پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

صحبت‌های آیت‌الله‌ مکارم در مورد جنایت دراویش

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 593725
یکی از مراجع تقلید گفت: بارها گفته‌ايم عرفان‌هاى كاذب سر از مسائل خطرناك دينى و اجتماعى و اخلاقى در مى‌آورند كه يك نمونه‌اش همين حادثه دردناك تهران بود.
صحبت‌های آیت‌الله‌ مکارم در مورد جنایت دراویش
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در ابتداى درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: حادثه ناگوارى که اخیراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامى و بسیجى و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، موجب تأسف شدید گردید. ما به روح همه آن شهیدان درود مى‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان خود، جان خود را به وسیله عده‌اى از درویش‌هاى گمراه از دست دادند.

وی افزود: بارها گفته‌ایم عرفان‌هاى کاذب سر از مسائل خطرناک دینى و اجتماعى و اخلاقى در مى‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود. این جنایت تا کنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکارى سوار ماشین شود و مردم بیگناه و افراد مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند. آرى این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.

آیت الله مکارم شیرازى در بخش دیگرى از سخنان خود در مورد عرفان های کاذب تاکید کرد: در واقع آنها کار داعشى‌ها را انجام دادند، داعشى‌ها همان وهابیون طرفدار توحید کاذب هستند که همه را غیر از خود کافر مى‌پندارند و خونشان را مباح مى‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذب هستند و از جهاتى به هم شبیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان وقتى مى‌خواهند درباره آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزى برخلاف آموزه‌هاى دینى که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به زودى به جزاى کار خود برسند. خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *