جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جدیدترین یاوه گویی وزیر خارجه سعودی

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 593381
وزیر خارجه سعودی به تکرار ادعاهای بی اساس خود ضد ایران پرداخت و مجددا به قطر نیز حمله کرد.
جدیدترین یاوه گویی وزیر خارجه سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنانی در برابر پارلمان اروپا مدعی شد: ایران به دنبال دخالت در امور داخلی کشورها از باب طایفه گری است. ایران اصل شهروندی را به رسمیت نمی شناسد. ما باید همکاری کنیم تا ایران در امور منطقه دخالت نکند. به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد.

وی افزود: ما خواهان حل سیاسی بحران در سوریه هستیم و این تنها راه است. باید به بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حل سیاسی بحران فشار وارد شود. ما به رایزنی با روسیه به منظور فشار بر اسد ادامه می دهیم.

الجبیر گفت: ما در مرحله بازسازی روابط با عراق هستیم و در راستای حمایت کامل از عراق به منظور تضمین عدم بازگشت داعش تلاش می کنیم!

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعا کرد: انصارالله  مورد حمایت ایران از ایران موشک های بالستیک دریافت می کند. انصارالله عامل گرسنگی در یمن هستند و همه جا را مین گذاری کرده اند و مانع از کمکها برای یمنی ها می شوند و آنها را می دزدند.

وی درباره روابط قطر  با اشاره به اینکه دوحه پناهگاهی برای تروریستها شده است گفت: به قطر می گوییم که مخالف تروریسم هستیم و مخالف حمایت قطر از تروریسم هستیم. ما اجازه تروریسم و حمایت مالی از آنرا نمی دهیم. ما درخواست ساده ای از قطر داشتیم و آن توقف حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *