کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کیانی:

حرکت‌حضرت‌فاطمه(س)برای‌پیروان‌آن‌حضرت‌الگوست

5 اسفند 1396 ساعت 13:26

کارشناس علوم قرآنی گفت: مراجع می فرمایند جریان کربلا زاییده شخصیت حضرت فاطمه (س) است؛ چون ایشان بهانه خلقت در عالم هستی است و این ایام تاثیر زیادی بر تحول مردم دارد.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین داوود کیانی کارشناس علوم قرآنی درباره ایام فاطمیه گفت: وقتی می گوییم ایام فاطمیه باید ببینیم عبادت، زندگی، همسرداری، تربیت اولاد و ولایت مدار بودن حضرت فاطمه(س) چگونه بوده است. وقتی کسی درب خانه حضرت فاطمه(س) را می زد؛ ایشان برای اینکه با نامحرم ارتباط نداشته باشند پشت در می ایستادند و صحبت می کردند که این حرکت ایشان برای پیروان آن حضرت الگوست.

 حضرت فاطمه(س)
این کارشناس علوم قرآنی افزود: این بانوی بزرگوار اسلام هم در حجاب و عفاف و هم در دفاع از اسلام و ولایت و حقوق خود پیش قدم می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کیانی درباره عظمت حضرت زهرا (س) بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: "فاطمه (س) عصاره هستی است" سلمان پرسید منظور شما چیست؟ ایشان فرمودند: روغنی که پس از تکان دادن مَشک مخلوط آب و ماست در ته آن جمع می شود عصاره است. 124 هزار پیغمبر داریم و اگر یک جا جمع کنیم عصاره آنها حضرت زهرا (س) است.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به دیگر ویژگی های ایام فاطمیه افزود:  مراجع می فرمایند جریان کربلا زاییده شخصیت حضرت فاطمه (س) است چون ایشان بهانه خلقت در عالم هستی است و این ایام تاثیر زیادی بر تحول مردم دارد.

 حضرت فاطمه(س)
حجت السلام و المسلمین کیانی خاطر نشان کرد: این ایام تاثیر اجتماعی و معنوی زیادی بر جسم و روح عزاداران می گذارد و این جریان هر ساله پررنگ تر می شود.

منبع:میزان


کد مطلب: 593736

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/593736/حرکت-حضرت-فاطمه-س-برای-پیروان-آن-حضرت-الگوست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com