پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
امیر پوردستان:

جنگ ترکیبی راهبرد جدید برای شکست ایران است

دشمنی آمریکا با ایران با هیچ مذاکره‌ای به دوستی تبدیل نمی‌شود
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 593478
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌دار بوده و با هیچ نشست و مذاکره‌ای به دوستی تبدیل نخواهد شد.
جنگ ترکیبی راهبرد جدید برای شکست ایران است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ امیر احمدرضا پوردستان امشب در یادواره شهدای مسجد المهدی اراک اظهار کرد: امروز دشمنان به ظاهر می‌کوشند از در دوستی با ملت ایران وارد شوند اما در تأکیدات اسلام و ائمه اطهار (ع) آمده است که باید از دشمنی که از در صلح و دوستی وارد می‌شود پرهیز کرد، چراکه این دشمن می‌کوشد از طریق دوستی غفلت ایجاد کرده و اهداف خود را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب جهان از طریق دو قدرت آمریکا و شوروی اداره می‌شد و این دو کشور تمام جهان را تحت سیطره خود داشتند و ایران نیز تماماً تحت سلطه آمریکا قرار داشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه ایران از مستعمره‌های مهم آمریکا در آن زمان به شمار می‌رفت، خاطرنشان کرد: ایران مزیت‌های بسیاری برای آمریکا داشت از جمله اینکه آمریکا از طریق ایران به خوبی می‌توانست مسیر نفت از طریق تنگه هرمز و دریای عمان را کنترل کرده و با استقرار در ایران به جاسوسی از شوروی می‌پرداخت.

پوردستان گفت: با پیروزی انقلاب، آمریکا تمام مزیت‌های خود در ایران را از دست داد اما نگرانی اصلی آمریکا ادبیات جدیدی بود که انقلاب با خود آورده بود و آنها می‌ترسیدند این ادبیات که چیزی جز استقلال، آزادی و استکبارستیزی نبود، به خارج از مرزهای ایران کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با ایران یک دشمنی ریشه‌دار است که با هیچ نشست و گفت‌وگویی حل و فصل نخواهد شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با خود ادبیات استقلال، آزادی، ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی آورده بود و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانستند که این ادبیات در حوزه جغرافیایی ایران باقی نخواهد ماند و سایر کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی دشمنی بدخواهان نظام علیه ایران اسلامی از طریق ترورهای کور و هوشمند، ساماندهی منافقین، جنگ هشت‌ساله، تحریم‌های اقتصادی و ... آغاز شد، تصریح کرد: استکبار زمانی که از رسیدن به اهداف خود با استفاده از توطئه‌های مختلف ناکام ماند، جنگ تحمیلی را با دادن وعده‌های رنگارنگ به صدام علیه ایران اسلامی به راه انداخت، این در حالی بود که در آن زمان ارتش ایران هنوز ساماندهی لازم را نگرفته و از اقتدار کافی برخوردار نبود اما در مقابل عراق با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل تا بن دندان مسلح از یک سو و حمایت استکبار شرق و غرب از سوی دیگر به مصاف ایران آمده بود.

پوردستان گفت: ایثار رزمندگان و حمایت مردم از نیروهای مسلح موجب شد ایران در جنگ هشت‌ساله نیز به موفقیت دست یابد و به جرأت می‌توان گفت یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران همین حضور مردم در صحنه بود که در بزنگاه‌های مختلف موجبات عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه با طرح نظریه شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام از طریق مؤسسات آینده‌پژوهی استکبار تلاش برای جلوگیری از شکل‌گرفتن این قطب توسط آنان آغاز شد، خاطرنشان کرد: استکبار برای جلوگیری از این قدرت اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی را در دستور کار قرار داد که پروژه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی،  تشکیل مدارس وهابی در سراسر جهان، تلاش در راستای حضور در منطقه غرب آسیا، ایجاد داعش و... بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: هدف آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا نه دست یافتن به عراق و افغانستان و سوریه بود، بلکه هدف حمله ایران است، که خوشبختانه همواره با وجود رهبری هوشمند و دشمن‌شناس، مردم ولایتمدار، نیروهای مسلح و ارتش آماده و وجود چنین مؤلفه‌های قدرتی با شکست مواجه می‌شود.

پوردستان جنگ ترکیبی را راهبرد جدید آمریکا برای شکست ایران عنوان و اظهار کرد: در جنگ ترکیبی آمریکا با بهره‌گیری از تمام توان و تجهیزات و ظرفیت‌های موجود وارد میدان شده که مقابله با آن تنها مختص نیروهای مسلح، ارتش، نهادهای اطلاعاتی و نظامی و انتظامی نیست، بلکه همه ملت باید در این عرصه ورود کرده و با دشمن مقابله کنند.

وی ایجاد گروه‌های تروریستی از جمله داعش را یکی از راهبردهای دشمن در جنگ ترکیبی برشمرد و افزود: داعش یکی از اهرم‌های فشار آمریکا علیه ایران، روسیه و چین است که خطری جدی بوده و یک تهدید به شمار می‌رود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که دشمن دنبال می‌کند موضوع جنگ نرم است، دشمن در جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده که این سرمایه‌گذاری نه تنها کمتر از جنگ سخت نیست، بلکه چند برابر آن است.

پوردستان اظهار کرد: جنگ نیمه‌سخت و اقتصادی یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان است که از طریق ایجاد نارضایتی در بین مردم دنبال می‌شود که قطعاً در این جنگ نیز ناکام خواهد ماند.

وی جنگ بیوتروریسم از طریق محصولات تراریخته، کنترل جمعیت شیوع بیماری‌های خطرناک و ... را از دیگر توطئه‌های دشمن برشمرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش رمز پیروزی بر توطئه‌های دشمنان را پیروی از ولایت فقیه برشمرد و گفت: ریشه برخی از مشکلات امروز کشور فاصله گرفتن مسؤولان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

پوردستان تأکید کرد: پاشنه آشیل کشور بحث اقتصادی است که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، که تنها راه مقابله با این توطئه دشمن اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی ایران آماده بوده و هیچ‌گاه غافلگیر نخواهد شد و به کوته‌فکرانی چون دراویش افراطی اجازه عرض اندام نخواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *