جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«نسیم» نوروزی در تلویزیون

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 593668
«شبی با عبدی» عنوان برنامه جدید شبکه نسیم است که به‌زودی تولید آن آغاز می‌شود. اکبر عبدی مجری این برنامه خواهد بود که قرار است دو تا سه شب در هفته از این شبکه روی آنتن برود. ساختار این برنامه ترکیبی ـ نمایشی است و در کنار عبدی چند بازیگر هم حضور دارند و او را در موقعیت‌های نمایشی همراهی می‌کنند.
«نسیم» نوروزی در تلویزیون
به گزارش جهان نيوز، در این جنگ بزرگ نمایشی به آداب، رسوم و فرهنگ اقوام هم پرداخته می‌شود. قرار است این برنامه از اسفند روی آنتن برود و پخش آن در ایام نوروز هم ادامه داشته باشد. همچنین شبکه نسیم برای ایام باقیمانده امسال برنامه‌های متنوعی را برای پخش آماده کرده و سری جدید برنامه‌های وقتشه، هوش برتر، کودک شو و ... از طریق این شبکه روی آنتن می‌رود.
 
وقتشه جایگزین کتابباز
میثم فضلعلی، مدیر گروه تولید برنامه شبکه نسیم درباره برنامه‌های جدید این شبکه به جام‌جم گفت: سری جدید «کتاب‌باز» پاییز 97 و با شروع ایام محرم و صفر آغاز می‌شود. جایگزین این برنامه سری جدید «وقتشه» خواهد بود که پخش آن از امروز آغاز خواهد شد. سری اول این برنامه قبل از محرم و صفر پخش شد و بعد از آن روی آنتن نرفت تا با رویکردی تازه نمایش داده شود.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه وقتشه، تشویق جوانان به ازدواج بود، اما در سری جدید هدف بالاتری تعیین شده که همانا ارتقای کیفیت زندگی زوجین و ایجاد حال خوب در زندگی با همان تبلیغ و ترویج ازدواج، ترمیم و امتداد ازدواج، تثبیت ازدواج و بچه‌داری و ... خواهد بود.

این برنامه قرار است با اجرای کامران تفتی در ایام نوروز هم پخش شود و به جای برنامه کتاب باز حدود ساعت 20 روی آنتن برود. همچنین حال و هوای برنامه وقتشه در ایام نوروز متناسب با این فضا خواهد بود و شاد و عیدانه است.

دورهمی ادامه دارد
همچنین طبق برنامه‌ریزی شبکه نسیم قرار است پخش این سری از برنامه دورهمی تا پایان سال ادامه داشته باشد و در ایام عید هم متناسب با رویکرد نوروز روانه آنتن شود. ویژگی این برنامه در نوروز، پخش هر شبی‌اش خواهد بود.

بـــه گفته مدیـر‌گـروه تولید برنامه شــبکه نسیـم، عوامل برنامــه «خندوانه» در حال تدارک سری جدید آن هستند و احتمالا با شروع نوروز یا از هفته سوم فروردین به کنداکتور شبکه اضافه می‌شود. قرار است در این برنامه سلبریتی‌ها حضور داشته باشند. بخشی از این برنامه به مسابقه پانتومیم و ویدئوهای ارسال شده مردمی اختصاص خواهد داشت.

پخش برنامه «هوش برتر» که در ایام محرم و صفر با اقبال مردم رو‌به‌رو شده بود تا پایان امسال ادامه دارد. قرار است سری جدید این برنامه در ایام نوروز پخش شود و نفرات برتر در فصل پاییز و زمستان در این ایام با یکدیگر رقابت داشته باشند. در واقع در 15 روز نوروز فینال فینالیست‌ها برگزار خواهد شد.
در حال حاضر سه روز در هفته اختصاص به پخش برنامه «چهل تیکه» دارد که در واحد تامین برنامه شبکه نسیم آماده شده و سه روز دیگر به برنامه «ویتامین خ» از تولیدات گروه تولید برنامه. هر دوی این برنامه‌ها قرار است در ایام نوروز روی آنتن برود. نقطه قوت برنامه ویتامین خ این است که سراغ موضوعاتی می‌رود که مورد توجه مردم قرار دارد و در ایام نوروز سوژه‌هایی همچون سفر کردن به شهرهای دیگر، آداب و سنن دید و بازدید و روش‌های برگزاری عید باستانی نوروز را مد نظر قرار می‌دهد.

سریال «افسانه هزارپایان» در چند فصل تولید شده که فصل دوم آن از هفته سوم فروردین روی آنتن می‌رود.

به گفته فضلعلی، از جمله برنامه‌هایی که در شبکه نسیم پیگیری می‌شود، تولید مجموعه عروسکی «سرحال» با رویکرد سلامت فردی، اجتماعی، روحی و روانی است که تولید آن با مشارکت وزارت بهداشت از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: منتظریم ببینیم محصولی که به دست ما می‌رسد از چه کیفیتی برخوردار است. اگر محصول مطلوب شبکه باشد، کنداکتور پخش نوروزی هم برای این برنامه در نظر می‌گیریم. همچنین درصدد تولید میان‌برنامه‌های کوتاه با محوریت ترویج تولید ملی و مصرف کالاهای ایرانی هستیم.
فضلعلی معتقد است: شبکه نسیم افق بزرگی برای سال آینده خود ترسیم کرده و درصدد تولید مسابقات مختلف است. احتمال دارد سری جدید مسابقه «آب و آتش» و «مکعب» پخش شود.
قرار است سال آینده سری جدید برنامه «هزار داستان» در 30 قسمت برای ایام ماه رمضان و 60 قسمت برای ماه‌های محرم و صفر روانه آنتن این شبکه شود.

خانواده باحال در تابستان 97
پخش برنامه «خانواده باحال» شبکه نسیم تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت و سری جدید این برنامه، تابستان 97 روی آنتن می‌رود. علی هنرور، تهیه‌کننده برنامه درباره این برنامه به خبرنگار ما گفت: این برنامه در فضای باز برگزار می‌شود و با توجه به فصل سرما با سختی‌های زیادی رو به رو شدیم. اما سعی کردیم برنامه برای مخاطبان متمایز باشد و در قالب کارهایی نباشد که قبلا دیده‌اند. تا امروز هم بازخوردهای خوبی گرفته‌ایم؛ این میزان اقبال برای خودمان هم باورکردنی نبود. سری جدید این برنامه تابستان پخش می‌شود و قصد داریم در اتاق فکر به طرح‌های جدید برسیم و با دست پر بازگردیم. همچنین تعامل و رقابت بین زوجین را در قالب یک فضای شاد و پر نشاط نشان بدهیم. تلاش می‌کنیم مسابقه برای شرکت کنندگان جذاب و شیرین باشد. همچنین مخاطبان زیادی تمایل دارند در برنامه شرکت کنند.

وی ادامه داد: برنامه خانواده باحال، مجری ندارد و سعی کردیم این فضای از یاد رفته را دوباره احیا کنیم. افتخار من و گروهم این است که با حداقل هزینه‌ها و استفاده نکردن از المان‌های تکراری، مجری‌های برند و دکورهای پـر زرق‌و‌برق، سعی کردیم با حضور مخاطبان برنامه‌ای تولید کنیم که هم مفرح باشد و هم آموزنده.

اقوام ایرانی با اکبر عبدی
«شبی با عبدی» از جمله جنگ‌های بزرگی است که شبکه نسیم در حال تدارک آن است. دکور این برنامه طراحی شده و از هفته آینده تولید آن آغاز می‌شود. به گفته مدیر گروه تولید برنامه شبکه نسیم، این برنامه که قرار است اسفندماه روانه آنتن شود به آداب، رسوم، فرهنگ و موسیقی اقوام ایرانی می‌پردازد. چهره‌های برجسته و سرشناس فرهنگی، ورزشی و هنری در این برنامه حضور دارند. همچنین چهره‌های غیرسرشناس هم که کارهای قابل توجه انجام داده‌اند، در این برنامه شرکت خواهند داشت.

فضلعلی توضیح داد: محوریت اصلی این برنامه با اکبر عبدی و ساختارش ترکیبی نمایشی خواهد بود. قرار است دو تا سه شب در هفته پخش شود و ایام نوروز هم روی آنتن برود. یکی از بخش‌های برنامه گفت‌وگو ست که البته بخش غالب نیست. در کنار عبدی، پارتنرهایی هستند و او را در موقعیت‌های نمایشی همراهی می‌کنند. این افراد زیادند، اما الزاما همه بازیگر نیستند. تهیه‌کنندگی برنامه هم به عهده جواد فرحانی و سیدکمال طباطبایی است.

شعرخوانی خانوادهها در «کودک شو»
ابوذر پورمحمدی، تهیه‌کننده برنامه «کودک‌شو» درباره سری جدید این برنامه توضیح داد: در سومین هفته سری جدید برنامه کودک شو هستیم. در سری قبل چهار خانواده حضور داشتند، اما در سری جدید در هر برنامه یک خانواده می‌آیند و از مراحل تست ما عبور می‌کنند. برنامه روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت 23 و روزهای جمعه ساعت 21 پخش می‌شود.

وی ادامه داد: کودک‌شو برنامه‌ای جذاب تر شده است. همچنین از بچه‌ها از قبل سوالاتی پرسیده ایم و پاسخ‌هایی داده‌اند و حالا از پدر و مادرها همان‌ها را می‌پرسیم که ببینیم آیا جواب بچه هایشان را می‌دهند یا نه. همچنین خانواده‌ها شعر می‌خوانند و روزهای جمعه فضای برنامه شاد است. برنامه کودک‌شو در ایام نوروز مثل جمعه‌ها خواهد بود و سعی می‌کنیم با یک برنامه شاد در خدمت خانواده‌ها باشیم.

منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *