سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

علت حضور فرانسوی‌ها در محل سقوط هواپیما

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 593531
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جزئیاتی از حضور هیئت فرانسوی شرکت سازنده و طراح هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در منطقه دناکوه را اعلام کرد.
علت حضور فرانسوی‌ها در محل سقوط هواپیما
به گزارش جهان نيوز؛ منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ، با اشاره به جزئیات سفر هیئت فرانسوی به ارتفاعات دنا اظهار داشت: چون مقررات بین المللی بوده و کنوانسیون هواپیمایی شیکاگو نام دارد، کشور سازنده و طراح هواپیما در صورت سانحه می‌تواند کارشناسان خود را اعزام تا علل حادثه را بررسی کنند.
 
وی افزود: به همین دلیل هیئتی از فرانسه که سازنده هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بوده به منطقه دنا کوه سفر کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در نهایت این هیئت یک دوره آموزشی برای امدادگران تدارک دیده تا در صورتی که قصد جابه‌جایی قطعات هواپیما را داشتند، آگاه باشند که چگونه می‌توانند به راحتی این قطعات را جابه‌جا کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات بین‌المللی کنوانسیون هواپیمایی شیکاگو این هیئت به دناکوه سفر کردند، ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌هایی که این هیئت فرانسوی با سازمان هواپیمایی کشوری داشتند به منظور بررسی سانحه و نحوه برخورد با قطعات هواپیما و نحوه جابه‌جایی قطعات در حین جست‌وجو در منطقه دناکوه حضور پیدا کردند.

شیشه فروش گفت: تاکنون جعبه سیاه هواپیما یافت نشده و در صورتی که پیدا شود سازمان هواپیمایی کشوری این خبر را اعلام می‌کند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *