پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ساده زیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س)

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 593353
کارشناس علوم قرآنی گفت: بانوی بزرگوار اسلام آینه تمام نمای خوبی هاست یعنی ما هر خوبی که می خواهیم ببینیم مصداق اتم و اکمل آن در حضرت زهرا(س) وجود دارد.
ساده زیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س)
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قنبری کارشناس علوم قرآنی درباره شخصیت حضرت فاطمه(س) گفت: بانوی بزرگوار اسلام آینه تمام نمای خوبی هاست یعنی ما هر خوبی که می خواهیم ببینیم در حضرت زهرا(س) وجود دارد.

حضرت فاطمه(س)
وی در همین راستا افزود: از جمله ویژگی های خوب حضرت فاطمه(س) ساده زیستی است که یکی از نیازهای امروز جامعه ماست که متاسفانه جامعه امروزی با ورود به تجملات و مسابقه ای که بین افراد در این موضوع وجود دارد خود را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است، در حالی که افراد با دقت در زندگانی حضرت زهرا(س) که در عین سادگی سرشار از صفا و صمیمیت بود و نتیجه ارزشمندی چون تربیت فرزندان بزرگ را به همراه داشت متوجه می شوند که این تجملات و تشریفات برگ برنده زندگی نیستند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ساده زیستی حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در لحظه لحظه زندگی بانوی بزرگوار اسلام می توان ساده زیستی را دید. در روایات آمده است که وقتی سلمان به منزل حضرت فاطمه زهرا(س) مراجعه می کند و می بیند ایشان یک چادر بسیار معمولی پوشیده است تعجب می کند و می گوید: دختران پادشاهان لباس های زربافت پوشیده و بر تخت هایی از طلا می نشینند آن وقت چگونه شما دختر پیامبر اسلام(ص) لباس ساده و معمولی می پوشید؟ حضرت می فرمایند: "يا سلمان، انَّ اللّهَ ذَخَّرَ لَنا الثِّیابَ وَ الْکراسِی لِیوْمٍ آخِرِ"." ای سلمان! خدای متعال لباسهای زینتی و تختهای طلایی را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است".

حجت الاسلام والمسلمین قنبری ادامه داد: سپس حضرت زهرا(س) به خدمت پیامبر اسلام می رسند، داستان را برای ایشان نقل می کنند و این جمله را هم  خدمت پدر گرامیشان اضافه می کنند: "ما 5 سال است با حداقل ها زندگی می کنیم و فرش زیر پای ما تنها یک پوست گوسفند است". این حکایت نشانه ای از زندگی ساده ایشان است چراکه حضرت علی (ع) فقیر و ندار نبوده اند، بنابراین مبنای زندگی این دو بزرگوار بر ساده زیستی بوده است و اصل را در مسائلی غیر از تجملات و تشریفات می دیدند. مسئله ای که امروز در جامعه ما بسیار نیاز است به آن توجه شود.

حضرت فاطمه(س)
وی به موضوع تربیت فرزند توسط حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که بانوی بزرگوار اسلام در آن الگو هستند تربیت فرزند است. وقتی پیامبر اسلام(ص) از ایشان سوال می کنند که زن در چه حالتی به خداوند نزدیک تر است؟ حضرت در جواب می فرمایند: "نزدیک ترین حالت یک زن به خداوند زمانی است که در خانه در حال انجام امور خانه و تربیت فرزندان است".

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: نتیجه این اعتقاد و زندگانی حضرت زهرا(س) تربیت فرزندانی تاثیرگذار چون امام حسن و امام حسین(ع) است بنابراین یکی از ارزش های زنان امروز این است که بتوانند فرزندان خوبی را تربیت کنند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *