خدا، دعوت نکرده که مایه افتخار باشه. انگشتش، به خباثت و خیانت و براندازی و ضدیت با ولایت و اشرافیگری و دغل بازی و نفوذ و کارشکنی و مردم فریبی و رقیب ترسی و تصدی بی صلاحیت پست ها و کشور فروشی و دوستی با دشمن و دشمنی با دوستان و تنها گذاشتن مظلومان و بله قربان گویی ظالمان فرمان داده. خاتمی، لشگر جاهلان بی خرد تشکیل داده. این مایه ننگ اوست. مگر به آخرت، اعتقاد ندارید؟ خاتمی، با نفاق و دورویی، راه بدبختی رو رفته. اوضاع او، اگر برای تو جذابه، اما برای اهل دل، رقبت بار و ترحم برانگیزه.
United States
نگرانیت قابل درکه برادر
Iran, Islamic Republic of
نیرنگ بازی جریان ضدانقلاب، برای مردم رو شده. خاتمی، آلت دستی بیش نیست. گرداننده او و شما، همان کسی است که گفت اصلاح طلبان در خاور میانه، امید آمریکا هستند. وگرنه خاتمی که عرضه حرف زدن و مناظره ندارد و با اشک ریختن در تلویزیون رأی آورد، مال این حرف ها نمیتواند باشد. آره دستتون رو شده...
Iran, Islamic Republic of
در مورد اصلاح‌طلبان منتظرالحکومه/ با مقداری تلخیص/ مجتبی واحدی

سال‌ها از نزدیک با اصلاح‌طلبان ، حشر و نشر داشته‌ام. بسیاری از آنان نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده‌اند؛ همانطور که نگارنده این سطور نیز دچار تغییرات عمده شده است. اما به نظر می‌رسد تغییر آنان در یک عرصه ، تشدید و کارآزمودگی بیشتر بوده است. این عرصه، رزمگاه جنگ‌روانی است که به اصلاح‌طلبان دست بالاتری نسبت به رقبای حکومتی، داده است. اصلاح‌طلبان اگر چه از روزهای اوج خود در این عرصه دور شده اند اما همچنان در بهره‌گیری از این حربه برای فریب مردم، پیشتاز سایر جناح‌های سیاسی هستند.

همین‌پیشتازی، اصلاح‌طلبان را دچار توهم کرده و گمان می‌کنند برای همیشه می‌توانند حمایت اکثریت را در اختیار داشته باشند بدون آنکه خواسته‌های اصلی مردم را مورد توجه قرار دهند.

"اصلاح طلبانِ منتظرالحکومه" به جای آنکه خود را با شرایط جدید و مطالبات تلنبار شده یا نوین مردم تطبیق دهند تلاش خویش را بر پیشتازی در عرصه جنگ‌روانی متمرکز کرده‌اند.

در عرصه داخلی همت اصلاح‌طلبان بر آن است که نشان دهند پیروزی رقیبِ آنان، معادل درگیرشدن ایران در جنگی بزرگ‌است. این دروغ در سال نود و دو به کارِ اصلاح‌طلبان آمد. آنان اغلب رای‌دهندگان را قانع کردند که پیروزی جلیلی یا هر کاندیدای دیگر، مذاکرات هسته‌ای را به مسیری خواهد برد که پایان آن، جنگی بزرگ‌ خواهد بود.

تنها چند ماه بعد مشخص شد که رهبر جمهوری اسلامی قبلا قطار مذاکرات هسته‌ای را بر روی ریل متفاوت قرار داده است. باافشای مذاکرات عمان میان ایران و امریکا، دروغ "غوغوسالاران نوین" لو رفت.

در واقع، اصلاح‌طلبان که از سال هفتاد و شش تا نودودو، رهبر جمهوری اسلامی را به بهره‌برداری از سیاست "النصر بالرعب" متهم می‌کردند این بار نسخه جدیدی از "رعب آفرینی" را رونمایی کردند که هدف آن "وحشت‌آفرینی عمومی" برای دورکردن مردم از کاندیدای رقیب و جذب آرا به نفع کاندیدای خود بود.

نتایج‌ حاصل از وحشت‌آفرینی و دیونماییِ رقیب، آنچنان کام اصلاح‌طلبان را شیرین کرده که همچنان از این‌حربه استفاده می‌کنند .البته سوژه جنگ، جذابیت سابق را ندارد لذا اصلاح‌طلبان این بار، دروغِ "سوریه‌ای شدنِ" را به عنوان تیری دو نشانه به کار گرفته‌اند.

در واقع، سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان بر همان پایه‌ای استوار است که گاه به صورت علنی از آن دفاع می‌نمایند: مجبورساختن مردم به انتخاب میان بد و بدتر.
Iran, Islamic Republic of
افشای دستان خالی اصلاح‌طلبان، آنان را نسبت به آینده خود نگران‌کرده است. پس چاره‌ای جز تخریب بیشتر و تشدید حملات به هر رقیب -بالفعل یا بالقوه- برای آنان باقی نمانده است. یارگیری‌های بی‌مبنا، از دیگر چاره‌اندیشی‌های اصلاح‌طلبان است.
استادان جنگ‌روانی در جبهه اصلاحات، این‌روزها به شدت مشغولند تا مبادا شعار "اصلاح طلب اصولگرا / دیگه تمومه ماجرا" فراگیر شود. آنان در حالی که به مردم‌ می‌گویند مبادا بار دیگر رانت‌خواران اصولگرا شما را فریب دهند که خودشان، نجومی‌بگیران را ذخیره انقلاب می‌نامند. سال‌ها به مذمت پدیده آقازادگی پرداختند و خود، ژن‌های خوب را به مسئولیت‌های مهم می‌گمارند
Iran, Islamic Republic of
وقتي با دست خالي نتيجه انتخاباتو تعيين ميكني اين يعني اوج عزت و اقتدار
Iran, Islamic Republic of
یعنی نتیجه رو تو تعیین نکردی.
United States
یعنی افتخار و غرور که مزه پیروزی با دست خالی و با همه موانع پیش رو حلاوت خاصی داره
Iran, Islamic Republic of
سید، ملاک برتری نیست.
خنده اش، از شیرین مغزیشه. وگرنه از بیچارگیش، گریه اش قطع نمیشد.
فتنه گر جاسوس، ظالمه نه مظلوم.
وخدا، دشمن منافقان است. قرآن را بخوان. به خصوص سوره مبارکه منافقون. صفات افسادطلبان رو نوشته.
Iran, Islamic Republic of
از ادبیات شما معلومه چقدر با قرآن مانوس هستید
و لا تلمزو و لا تنابزو باالالقاب
ویل لکل همزة لمزه
.
.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی محبوب قلبها
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال شما وخورشیدتان شما را با اولین اصلاح طلبان صدر اسلام در سقیفه بنی ساعده محشور فرماید
امید
Iran, Islamic Republic of
معلوم است خدا دزدان را بادزدان دروغگویان بادروغ گویان پاکدستان رابا پاکدستان مشهور میکند
Iran, Islamic Republic of
اولين اصلاح طلبان صدر اسلام؟ اينو از كجات درآوردي برادر
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر این سید مردم فریب .
Iran, Islamic Republic of
خاتمی در سال 88 با تمکین نکردن به آراء اکثریت و دمیدن در شیپور تقلب نشان داد که تمامیت خواه و مستبد و دیکتاتور است و معنای دموکراسی را نمی داند.
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 88 به خاطر حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا تا ابد زیر سوال است حالا چه تخلف یا تقلب شده باشد یا نشده باشد
Iran, Islamic Republic of
اولا، شما فتنه گران، در جایگاهی نیستید که بخواهید حقیقت را تعریف و تأیید کنید. دروغگو، فاسق است و فاسق، بی اعتبار. چه کسی به شما و دار و دسته بی اعتبار، اجازه داده انتخابات را تأیید کنید؟! ما اصلا ضدانقلاب و مفسدین را، داخل آدم نمیدانیم که تأیید و تکذیب شما را گوش کنیم.
ثانیا، چه تقلب چه تخلف نداریم. در فتنه 88، ادعای تقلب کردید و باید پاش وایسید. پاش هم وایمیسید. ما اجازه نمیدیم امروز حرفتان را عوض کنید و ادعای تخلف شورای نگهبان را مطرح کنید. شما ادعای تقلب کردید و نتوانستید ثابت کنید. همین مقدار، برای اینکه ما، مدعیان تقلب را بهذعنوان دشمن حساب کرده و به جرم دروغ و براندازی و اغتشاش، سر جایش بنشانیم، کافیست. مهر فتنه، بر پیشانی شما خورده و در هر جا باشید، ما توی دهن شما میزنیم. مثل اینکه هنوز متوجه نشدید ملت مؤمن و مسلمان ایران، اصحاب نفاق دشمن حساب کرده و امان نمیدهد.
ثالثا، وقتی موسوی ملعون، ساعت 10 شب و قبل از پایان رأی گیری و شمارش آراء، ادعای پیروزی کرد، یعنی چه اقلب شده بود، چه نشده بود، شما نیت کودتا داشتید. موسوی احمق، به پشتیبانی آمریکا و صهیونیسم و دوستان نادانش، تصور کرد کار تمام شده و با اعلام پیروزی، نظام را مجبور به تسلیم میکند. اما پاسختان را از طرف ملت در 9 دی شنیدید که فتنه گر و مزدور دشمن، در این خاک، جایی ندارد.
رابعا، نظام با رأفت خود، مقاصد و مصالحی را پیگیری میکند که به اصحاب فتنه ربطی ندارد. اما نمیتوانید از این رأفت، سوء استفاده کنید. دشمنان اسلام، بارها این ملت را آزموده اند. بدانید خاتمی که سهل است، ما ارباب خاتمی یعنی آمریکا را با دست خالی، سر جایش نشاندیم. الان که شکر خدا، دستمان پر است. فرزندان این ملت، افسادطلبانی که چشم امید شیمون پرز صهیونیست و اوبامای جنایتکار و هیلاری کلینتون موذی بودند را، زیر پل، له خواهند کرد و شما نظرنویسان داخل و خارج نشین، آن روز را خواهید دید. من قول میدم.
خامسا، حمایت اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا نه و. حمایت 3 نفر از 12 نفر که 25 درصد اعضاست.
سادسا، حمایت اعضای شورای نگهبان از یک. کاندیدا، خلاف قانون نیست. هیچ قانونی در این مورد، وجود ندارد.
سابعا، اعضای شورای نگهبان، از هر کاندیدایی که به مبانی انقلاب نزدیکتر باشد، دفاع میکنند. این وظیفه هر مسلمانی است و ما باز هم، از فرد اصلح، دفاع میکنیم. از شما هم، اجازه نمیگیریم. تا کور شود چشم دشمنانی که تصور میکنند ما از روشنگری، دست میکشیم.
ثابعا، اعضای شورای نگهبان، از موضع شخص حقیقی، شرعا میتوانند از هر کسی که دلشان خواست، دفاع کنند و در موضع حقوقی، طبق قانون نظر دهند. این دو وظیفه، متفاوت است. حالا اگر تو نمیفهمی، مشکل فهم داری. گرچه اربابانت از جمله افسادطلبان، چنین موضوعی را علت شورش خود نمیدانستند. این تویی که در این سایت، این شبهه را رها کردی. وگرنه تو رو دم درب مراکز افسادطلبان، راه هم نمیدهند.
در نهایت اینکه تو، جوانان مؤمن ایران را دست کم گرفتی. تصور مردی ملتی نشستند پای تفسیرهای تو. ما، جنگ را با دو سه میلیون، در آوردیم. الان که 16 میلیونیم. آن روزی که امام امت، پایان برنامه رسوایی شما را اعلام کند، از توی اون سیستم میکشیمت بیرون و بهت یاد میدیم فرق تقلب با تخلف چیه. فعلا اما، بد نیست مردم، کمی مارهای انقلاب را با چشم ببینند.
عزت زیاد
Iran, Islamic Republic of
اولا اگر نظری دارم نظر شخصی خودمه و به هیچ کس دیگه ای کاری ندارم و مثل شما نیستم که ببینم که چی میگه و بیام همونارو تکرار کنم. دوما سعی نکن تهدید کنی که تهدید کار افراد بی منطقه اگه حرفی داری حرفتو بزن چون با تهدید بیشتر خودتون زیر سوال میرین و بی منطقیتون بر همه معلوم میشه و تهدید کار ادمای ضعیفه که میخوان یه جوری ضعفشونو مخفی کنن که با این کار بیشتر ضعفشون معلوم میشه. برادر عزیز وقتی در یک مسابقه ورزشی معمولی داور بی طرف حق داوری نداشته باشد آنوقت چگونه میشود با انتخاباتی که سرنوشت یک ملت در آن مشخص میشود داور و ناظر بی طرف بتواند نظارت و داوری کند؟
Iran, Islamic Republic of
جوابتو دادم.
اولا، دشمن رو تهدید میکنیم. ضعف و قدرتمون رو میتونی در میدان عمل، محک بزنی.
ثانیا، شما ادعای تقلب کردید. معنای تقلب مشخصه. دیگه نمیتونید ادعاتون رو پس بگیرید. ادعای تقلب اثبات نشد. این از فتنه گری شما و خاتمی.
ثالثا، داوری که طرفدار پرسپولیسه، به راحتی، بر اساس فهرست انواع خطا، میتونه قضاوت کنه و ارزیابی بشه. مشکلی از این بابت نیست.
رابعا، طرفداری داور فوتبال، یک ضرورت نیست و میتونه پنهان کنه. اما روشنگری برای معرفی یک. کاندیدای خوب یا بد، وظیفه عمومی هر مسلمانیست. از این بابت، اظهار نظر، ضروریست. وظایف هم طبق شرحش سرجاشه.
Iran, Islamic Republic of
چقدر دروغ گفتی!
راستی خورشیدتون، شخصا 400 میلیون دلار مصوب کنگره آمریکا برای براندازی در ایران رو تحویل گرفت تا نقشه انقلاب مخملی ناکامش در سال 78 رو، در سال 88 تکمیل کنه یا غیرمستقیم به ستادهای موسوی داد؟!
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
دروغ را شما می گویی. کو سند؟ اگر داشتید که تا حالا هزار دفعه دارش زده بودید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم. سند خیانتش رو میخوای؟ فتنه ۸۸. وقتی از ادعای تقلب دفاع، و درخواست رفراندوم بعد از انتخابات کرد، واقعیت ضدانقلاب خاتمی، معلوم شد. سند از این واضح تر؟!
البته، اونایی که دوزار فهم داشته باشن، میفهمن وقتی پدر خاتمی میگه بچه من غرب زده است، یعنی چی.
Iran, Islamic Republic of
پير زنهاى عزيز و عجوزه هاى گرامى !
ميدانم خاتمى خار چشم شماست، چاره اى نيست، بايد تحملش كنيد فعلاً اوست كه راه و چاه را به مردم نشان ميدهد ! به كورى چشم بدخواهانش فعلاً پرچمش در اهتزاز است ! بيش از اين آبرو و ادب خود را به نمايش نگذاريد !
Iran, Islamic Republic of
بله فعلا"مردم با طناب پوسیده خاتمی در چاه روحانی افتادند و خلاصی ندارند.
رسول
Iran, Islamic Republic of
با حمله به سید بزرگ و مظلوم و محبوب ملت بزرگ نمی شوید .یاران ماموتی متوهم از چشم مردم افتاده اند و سالهاست که طشت رسوایشان بر بام افتاده.
Iran, Islamic Republic of
اونقدر محبوب! که مجبوره در رحم اجاره ای به حیات نباتی خود ادامه دهد.
Iran, Islamic Republic of
مسخره ترین مطلبی بود که دیدم
Iran, Islamic Republic of
بنی صدر بد
بازرگان بد
مصدق بد
روحانی بد
احمدی نژاد بد
میر حسین بد
کروبی بد
خاتمی بد
بقایی بد

.... بد
همه بد شما خوب
براستی سیاست پدر و مادر نداره
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
معاویه بد
ابوسفیان بد
شمر بد
عبدالله بن ابی بد
طلحه بد
زبیر بد
.
.
... بد
بله حب الدنیا راس کل خطیئه
هرکس برای دنیا به جنگ اولیاء الهی رفت قطعا مسیر شقاوت را میپیماید و البته نشخیص خوب و "بد" در تین دوره زمانه تکامل عقول خیلی سخت نیست اگر "دنیا طلب بی دین" نباشیم...
Iran, Islamic Republic of
چرا دین رو به نفع خودتون مصادره می کنین همیشه ؟؟؟
کی گفته شما یاران علی (ع) هستین و ما یاران معاویه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اوصاف یاران معاویه در کیا میدرخشه داداش من ؟اونها که برای قدرت میرن با ا ............
Iran, Islamic Republic of
ملاک آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است که ویژگی های دو گروه حق و باطل را معین فرموده اند
Iran, Islamic Republic of
اها میدونین چرا مردم از امثال شما فاصله دارن
دلیلش همین غروره که بهشتو رزرو کردین واسه خودتون
با افتخار دست ما خالیه ولی جز خدا به رحمت کسی امید نداریم و این خیلی لذت بخشه
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران 88 که جلبک های سبز بودند وقتی در عاشورای حسینی کف و سوت زدند اثبات کردند که جزو یاران شمر و معاویه هستند.
Iran, Islamic Republic of
اعمالمون اینو گفته
Iran, Islamic Republic of
کدام اعمال تهمت ها دروغ ها و ....؟
Iran, Islamic Republic of
سرمایه دااران و بازاریان
Iran, Islamic Republic of
چقدر میگری نظر میگذاری ما بیشتر می پردازیم
بازار آزاده دیگه و کسادی کار
Iran, Islamic Republic of
راه حق همینه.خیلیها ازش میلغزند حتی اگر زبیر سیف الاسلام وطلحه الخیر باشند.همینه که بهترین دعا ،عاقبت به خیر شدن است.
Iran, Islamic Republic of
من هم کمکت می کنم
موسوی اولش خوب بعدا بد
هاشمی اولش خوب بعدا بد
احمدی نژاد اولش خوب بعدا بد
صدام لعنتی بد
شاه بد
هویدا بد
قطب زاده بد
شهید چمران خوب
شهید رجایی خوب
شهید باهنر خوب
شهید بهشتی خوب
سردار سلیمانی خوب یعنی عالی
آیت الله جنتی خوب
خاتمی اوایل انقلاب خوب بعدا بد
مسعود رجوی لعنتی بد
مریم رجوی لعنتی بد
Iran, Islamic Republic of
احیانا امام زمان (عج) هم امروز ظهور کنه با عقاید شما نخونه میگید اول خوب بعد بد. شما چنین عقایدی دارید.
Iran, Islamic Republic of
سیاست یک مفهومه و پدر و مادر براش معنا نداره.
این سیاستمدارانی چون ... هستن که از سیاست، دغل بازی را یاد گرفتن.
بله سیاست، امکان انحراف رو فراهم. میکنه. همانطور که امکان ارتقاء رو فراهم میکنه.
وانگهی، در کنار فهرست خنده دارت، فهرستی از افراد صالح هم هستن. سردار سلیمانی و جعفری، و انبوهی از مدیران و وزیران لایق سابق که الان، همه برکنار شدند.
ثالثا، این افرادی که لیست کردید را مردم انتخاب کردند و در بسیاری از موارد، اشتباه کردند.
رابعا، تازه متوجه حقیقت ماجرا شدی؟ بله که کفار و منافقان بدند و مؤمنان و صالحان خوب. خوبه فهمیدی. حالا برو خودت رو اصلاح کن. زودتر
Iran, Islamic Republic of
جریان اصلاحات کلا بد.
به جز اونا. خوب زیاد داریم. مثلا همه کسانیکه راجع به آبروریزی هاشون، نه سندی و نه حرفی ندارید.
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً بقای سایت شما به این است که هر از چندی مقالات با ربط و بی ربط از این شخص بنویسید .
سعید
Iran, Islamic Republic of
بهترین دوران ارزش پول ملی و شکوفایی اقتصاد و صنعت در زمان آقای خاتمی بود بگفته آمار و کارشناسان اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
من سنم به آن دوران نميرسد و زیاد هم اهل سیاست نیستم و فقط طرفدار ولایتم اما وزن خاتمی در ایران از انتخابات مجلس مشخص شد که با یک تکرار فقط در تهران کل لیست امید و در تبریز که من اهل آنجا هستم از شش نفر پنچ نفر رای آورد
Iran, Islamic Republic of
پس چرا در رحم اجاره ای روحانی """تَکرار""کرد.تنهائی وبا عارف تمام قد اصلاح طلبش وزن کشی میکرد!
Iran, Islamic Republic of
همون چون بچه ای و سنی نداری، این حرف های باطل رو میزنی.
پس جناب بچه؛
اولا در انتخابات مجلس در سال 86 و 90، از لیست یاران خاتمی، 1 نفر از 30 نفر رأی آورد. اونم محجوب از حزب مثلا کارگر بود که کارگران رو فریب میداد.
اون سال ها، وزن نداشته خاتمی فتنه گر، مشخص شد.
اگه اندازه همون بچه هم قدرت تحلیل داشته باشی، میفهمی که وقتی اسم خاتمی، بی اعتبار بوده، علت رأی آوری افسادطلبان، چیز دیگه ست. و اون چیز، عملکرد دوره ای مردم در رأی دادن هست. وقتی از نقر قبلی چیزی نمی بینن، رأی میدن به طرف مقابل. حتی اگه صدبرابر بدتر باشه که هستید.
ثالثا، وزن انسان رو رأی مردم تعیین میکنه؟!! با نظر مردم، حقیقت تغییری میکنه؟ وزن انسان، به اعمالش هست که مورد رضایت خدا، باشد یا نباشد.
"ان اکرمکم عند الله اتقاکم"
"ان العزه لله"
خاتمی فتنه گر، چه کرده جز جمع کردن یک عده انسان سست عنصر ترسوی ضددین دور خودش، انحراف جوانان، و امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام؟!
وزن خاتمی و دار و دسته افسادطلبان را، قرآن مشخص کرده است:
"و هنگامیکه به آنان گفته شود فساد نکنید، میگویند ما اصلاح کننده ایم. آگاه باشید؛ به راستی آنان، فاسدند. در حالیکه خودشان نمیدانند."
Iran, Islamic Republic of
داداچ اون وزن جهالت و لجبازی و شهوت پرستی مردم بود
Iran, Islamic Republic of
بزارین رفراندم با چند شخصیت خیلی محبوب بد نیست این گوی و این میدان
Iran, Islamic Republic of
به جای رفراندوم، معیارهای قرآن رو ملاک قرار میدیم. خاتمی، مردود.
Iran, Islamic Republic of
قرآن برای حفط منافع خودت سر نیزه کردی
Iran, Islamic Republic of
قرآن را در دست گرفتیم و پشت سر علی هستیم.
این شمایید که قرآن الهی را، قبول ندارید و تا اسم آن میاد، شروع به انکار قرآن و آنچه درون آن هست میکنید.
جهاد با دشمنان، دستور قرآن هست یا خیر؟! بغل دشمن چه میکنید؟
جلوگیری از فساد، دستور قرآن هست یا خیر؟ طرفدارانتان چرا دنبال فسادند؟
برابری مسؤولین با مردم، دستور قرآن هست یا خیر؟ چرا در کاخ زندگی میکنید؟
حجاب و حیا، دستور قرآن هست یا خیر؟ چرا نمایندگانتان، از آزادی دفاع میکنند؟
اطاعت از خدا و اولوالامر، دستور خدا هست یا خیر؟ چرا با ولایت فقیه، مبارزه میکنید؟
تمسخر قرآن و مؤمنین، از نشانه های کفار شمرده شده یا نه؟ چرا مذهبی را مسخره و الهی بودن دین را انکار میکنید؟
معاد، حقیقی شمرده شده یا نه؟ چرا پشت سر رقیب، دروغ بافتید؟
دروغ، زشت شمرده شده یا نه؟ چرا در فتنه 88، دروغ تقلب گفتید؟
کمک گرفتن از کفار، منع شده یا نه؟ چرا جلوی سران دیگر کشورها، زانو زده، التماس میکنید؟
فتنه، از قتل بدتر شمرده شده یا نه؟ چرا به اسم تقلب، آشوب کردید؟
حمایت از مظلوم و انفاق، واجب شمرده شده یا نه؟ چرا کمک به مظلومین فلسطین و سوریه را، بد شمردید؟
مسؤولین نالایق، طاغوت و ستمکار شمرده شده یا خیر؟ چرا مسؤولین نالایق و ستمکار را، رهبر خود قرار دادید؟
ربا،حرام شمرده شده یا خیر؟ چرا بر بانک ها، نظارت نکردید؟
دزدی، حرام شمرده شده یا خیر؟ چرا حقوق های نجومی را، ذخیره نظام نامیدید؟
حفظ حکومت اسلامی، واجب شمرده شده یا خیر؟ چرا از اغتشاشگران، دفاع کردید؟
تشبه به کفار، ممنوع شده یا خیر؟ چرا سبک زندگی خودتان و امرایتان، غربیست؟
کشتن کفار، واجب شمرده شده یا خیر؟ چرا با برجام، به رژیم صهیونیستی، امنیت دادید؟
امر به معروف و نهی از منکر، واجب شمرده شده یا خیر؟ جرا با سند 2030، فرزندان مردم را از ارزش های اسلامی دور و به پوچی و دنیاطلبی، سوق دادید؟
تعقل و اندیشیدن، راه نجات شمرده شده یا خیر؟ چرا جوانان را با شعارهای احساسی، فریب دادید و بی بند و بارشان کردید؟
تحمل، صبر، و رنج در راه اهداف، لازم شمرده شده یا خیر؟ چرا با اولین سختی ها، ضدانقلاب شدید و سختی مبارزه را، از عذاب خدا، بالاتر دانستید؟
دنیا، محل آزمایش معرفی شده یا خیر؟ چرا با دفاع از هنرمندان بی قید و بند عرصه سینما و تلویزیون و شعر و کتاب، خود و مردم و نیازمندان معنوی در سراسر دنیا را، آلوده به گناه کردید؟
تلاش برای کسب روزی، واحب شمرده شده یا خیر؟ چرا هر بار بر سر کار آمدید، اشراف و اشرافیگری و دلالی و بازارهای کاذب و بالانشینی و لوکس گرایی و حقوق و پاداش های نجومی و واردات، رونق گرفت؟
در قرآن، ترویج فساد، حرام شمرده شده یا خیر؟ چرا واردات سیگارهای غربی و نمایش آن ها در مغازه ها را برای کسب درآمد، آزاد کردید؟
در قرآن، تجهیز به انواع سلاح های روزدر برابر دشمن، واحب شمرده شده یا خیر؟ چرا همنوا با دشمن، توسعه موشک را زیر سؤال برده و سپاه اسلام را، تخریب کردید؟
واقعیت اینست که اگر قرآن و حضرت رسول الله و اهل بیت پاک ایشان، ملاک و معیار باشد که قطعا هست، و اگر دین، راه درست زندگی را نشان دهد که میدهد، افسادطلبان و خاتمی و هاشمی و امثالهم، بدترین مردمانند. همان گروهی که در قرآن، بدتر از کفار و مشرکان، شمرده شدند. یعنی منافقان.
پس همه آزادیخواهان ندا سر دهند: مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
توهم اين قوم تمومي نداره
Iran, Islamic Republic of
انکار شما دروغگویان مدعی اصلاح است که تمومی نداره.
جوابی ندارید و رو به تهمت میارید.
Iran, Islamic Republic of
و حتما هم معيارهاي قراني شما و همفكرانتون هستين
Iran, Islamic Republic of
اینها جز خودشون هیچ کسو قبول ندارن
Iran, Islamic Republic of
پس دوست داری شما بی حجاب ها و سگ بازهای طرفدار غرب رو قبول داشته باشیم؟! شمایی که به خاطر مرگ گربه، افسردگی میگیرید؟ یا شمایی که بزرگترین دفاعتون از خاتمی فتنه گر، سید بودنشه؟! شما، خودتون هم خودتون رو قبول ندارید.
Iran, Islamic Republic of
مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل هم دستاورد دولت خاتمی بود .
Iran, Islamic Republic of
کدوم کارشناس کدوم آمار؟
اصلا یک سؤال ساده تر. شکوفایی صنعت و اقتصاد، با چه شاخص هایی سنجیده میشود؟
قول میدم اصلا شاخص هم نمیدونی چیه. لابد فروش نفت و واردات بی رویه، اسمش شکوفایی صنعت و اقتصاد است! اینکه هر وقت دوست داشتند، نفت ما را تحریم کنند و ما آمادگی نداشته باشیم، در دولت خاتمی رخ داد.
بیشترین حجم فعالیت دولت خاتمی، توسعه و یارانه دادن به احزاب بی خاصیت برای مردم و پرخاصیت برای نقشه براندازی آمریکا بود. ایجاد فتنه 78 و به آشوب کشیدن دانشگاه تهران، ترویج کنسرت و اردوهای مختلط، و تدوین لایحه خلاف قانون اساسی دوقلوها برای افزایش اختیارات رییس جمهور، و جلسات بی خاصیت سیاسی داخلی و گفتگوی تمدن های شکست خورده که در نهایت منجر به این شد که بوش، ایران را محور شرارت بنامد، تمام کارنامه خاتمی ملعون است.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی با نام توسعه اقتصادی واردات کالاهای چینی را آزاد کرد و باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی از دهه 80 به بعد شد.
Iran, Islamic Republic of
تاریخ از دوره اصلاحات، یه چیز یادشه و اون، خیانت است و خیانت است و خیانت. دین و ارزش ها و شهداء و ولایت فقیه و فرهنگ را، هدف قرار داد.
هدف آفرینش، کسب ایمان بوده یا اقتصاد؟ خاتمی... ایمان مردم را گرفت. اقتصاد را هم نداد. خدا، لعنتش کند.
Iran, Islamic Republic of
تاريخي كه نويسنده اش تو و امثال تو باشد به درد خودتان ميخورد
Iran, Islamic Republic of
تاریخ رو نفی نکن افسادطلب.
برو کتاب 8 سال بحران آفرینی اصلاح طلبان در ایران رو بخون. متوجه میشی وزارت کشور خاتمی، چه برنامه هایی برای به هم ریختن کشور، اجرا کرد. ...
Iran, Islamic Republic of
قدرت طلب شما و یارانتان هستن که به هزاران دروغ و تهمت حتما در نماز جمعه دست می زنید که در قدرت بمانید و تا نود سالگی فقط شما شیفته خدمت هستین دست وردارین بابام
Iran, Islamic Republic of
راست میگی کروبی وموسوی به نود رسیده اند هنوز تشنه اون مقام.
Iran, Islamic Republic of
دست برداریم که شما اختاپوس ها، بنشینید بر مسندی که شهداء، برایش خون دادند؟
شک نکنید. شک نکنید خاتمی که عددی نیست، بزرگان و رؤسای خاتمی و افسادطلبان مزدور شیمون پرز را، طوری نابود میکنیم که آمریکا از غصه دق کند.
ایران، جایگاه پاک اسلام و مسلمین است، نه طرفداران بی حجابی و بی بند و باری و تسلیم.
United States
بنده طرفدار خاتمی نیستم ولی اینکه می بینم همش از او بد مینویسید این خباثت و بد ذات بودنتان را نشان می دهد
خدا از سر گناهان شما تندروهای بی اخلاق بگذره
Iran, Islamic Republic of
شما عقلت رو باید یه بررسی بکنی.
چون بدگویی از یک نفر، میتواند به دلیل بد بودن واقعی او باشد، نه بد ذات بودن کسی که برای مردم، روشنگری میکند.
پس قبل از فریب دیگران، خودت رو فریب دادی کامنت نویس مزدور.
Iran, Islamic Republic of
جهان و اربابش برای همین خلق شده اند
Iran, Islamic Republic of
فقط دنبال فتنه هستید
روزی با ... نژاد و روز دیگر بدون او
Iran, Islamic Republic of
لور فتی ،اینقدر عصبانی هستی؟
Iran, Islamic Republic of
این مقاله نشان داد که چقدر کسانی که از هر طرق ممکن کسانی را که توسط مردم مورد حمایت هستند از صحنه انتخابات حذف میکنند تا نوعی دلسردی در بین مردم ایجاد کرده وخودشان بتوانند در صحنه قدرت باقی بمانند از سیدی ترس دارند که خوب میدانند که این سید چقدر در بین مردم نفوذ دارد به حدی که در هر انتخابات با نفسش نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد.اگر غیر از این بخواهد باشد از تحرکات آدمی که نعوذی در بین مردم ندارد ترسی نخواهد داشت!؟
Iran, Islamic Republic of
مورد حمایت مردم ؟توهم بیشمار بودن هنوز دست از سرتون برنمیداره ؟ای بیشمار عزیز !پس چرا رئیس مجلس عارف نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
نفوذش در هوادارانش نه مردم، به خاطر ... اوست.
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی . با تشکر رعایت اخلاق اسلامی ایرانی از شما دوست گرامی مد نظر است . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
چرا در انتخابات سال 84 و 88 نفس سید بالا نیآمد ؟!
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه با يك اشاره نتيجه رو معلوم ميكنه و اين مهمه نه گذشته
Iran, Islamic Republic of
چطور ممکن است کسی مثل خاتمی فتنه گر، در سال های 76 تا 80، در اوج محبوبیتش بوده، بعد به دلیل روشن شدن عملکردش، از اوج به زیر کشیده میشود و همان طرفدارانش، حتی نگاهش نمیکنند، به گونه ای که در سال های 84، 86، 88، و 90، تمام انتخابات را به صورت وحشتناکی میبازد و 2 بار، به زور و دور دوم، 1 نماینده از 30 نماینده تهران را به مجلس میفرستد، بعد چنین شخصی که رفوزگی اش از نظر عملکرد از دید همان طرفداران سابقش، اثبات شده، امروز با انگشت، نتیجه انتخابات را تعیین کند؟! یعنی طرف به واسطه عملکردش سقوط کند، بعد هم مردم هیچ جایی راهش ندهند که عملکرد جدیدی ثبت کند، بعد دوباره به اوج برسد؟!
یا مردم فریب خوبیست.
یا اصلا نتایج مورد نظر شما، به خاطر انگشت این شخص نیست. بلکه مردم، همیشه به صورت دوره ای رأی میدادند و فقط او، عکس یادگاری پیروزی میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
خاتمي الان در اوج محبوبيت است حتي خيلي بيشتر از گذشته
Iran, Islamic Republic of
در اوج محبوبیت که نیست. وگرنه نامزد افسادطلبان، 7 درصد رأی نداشت.
اما مهم اینست که از منظر دین اسلام و اخلاق، در اوج رذالت است. امثال خاتمی که اعلام میکند در مقابل آزادی، دین رو باید نفی کرد، بدبخت در دنیا، و بدبخت تر در آخرت هستند. گرچه شما به قیامت، باور ندارید تا زمانیکه برسد.
علی
Iran, Islamic Republic of
این بی وجدانها از مردم طلبکارن و دنبال ریاست انگار چیزی دست مردم دادند که حالا می خواهند پس بگیرند لعنت خدا بر شماها که برای خدمت تقلا نمی کنید برای مقام همه چیزتان را حاضرید فدا کنید خدا نسلتان را منقرض کند
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيد اصلاحات محمد خاتمي كه خار گلوي خيلي هاست.تو هنوزهم محبوب است و با يك پيام چند ثانيه اي نيجه يك انتخابات را تعيين ميكند.اين است راز عصبانيت برخي ها.
ا
Iran, Islamic Republic of
ونتیجه ""تکرار میکنم "" او = دولتی که از تولید راکتور اب سنگین وماهواره کشور را به وارد کننده کود انسانی ترکیه ایها رسانده است.چشم نخورید ها !
Iran, Islamic Republic of
این خاتمی، همون خاتمی نیست که از لیست یاران خاتمی، در دور اول یک نفر هم رأی نیاورد و در دور دوم، 1 نفر اون هم علیرضا محجوب، رأی لبه مرزی آورد؟!
پس رأی دوره ای مردم را، مثل دزدها، به خاطر علاقه مردم به او، ندزدید. مردم ما، از فتنه گر و منافق، بیزارند.
Iran, Islamic Republic of
چرا نتوانست با یک پیام چند ثانیه ای نتیجه انتخابات 84 و 88 ریاست جمهوری و 86 و 90 مجلس رو تعیین بکند ؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
خاتمی طبق گفته خود اصلاح طلبان، الان در رحم اجاره ای به سر میبره.
مرده ای درون یک رحم
Iran, Islamic Republic of
از یکی از افسادطلبان میخوام که عملکرد خاتمی رو مطابق با معیارهای دینی که اصل و هدف است، تشریح کند.
از یکی از انقلابیون هم میخوام عملکرد خاتمی رو، مطابق با آیات قرآن، ارزیابی کند.
تا بفهمیم این شخص، چه عملکردی نزد خدا دارد تا بفهمیم واقعا سید خندان است یا سید گریان.
Iran, Islamic Republic of
شما جماعت متوهم از پيش خدا اومديد و ميتونيد معيار خدا رو به مردم نشون بديد .
Iran, Islamic Republic of
یعنی طرفداران خاتمی، قرآن و پیامبران و امامان را هم انکار میکنند؟! آن ها از پیش خدا، نیامدند؟!
حقا که کافرید.
Iran, Islamic Republic of
منظور توهم است كه خيال ميكنيد حق مطلقيد و به غيب وصليد و اين توهم تا نابودتان نكند دست از سرتان برنخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
خودت رو به در و دیوار نکوب ضدانقلاب.
شما نه قرآن را قبول دارید، نه خدا را. شما افسادطلبان و سر دسته تان خاتمی رو میگم. چراکه ما نگفتیم ما معیاریم. گفتیم قرآن و اهل بیت، معیارند. اما شما فرار کردید.
Iran, Islamic Republic of
درمورد نابودی، خیالتان راحت. خدا، با مؤمنین و صابرین است و دشمن منافقین. منافقینی که به اسم شمارش نادرست آراء، به خیمه های عزاداری حمله کردند و کشتند و آشوب کردند. پیروزی مؤمنین و نابودی قوم مسرف افسادطلبان، وعده الهی است. شک نکن خاتمی و یاران بیت المال خورش، به دست مؤمنین، مضمحل خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
باز هم توهم خود حق پنداری و شک نکن این توهم نابو کننده است چون کسی که خود را حق بداند هرگز به دنبال مشکلاتش نمیرور و همین موجب نابودیش خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
در گذشته گير نكن و الا عقب ميموني. در حال حاظر فقط با يك اشاره خاتمي نتيجه انتخابات معلوم ميشود
Iran, Islamic Republic of
رحم اجاره ای چی میگه این وسط؟!
Iran, Islamic Republic of
حرف ديگه اي يادشون ندادن چرت و پرت ميگن
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت كنه نويسنده بى تقواى اين مقاله رو٠ آخه بى مروت ها ! از اين شبه گزارش بى سر و ته چطور انحصار طلبى خاتمى رو نتيجه گيرى كرديد ؟! حيف از اون بيت المال بى زبونى كه خرج اين خاله زنك بازيها ميشه ، شما جماعت دست همه فرصت طلبها رو از پشت بستيد ، آخه با ابزار ناسالم چطور ميتونيد به اهداف تون برسيد ؟! همه فكر و ذكرتون اينه كه چطور از اصلاح طلبها گزك بگيريد ، حال آدم بهم ميخوره از اينهمه بدگوئى و تهمت و افترا و پشت هم اندازى ٠
ساروی
Iran, Islamic Republic of
طعم شیرین قدرت و انحصار طلبی که مسئولان ما را جمیعا رها نمی کند. آی حال میده مسئول باشی و با اهرم قدرت و انحصارطلبی یه ملت بیچاره را هر روز به بهانه ای بچزونی... خداوکیلی این سیستم را به حکومت نبوی و علوی ربط ندهیم چون خیلیا مطالعه ندارن و نعوذبالله فکر میکنند پیامبر و ائمه هم از ظلم و ترویج بیعدالتی ابایی نداشتن
امیر110
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خودتون هم فهمیدید چی نوشتید؟
قابل توجه شما :
1- محبوبیت خاتمی با این چیزها نه تنها کم نمیشه . بیشتر هم میشه.
2- حق تعالی یک انسان را می تواند سربلند و دیگری را سرافکنده کند. خاتمی را خدا عزیز کرده و شما اصولگرایان از راس تا نوک پایتان را هم خدا نزد ملت ذلیل کرده.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بعد از فتنه 88 منفور ملت شد و خوار و ذلیل شد.
United States
منفوری که با یک اشاره نتیجه انتخابات را تعیین کند از عجایب روزگار است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخابات رو مردم تعیین می کنند خاتمی در سال 88 با اردوکشی خیابانی و آشوب کشور هم نتوانست نتیجه ای بگیرد .
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روز گار نیست، چون با انگشت اشاره اش، نتیجه ای تعیین کرده. مردم، به صورت دوره ای رأی میدهند. وگرنه خاتمی قبل از فتنه 88 مرد.
Iran, Islamic Republic of
معاویه، عمرو عاث، یزید و ابن زیاد هم، با انگشت دغل و فریب، خیلی کارها کردند. الان، کجایند؟!
Iran, Islamic Republic of
معاويه در اوج قدرت اين كارو ميكرد ولي خاتمي در حاليكه هيچ قدرتي نداره و با دستان خالي و اين دو اصلا با هم قابل مقايسه نيست
Iran, Islamic Republic of
اوج قدرت معاویه، با ابزاری غیر از فریب بدست آمد؟!
اوج قدرت افسادطلبان هم، با ابزار فریب بدست آمد.
آیا هر دو با ابزار فریب، قدرت نخریدند؟
شما افسادطلبان، ادعا کردید رقیبتان دیوارکشی میکند و مردم بی گناه را اعدام میکند. آیا این دروغ ها را نگفتید و با آن، به قدرت نرسیدید؟
پس معاویه و خاتمی، با دروغ، دستان خود را پر کردند. وگرنه ذاتا، دستشون خالی بود.
پس قبول کنید خاتمی و یارانش، با محبوبیت یا بی محبوبیت، از تیره منافقین هستند و دشمن خدا و پیغمبر.
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا، نعوذ بالله، هر کسی مردم به او رأی ندهند، یعنی مورد توجه خدا، نیست؟!! گویا خدا را، مساوی با مردم، و مردم را مساوی با خدا، دانسته اید!
اگر اینطور بود، تمام پیامبران و امامان، مورد غضب خدا، بودند. چون مردم زمانشان، آن ها را نشناخته بودند یا گمراه بودند.
شما افسادطلب خیانت کار، لازم نیست به چیزی که اعتقاد نداری، تمسک بجویی و از خدا، بگویی. خدا، راه را روشن کرده است. ان العزه لله. عزت، دست خدا، است. این، فرمایش قرآن است. مردم، عزت نمیدهند. راه درست را هم تعیین نمیکنند. خودشان هم ممکن است منحرف باشند. افسادطلبان، بهتر است به جای پیش نمازی برای مردم و اصولگرایان و انقلابی ها، اول طهارت بگیرند و بعد وضو، بعد بروند یک گوشه نمازشان را بخوانند.
اون کسانیکه میگفتند دوره دین و امام، تمام شده و باید مطابق با میل دنیا حرکت کرد، شما بودید نه ما. ما بودیم که دین را، به شما تذکر دادیم و امر خدا را، به شما یادآور شدیم، اما شما پس زدید و مسخره کردید. حالا شما، برخلاف نظر خدا، رأی آوردن را ملاک برتری اعمال قرار دادی؟! روضه ای که طرفداران خاتمی و جریان افسادات بخونن، به جای گریه، مایه خنده و فکاهیست.
اف بر ضدانقلاب حرام خوار فضای مجازی که پولی که میگیرد، از پولی که شمر از ابن زیاد گرفت، حرام تر است.
Iran, Islamic Republic of
سال 88 انقدر گفتید که موسوی تشنه قدرته انگار اصلا نباید می آمد ثبت نام میکرد...حالا دقیقا معلومه که کی تشنه قدرت بود....کم کم داره می رسه خدای نکرده به ریشه....بعضی از شما اصولگراها مثل بعضی اصلاح طلبا اصلا به هیچ اصولی و اصلاحی پایند نیستید...فقط یک ادعایی است که می کنید...حالا میخاید بپذیرید یا نپذیرید
Iran, Islamic Republic of
خاتمی محبوب ترین شخصیت سیاسی داخلی است
Iran, Islamic Republic of
اینطور که نیست. اما منفورترین شخصیت در آسمان ها هم هست.
یک طلبه که با دختر ایتالیایی ها دست میده و فتنه میکنه.
Iran, Islamic Republic of
شما از آسمانها هم خبر داريد ما نميدونيستم؟ آخه توهم تا كجا
Iran, Islamic Republic of
توهم نیست. چون قرآن رو نخوندی، عقل رو هم از کار انداختی، از روی زمین هم بی اطلاعی. تو کوری مشکل از ماست؟! خب کور نباش. ببین که خدا، از انسان دروغگو چقدر بیزار است. بخوان که جایگاه کسی که دوست دارد فساد در میان مردم رواج یابد در قرآن، چگونه بیان شده. بعد تطبیق بده با سند 2030 مفسده انگیز، با دروغ تقلب، با ترویج سگ بازی و اختلاط زن و مرد و بی حجابی و فساد در میان جوانان توسط خاتمی و افسادطلبان.
خواهی دید که از منظر آیات الهی و احادیث، جایگاه چه کسی در آسمان هاست و چه کسی در چاه مستراح.
Iran, Islamic Republic of
تفسیر به رای قران از بزرگترین گناهان است
Iran, Islamic Republic of
کجاش تفسیر رأی بود؟!
همه اش، تفسیر دقیق بود. اصلا تفسیر نبود. مطابقت قرآن، با اعمال افسادطلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
طرفداران خاتمی، قرآن را هم، قبول دارن؟!
پس چرا در فتنه 88 و اغتشاشات دی ماه 96، که مساجد و حسینیه ها رو آتیش زدند و زدید، صدای روزنامه ها و سیاستمدارانتون در نیومد؟!
لابد بی بی سی فارسی و سلبریتی ها و اصحاب جمله، باید تفسیر قرآن کنن!
Iran, Islamic Republic of
اصحاب جمل
Iran, Islamic Republic of
دقيقا توهم است
Iran, Islamic Republic of
از جوک های قرن بیست و یکم، اینه که مهم ترین ویژگی های خاتمی، عبارتست از سید بودن! عبای شکلاتی داشتن! خندان بودن (سید خندان)، خورشید بودن! و مظلوم بودن!!!
آخریش رو راست میگن. چون خاتمی با گریه کردن در تلویزیون در انتخابات 80، رأی آورد که میتونید برید فیلمش رو ببینید.
اینا، کل واژه های برجسته ای هست که طرفداران خاتمی، در مناظرات و مباحثات، مطرح میکنن. با چه کسانی طرفیم! انگار قصه شاه پریون تعریف میکنن!
Iran, Islamic Republic of
خاتمي محبوب قلبها
Iran, Islamic Republic of
موافقیم. محبوب قلب های دشمنان جمهوری اسلامی، براندازان فتنه 88، دروایش داعشی، ریگی، و لات های سر کوچه.
Iran, Islamic Republic of
طرفداران خاتمی رو دیدیم.
اغلب وقتی در بحث کم میارن، یا شیشه میشکونن، یا فحش میدن، یا در میرن. نگو نه که تو دانشگاه، همه دیدن واکنش جوانان طرفدار خاتمی ملعون رو با نحوه استدلال دیگران.
Iran, Islamic Republic of
کسی که طرفدارانش هم ازش حرفی برای گفتن ندارن جز سید بودن و رنگ عبا، معلومه که بدجور دستش خالیه. در واقع طرفداران خاتمی، نه اونو قبول ندارن، نه لباس روحانیت رو. فقط ...به نفع بی حجابا و سگ بازها و دزدهاست، میگن زنده باد خاتمی.
همین جماعت ضدانقلاب و کافر، در دهه 70، ضد هاشمی رفسنجانی و ضد روحانیت بودن. اما وقتی هاشمی، از راه حق برگشت، شعار زنده باد هاشمی سر دادن.
الان هم از اغلب طرفداران ضدانقلاب خاتمی بپرسید چرا از این فتنه گر برانداز حمایت میکنید، میگن چون دشمن این نظامه. وگرنه من ملاها رو میخوام چکار!
این است معنای نفاق. پس مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
خاتمی عزیز محبوب قلب مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
كسي كه با دستان خالي نتيجه انتخابات را معلوم كند معلوم است چه قدرتي دارد و عصابنيت و هتاكي مخالفان خاتمي نشان استيصال و درماندگي آنهاست
Iran, Islamic Republic of
و او ندانست که، تمومه ماجرا یعنی چه؟