سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱۵

سایت حامی دولت: آقای روحانی چرا بی‌حساب حرف می‌زنید؟

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۲
کد مطلب: 593541
افسارگسیختگی قیمت ارز و بی‌اعتنایی دولت برای مدیریت بازار، صدای محافل رسانه‌ای حامی دولت را هم که با اعتراض مخاطبان مواجه شده‌اند درآورده است.
سایت حامی دولت: آقای روحانی چرا بی‌حساب حرف می‌زنید؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:
 
سایت عصر ایران با اشاره به گران شدن ارز نوشت: آقای روحانی روی حرفتان حساب کنیم؟!
این سایت می‌نویسد: نرخ دلار در بازار در حال درنوردیدن مرزهای جدید است.

این رکورد در حالی است که رئیس‌جمهور روحانی و رئیس بانک مرکزی در هفته‌های گذشته بارها با هشدار به مردم آنها را از خرید دلار برحذر داشته و گفته‌اند با خرید دلار ریسک نکنند.

اما خرید دلار این روزها نه تنها ریسکی ندارد بلکه متاسفانه و بر حسب ظاهر راه درآمدزایی هم شده است و عده‌ای - حتی غیر دلال - کارشان این است که روزانه در مقابل صرافی‌ها صف می‌کشند و دلار می‌خرند و پس از آن با فروش دلار در آن سوی خیابان سود می‌برند.

رئیس‌جمهور روحانی در گفت‌وگوها و سخنان اخیر خود از ثبات در بازار ارز و کاهش قیمت دلار در آینده خبر داده و در گفت‌وگو با رشیدپور نیز تصریح کرده بود که خیال مردم بابت نرخ ارز راحت باشد. اما در همین مدتی که از این وعده رئیس‌جمهور و نیز رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کنترل قیمت دلار در بازار گذشته، قیمت آن نه تنها کنترل نشده بلکه از مرزهای ۴۵۰۰ تومان در ابتدای ماه به مرز ۵۰۰۰ تومان در هفته پایانی بهمن ماه رسید.
وقتی رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی وعده می‌دهد باید این وعده او بر مبنای واقعیات و سیاست‌های در دست اجرا باشد نه اینکه بر عکس وعده او، قیمت دلار  روند صعودی شدیدتری بگیرد.

این «وعده بی‌پایه»، اعتبار رئیس‌جمهور را زیر سوال برده و این نقد جدی را بر ایشان وارد می‌کند که بدون حساب و کتاب و محاسبه، وعده نادرستی را به جامعه و فعالان بازار ارایه کرده و در این «شهرآشوب دلار» مردم و فعالان اقتصادی را گمراه کرده است.

انتظار طبیعی مردم و فعالان اقتصادی و بازار از رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت این است که پیش از نوروز سروسامانی به «آشفته بازار» کنونی بدهند و بیش از این به این مردم مضطرب و نگران زیان و آزار نرسانند، چون گرانی روز به روز دلار و سقوط ارزش پول ملی یعنی فقیرتر شدن فقرا و طبقه متوسط و فربه‌تر شدن آنهایی که با سوداگری و انباشت ارز خارجی در گاو صندوق‌هایشان سرمایه خود را چند برابر می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دهه 40 شمسی قیمت دلار بالای 85 ریال تا 90 ریال بود اما در دهه 50 و قبل از انقلاب تا 75 ریال گاهش یافت.اما ان دلار 75 ریالی تاکنون روند صعودی داشته و امروز به بالای 45000 ریال رسیده است.بدون انکه مسئولین بالای کشور توضیح واضح و روشنی داشته باشند حال انکه در اکثر کشورهای با ثبات جهان و حتی عربی تقریبا در طی این سالها ثابت یا رشد بسیار کم و معقولی داشته است.این نرخ برابری در کشورما نشاندهنده وضعیت وخیم و بد اقتصادی است.چرا در قبل از انقلاب این نرخ اینقدر پایین و تقریبا ثابت بوده و حتی کاهشی .اما در طی 35 سال توانایی کاهش یا لاقال ثابت بودن ان وجود نداشته است و در این مقطع هم که بسیار بدتر شده است
Iran, Islamic Republic of
نه اینطوری نیست.نمی بینید همه چی خوبه؟ مسئولین در پاکی و خوشی و مردم در ناز و نعمت و بدن مشکل .همه مردم شادند و خوشحال.علی برکت الله همه میخندند و همه در ارامش و شادی کامل.نه فقری هست و نه مشکلی.اینقدر نیروی کار کمه که واردات نیروی انسانی داریم.همه چی آرمه و همه خوشبختند.به به چه مسئولان پاکدست و لایقی داریم.ماشالله.
ببینید اینده جوانها تامینه و همه خوشبختند
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی:نگرانم بعضی با وجود این نعمت بزرگ (برجام) کفران نعمت میکنند عذاب الهی بر مردم نازل بشه
اتفاقا عذاب الهی نازل شده ! سرکار
Iran, Islamic Republic of
آنروز عذاب الهی واقع شد که مملکت دست لیبرال ها افتاد ! . . . !!!!!!
جهان نیوز
کلاسهایم تعطیل شده است !!!
و تخته سیاه محدود تو مرا راضی نمی کند امــــــا
اندکی تسکینم می دهد/یا حق
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم ، بعنوان یک فرهنگی از شما درخواست می کنم به فرهنگیان توجه بیشتری نمایید. دو سال است حق الزحمه امتحانات پرداخت نشده است. اضافه کار معلمین و... پرداخت نشده است. وضعیت بیمه تکمیلی خوب نیست به هر داروخانه ای که می روی می گویند این دارو آزاد است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی: بروید به جهنم آقای بزدل مزدور! این صحبتها رو مطرح میکنید که ذهن مردم رو از فتح الفتوح برجام و تابناکی و فراخناکی حقوق شهروندی پرت کنید؟ واقعاً اوف بر شما که اسم فرهنگی را هم یدک میکشید. حقوق معوق حق الزحمه و بیمه به چه درد شما میخوره؟ برجام معجزه ی قرن و حقوق شهروندی پرطمطراق رو بچسب فقط. آفرین
رسول
Iran, Islamic Republic of
دلار در زمان كوتاهي از مرز 5000 تومان هم عبور كرد. البته در اين لحظه كه اين كامنتو مينويسم 4490 تومان است كه خب بد نيست. سال 1392 دلار 3600 تومان بود. اگر قرار بود سالي 10 درصد افزايش داشته باشيم اينچنين ميشد:
سال 1393 : 3960 تومان
سال 1394 : 4356 تومان
سال 1395 : 4792 تومان
سال 1396 : 5270 تومان
لذا اينكه دولت توانسته افزايش دلار را زير سالي 10 درصد حفظ كند بد نيست اما بايد اين افزايش را تدريجي اعمال مي كرد تا فنر ارز فشرده نشده از وارد شدن شوك ناگهاني به بازار جلوگيري شود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی 92:دلار بالای 1500مربوط به تحریمها نیست ،مربوط به سوء مدیریت است !
United Kingdom
خودت داری جواب خودت رو میدی. همه دولتها ۴ سال اول ارز رو به زور پایین نگه داشتند. بعد ۴ سال دوم فنرش پرید. دولت قبل همه تو ۴ سال اولش قیمت دلار ثابت بود. توی ۲ سال ۳ برابر شد. این دولت هم همون اتفاق براش در حال افتادنه. هیچ راه فراری هم نداره. قیمت ارز و تورم ها جوری شده که الان تراز ارزی منفی. قیمت ارز اجبارا در سه زمستان آتی میره بالا. خیلی بالاتر از آنچه فکر میکنی.
Iran, Islamic Republic of
۲۹۰۰ بود قربان، نرخ تعیین نکن
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
علی
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
احمد
Iran, Islamic Republic of
اینم از سیب وگلابیهای برجام که رسید دیگه چی می خواین ای کودکان؟
United States
نمیشود دلالهای مسکن را هم مثل دلالهای ارز دستگیر کنند تا مشکل مسکن در کشور بعد از سی سال حل شود ؟
Iran, Islamic Republic of
اخوندی به زودی ! مسکن اجتماعیش رو ! تحویلتون میده !