جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۶

جزئیات جدید از اقدامات خرابکارانه سید امامی

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 593231
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان جزئیاتی از اقدامات خرابکارانه سید امامی، اعلام کرده که این فرد تابعیت سه گانه داشته است.
جزئیات جدید از اقدامات خرابکارانه سید امامی
به گزارش جهان نيوز، روزنامه وطن امروز در گزارشی درباره جزئیات بازداشت کاووس سید امامی - جاسوسی که در پوشش فعالیت در سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه امام صادق توانسته بود اطلاعات مهمی را به بیگانگان منتقل کند-، نوشت:
 
پرونده جاسوسی کاووس سید امامی و «موسسه حیات وحش میراث پارسیان» هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. اینکه سیدامامی و موسسه‌اش چه اطلاعات محرمانه‌ای را جمع‌آوری کرده و به سرویس‌های جاسوسی ارائه داده اند، به طور کامل افشا نشده است اما اظهارات دادستان تهران مبنی بر اینکه دستگیری زمانی اتفاق افتاد که ضرورت داشت انتقال اطلاعات متوقف شود، حکایت از جمع‌آوری اطلاعات به کلی سری از جمله اطلاعات نظامی و هسته‌ای از سوی سیدامامی دارد. هر چند تاکنون مقامات امنیتی و قضایی ابعاد این پرونده را اعلام نکرده‌اند اما دیروز عضو کمیسیون امنیت ملی به بخشی از اقدامات جاسوسی سیدامامی اشاره کرد.

آنطور که او از اعترافات سیدامامی گفته، سیدامامی پس از پایان تحصیلات در آمریکا و بازگشت به ایران، همکاری خود را با سرویس‌های جاسوسی آغاز کرده است. سیدامامی از سال 87 با تاسیس یک NGO، شبکه‌ای را برای جمع‌آوری اطلاعات از مناطق استراتژیک کشور تشکیل می‌دهد که اعضای این شبکه از طریق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری که ریاست آن بر عهده حسام‌الدین آشنا است، به استان‌ها معرفی می‌شدند.

این موسسه البته با حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست توانست پیمانکار اصلی پروژه حفاظت از یوز آسیایی در محدوده یک میلیون هکتاری پارک ملی توران شود و در این منطقه که بخشی از فعالیت‌های نظامی ایران در آن متمرکز شده است، به صورت اختصاصی فعالیت کند و از تصاویر دوربین‌ها استفاده کند. افراد این شبکه با این پوشش در برخی مناطق استراتژیک کشور به بهانه رصد امور زیست‌محیطی دوربین نصب کردند که از این طریق توانستند اطلاعات اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی و هسته‌ای را جمع‌آوری کرده و این اطلاعات را به بیگانگان بفروشند.

براساس این گزارش، ابوالفضل حسن‌بیگی، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون جزئیات پرونده مربوط به جاسوسی کاووس سیدامامی اظهار داشت: این فرد چند روز قبل از اعلام دستگیری از سوی دادستان تهران دستگیر شده و در جریان بازجویی‌ها به انتقال حجم زیادی از اطلاعات محرمانه به سرویس‌های جاسوسی خارجی اعتراف کرده است.

وی با اشاره به اینکه فشارهای زیادی از سوی برخی افراد برای آزادی وی آورده بودند، عنوان کرد: همین فشارها باعث شد وی را از بازداشتگاه به یک سوئیت منتقل کنند و در آنجا تحت نظر باشد اما این فرد با استفاده از پیراهن خود و میله‌های پنجره توالت خود را از روی کاسه توالت به پایین انداخته و فوت شده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برخی اقدامات وی عنوان کرد: از سال‌ها پیش وی بعد از تکمیل تحصیلات خود در آمریکا از سوی برخی دانشگاه‌های ایران جذب شده و به تدریس در ایران پرداخته است و بر اساس اعترافاتش، از همان سال‌ها اقداماتی را در همکاری با سرویس‌های جاسوسی انجام داده است.

حسن‌بیگی که با راه‌دانا گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه این فرد سه‌تابعیتی بوده و تابعیت‌های ایران، آمریکا و انگلیس را داشته عنوان کرد:

سیدامامی در کنار یک تیم بزرگ دیگر که در قالب NGO‌ها فعالیت می‌کردند، پروژه های جاسوسی و زیست‌محیطی شامل موضوعات زیست‌محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع‌آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور و ... را پیگیری می‌کرد.

وی همچنین گفت: از سال‌های گذشته این افراد به بهانه حفاظت از محیط‌زیست به استان‌های مختلف حتی شهر دامغان هم سفر کرده بودند و اعضای این شبکه در برخی مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست‌محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت‌های موشکی کشور بوده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این افراد از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به استان‌ها معرفی می‌شدند، عنوان کرد: دوربین‌های زیادی از سوی این گروه در مناطق مختلف کشور برای رصد فعالیت‌های زیست‌محیطی در کشور نصب شده اما اساساً فعالیت‌های زیست‌محیطی را به منظور پیگیری خواسته‌های اروپا و صهیونیست‌ها رصد می‌کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
اعضای این شبکه از طریق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری که ریاست آن بر عهده حسام‌الدین آشنا است، به استان‌ها معرفی می‌شدند...........
نوبره والله .حسام الدین آشنا کسیکه خودش کلا امنیتی واطلاعاتی بوده ،نه فقط یه جاسوس توی دفترش میگیرند ! که شاهراه هم برای جاسوس باز میکنه تا خوب به کارش برسه !
مرکز تحقیقات استراتژیک هم که اصلا محل تجمع افرادی مثل سریع القلم است که با پول بیت المال برای خودشون میرن داووس وبا کیسینجر خصوصی پیتزا دونفره میخورند! خلاصه جمعشون خوب جمعه !
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم مرکز مطالعات استراتژیک زیر نظر یک آقایی به اسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دامت برکاته بود.
خدا آخر عاقبت کشور را به خیر کند.
توحید
Iran, Islamic Republic of
ایران بهشت جاسوسان پرسه گاه نفوذیها
Canada
تا الان که میگفتند تبعه کاناداست.
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل جاسوس بودنش این بوده که انگلیسی اش خیلی خوب بوده و برای آمریکایی ها ایمیل میفرستاده!!!!
امید
Iran, Islamic Republic of
نه وکیلی نه چیزی کاری بر سرش می آورند که یا خودکشی کند یا بمیرد بعداش هزاران انگ به میزنند خوب است که خدایی است و روزی باید جواب دهند
Iran, Islamic Republic of
توهم باید روزی جواب بدی که از کسیکه جان ومال 80میلیون ایرانی رو با جاسوسیش به خطر انداخته ،حمایت میکنی.
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی و هوای تهران....
Iran, Islamic Republic of
جواسیس تو کشور ما چقدر دلواپس دارن!!!
Iran, Islamic Republic of
جمع کن کاسه کوزتو.
احمق خود سرویس های آمریکا و اسراییل قبول دارن اون جاسوسشون بوده حالا تو آمدی داری برا ما خدا و پیغمبر میکنی ؟!
Iran, Islamic Republic of
خوب چرا شما متوجه نمیشید این جاسوس بازیها همش دست بزرگانی رو پشت پرده داره که از همینجا دارن هدایت میکنن طرف رو تهدید کردن تا خودکشی کنه که اصل کاریها لو نرن یا شاید هم کشتنش معلوم نیست .این داستان همون برجام موشکی هست فقط از نوع یواشکی این دولت که رفت کم کم چیزهای بیشتری رو میشه البته اگه اجازه بدن سران جاسوس و خیانت کاره پشت پرده خدا رحم مملکت کنه.
Lao People
از دلواپسی بعضیها در مورد این جاسوس چند جانبه میشه حدس زد دست چه کسانی تو کاره،فقط دقت کنید کیا سکوت کردن یا هوچی گری راه انداختن
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم اطلاعات مستندی منتشر شود تا مردم اینگونه خبرها را باور نمایند اینکه دادستان یا نماینده مجلس بدون ارائه مستندات از خودشان حرفی بزنند قانع کننده نیست وبی اعتمادی مردم بهمراه دارد .
Iran, Islamic Republic of
حتی دامغانش!خیلی مشکوک و به نوعی آدرسدهی است
Iran, Islamic Republic of
بازهم حسام خان...اونوقت که گردناامیدی بروی بعیضیا نشست وامیدی درانتخابات برایشان نماند آمدویه کارایی کزدو...که فقط بایدبه خداجواب
پس بده حالاهم بایه تلفن راه رابرای نفوذی بازمیکنه...که فقط بازهم به خداباید جواب بده چون فکرنکنم کسی بخوادازاون تواین دنیاچیزی بپرسه...