سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

ارائه سبد کالا به ۱۱ میلیون مددجو

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 593450
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با میزان عیدی پرداختی به مددجویان می‌گوید: میزان عیدی پرداختی معادل مبلغ یک ماه مستمری خواهد بود.
ارائه سبد کالا به ۱۱ میلیون مددجو
به گزارش جهان نيوز، در شرایطی که میزان و زمان دریافت عیدی کارگران و کارمندان از سوی دولت اعلام شده، اما مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هنوز در انتظار اعلام زمان واریز عیدی به حساب هایشان هستند.
 
هر سال با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، بحث دریافت عیدی به یکی از داغ‌ترین بحث‌های روز تبدیل می‌شود.

از کارگران و کارمندان گرفته تا مستمری بگیران و مددجویان نهاد‌های حمایتی همه مبلغ مشخصی را به عنوان عیدی پایان سال دریافت می‌کنند.

طبق روال سال‌های گذشته، مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) عیدی معادل یک ماه مستمری دریافت می‌کرده اند.

در سال جاری نیز مقرر شده عیدی دریافتی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور بر مبنای مستمری دریافتی در سال ۹۶ باشد. این به آن معنا است که مددجویان عیدی معادل مستمری افزایش یافته را دریافت خواهند کرد و عیدی برابر با مستمری قبلی مددجویان پیش از افزایش نیست.

طی سال‌های گذشته همواره در رابطه با زمان پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، اما و اگر‌هایی مطرح بوده و حتی در برخی از سال ها، مددجویان در واپسین روز‌های سال، عیدی خود را دریافت کرده اند.

از آنجایی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌آیند، دریافت عیدی پیش از پایان سال می‌تواند در سبد کالای آن‌ها در شب عید بسیار تاثیرگذار باشد.

در سال جاری نیز گفته می‌شود اعتبارات لازم برای ارائه عیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تامین شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این عیدی در نیمه نخست اسفندماه به دست مددجویان نرسیده و افراد در نیمه دوم اسفند می‌توانند عیدی خود را دریافت کنند.

حسین نحوی نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور می‌گوید: مددجویان اعم از معلولان و سایر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی طبق برنامه ریزی صورت گرفته عیدی خود را دریافت خواهند کرد.

وی می‌افزاید: امیدوار هستیم هم زمان با پرداخت مستمری مددجویان در اسفند ماه، عیدی مددجویان نیز به آن‌ها پرداخت شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با میزان عیدی پرداختی به مددجویان می‌گوید: میزان عیدی پرداختی معادل مبلغ یک ماه مستمری خواهد بود.

در حال حاضر زمان پرداخت عیدی مددجویان نهاد‌های حمایتی بستگی به اعلام زمان از سوی دولت دارد.

هر زمان که دولت اعلام کند، مستمری مددجویان نیز پرداخت خواهد شد اگر چه دولت پیش‌تر میزان و زمان واریز عیدی کارمندان و کارگران را اعلام کرده است.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در رابطه با زمان پرداخت عیدی مددجویان این نهاد حمایتی می‌گوید: هر زمان که دولت اعلام کند، عیدی مددجویان کمیته امداد معادل یک برج مستمری دریافتی آنها، به مددجویان پرداخت خواهد شد.

وی می‌افزاید: امیدوار هستیم پیش از روز‌های پایانی سال عیدی به دست مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برسد.

در سال جاری مقرر شده در آستانه عید نوروز علاوه بر عیدی، سبد کالا نیز به ۱۱ میلیون مددجوی تحت پوشش سازمان‌های حمایتی اختصاص یابد.

پیش از این علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده ارائه سبد کالا به حدود ۱۱ میلیون مددجوی تحت پوشش نهاد‌های حمایتی را ارائه کرده بود. اعتبار مورد نیاز برای ارائه سبد‌های کالا نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین خواهد شد.

معادل نقدی ارزش سبد به کارت یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود. سقف و کف این مبالغ از ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. بر این اساس برای یک نفر ۲۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۶۰ هزار تومان، سه نفر به بالا به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

نحوه دریافت سبد کالای مددجویان نیز به این صورت است که کارت یارانه سرپرست خانوار‌ها شارژ می‌شود و این افراد می‌توانند به فروشگاه‌ها طرف قرارداد از جمله رفاه، شهروند، اتکا و ... مراجعه و کالا‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

بدون شک بخش قابل توجهی از مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در انتظار دریافت عیدی و سبد کالا هستند و انتظار می‌رود با همکاری هر چه بیشتر دولت با نهاد‌های حمایتی پیش از نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، عیدی مددجویان و سبد کالای اختصاص یافته برای آن‌ها در اختیار این اقشار قرار گیرد.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایوب
Iran, Islamic Republic of
آقای مسئول محترم درست حرف برنید نگید مدد حویان بهزیستی عیدی می گیرند درسته ش همین مستمری بگیران یا حقوق بگیران بهزیستی عیدی می گیرن گلایه نداریم چر ا عیدی میگیرن عده ای تحت پشش بهزیستی هستن مستمری نمی گیرن به کسانی که دو معلولیت داشته باشن شرایط مستمری یا حقوق دارند در کمیته امداد به همه شان مستمری تعلق می گیرد
والا از مردمی به خیال اینکه مددجویی بهزیستی که مستمر بگیر نیست دارن حرف می بافند دولت به این ها حقوق میدن