پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

درخواست یونیسف برای کمک به کودکان روهینگیا

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 593661
یونیسف در گزارشی از دولت میانمار خواست خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا و کودکان آنان را خاتمه دهد.
درخواست یونیسف برای کمک به کودکان روهینگیا
به گزارش جهان نيوز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد حدود 720 هزار کودک روهینگیایی در بنگلادش و میانمار در معرض شیوع بیماری های متخلف قرار دارند.
 
رئیس بخش برنامه های اضطراری سازمان یونیسف در گزارشی اعلام کرد: «حدود 720 هزار کودک روهینگیایی در مناطق مختلف میانمار و اردوگاه های پناهجویان بنگلادش در معرض خشونت و آوارگی اجباری قرار دارند و دیگر نمی توانند به خانه های خود برگردند.»

بر اساس این گزارش، حدود 534 هزار کودک در اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش زندگی می کنند و 185 هزار کودک نیز در مناطق مختلف استان راخین در میانمار باقی مانده اند که هر دو گروه در معرض خشونت های مداوم قرار دارند.

یونیسف همچنین اعلام کرد با آغاز فصل جدید در بنگلادش، وضع غیربهداشتی و وخیم اردوگاه ها موجب شیوع بیماری های مختلف ناشی از آب آلوده خواهد شد.

یونیسف در این گزارش از دولت میانمار خواسته است تا به خشونت ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا پایان دهد. در این گزارش بر لزوم برخورداری مسلمانان روهینگیا از حقوق اولیه خود از جمله آزادی حرکت، دسترسی به مراکز بهداشتی و امکانات تحصیلی و امرار معاش تاکید شده است.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، بیش از 750 هزار پناهجو -که بیشتر آنها زن و کودک هستند- از 25 اوت 2017 به دلیل عملیات های خشونت آمیز ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا از خانه های خود آواره شدند و به کشور بنگلادش مهاجرت کردند.

بر اساس گزارش پزشکان بدون مرز، دست کم 9 هزار مسلمان روهینگیایی در حملات ارتش میانمار از تاریخ 25 اوت تا 24 سپتامبر 2017 کشته شدند. در این میان 730 کودک زیر 5 سال نیز جان خود را از دست دادند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *