کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شبکه‌های ماهواره‌ای دست به کار شدند

2 اسفند 1396 ساعت 23:04

«... مشخص نیست انتخاب این واژه ها از سوی من و تو چه ارتباط و مناسبتی با اخلال گری و جنایات وحشیانه این افراد در تهران دارد؟».


به گزارش جهان نیوز؛ اخبار مربوط به "ناآرامی های خونین منطقه پاسداران تهران" احساسات مردم ایران را جریحه دار کرده و چند خانواده را عزادار نمود.
 
اقدامات وحشیانه اخلال گرانی که تحت عنوان دراویش گنابادی، سه نیروی انتظامی و دو بسیجی را به شهادت رسانده؛ چندین نفر را زخمی کرده و اموال عمومی را تخریب نمودند نشان داد که این افراد نه تنها پایبندی به قانون ندارند بلکه حاضر به ایجاد آشوب، ناامنی و کشتار برای رسیدن به خواسته های خود هستند.
 
اما ماجرای آشوب در پاسدارن چه بود و از کجا شروع شد؟ عصر دوشنبه و بعد از بازداشت دو سارق حرفه ای خودرو در کلانتری منطقه پاسداران تهران، چهار نفر در هنگام انتقال سارقان و پس از درگیری با ماموران کلانتری موفق به فراری دادن سارقان می شوند.
 
یکی از این چهار نفر توسط پلیس دستگیر می شود اما ساعتی بعد عده ای اخلال گر تحت عنوان دراویش جلوی کلانتری تجمع می کنند تا این فرد را با تهدید آزاد کنند.
 
یکی از این افراد می گوید: آزادی بدون قید و شرط برادرمان را می خواهیم. نیم ساعت هم بیشتر وقت ندارید.
 
اخلال گران نظم عمومی بدون توجه به قانون سعی کردند با مسدود کردن خیابان در مقابل کلانتری به خواسته های خود برسند.
 
 ویدئو/ آنچه در ناآرامی‌های پاسداران تهران گذشت
 
ماموران هم برای ایجاد نظم با ورود به صحنه سعی در برقراری آرامش نمودند اما اخلال گران دست به اقدامات جنایتکارانه ای همچون تخریب اموال مردم و به شهادت رساندن نیروهای انتظامی و بسیج زدند.
 
در نهایت ضرب الاجل نیروی انتظامی ساعت چهار بامداد پایان یافت و تا ساعت چهار و سی دقیقه، اخلال گران بازداشت شدند و منطقه آرام شد.
 
در این میان رویکرد شبکه های ماهواره ای که با تزریق میلیاردها دلار بودجه از سوی دشمنان ایران راه اندازی شده و به کار خود ادامه می دهند، قابل تامل می باشد.
 
"بی بی سی" و "من و تو" که هر دو از لندن اداره می شوند به جای همدردی با مردم ایران و خانواده های شهدای این حادثه سعی در دفاع از اخلال گران و توجیه اقدامات خشونت بار آنان کردند.
 
ویدئو/ گزارش مغرضانه بی‌بی‌سی از حوادث پاسداران
 
بی بی سی در برنامه ای که در این رابطه روی آنتن برده سخنان "نور علی تابنده" قطب دروایش گنابادی را منعکس است. وی ضمن اینکه از دراویش می خواهد از اقدام احساسی پرهیز کنند گفته: ولی در مقام دفاع می توانید هر کاری بکنید.
 
بی بی سی در بخش دیگری از این برنامه می گوید: به گفته سخنگوی نیروی انتظامی راننده اتوبوسی که ماموران امنیتی را زیر گرفته از دراویش بوده اما خود دراویش این خبر را تکذیب کرده اند.
 
این شبکه ضمن بیان اینکه "در همین حال بعضی از دراویش هم گفته اند مهاجم را نمی شناسند" اظهارات درویشی را نمایش می دهد که گفته: شناخت و آشنایی نسبت به ایشان ندارم و اما هر کسی که بوده؛ اگر این کار را کرده هم، در دفاع بوده.
 
تلاش بی بی سی برای وانمود ساختن اینکه راننده اتوبوس از دراویش نبوده در شرایطی است که وی به صراحت گفته برای آزادی "اخوی" جلوی کلانتری تجمع کردیم و بعد هم من عصبانی شده و دست به این کار زدم. فیلم اظهارات این شخص به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده اما طبیعتا چنین واقعیت هایی جایی در برنامه بی بی سی ندارند.
 
ویدئو/ اظهارات راننده اتوبوسی که نیروهای انتظامی را زیر گرفت
 
در ادامه این برنامه آمده است: اعتراض ها از بعد از ظهر دوشنبه شروع شده؛ تحصنی ابتدا "آرام" در اعتراض به بازداشت نعمت الله ریاحی، یکی از دراویش گنابادی. به گفته دراویش پلیس سعی کرد با خشونت و گاز اشکاور آن ها را متفرق کند.
 
آنچه بی بی سی "تحصنی آرام که با خشونت پلیس همراه شده" می خواند در واقع مسدود ساختن خیابان مقابل کلانتری و تهدید نیروهای پلیس برای رسیدن به خواسته های غیرقانونی است.
 
این برنامه در ادامه برای تکمیل مظلوم نمایی اخلال گران، ویدئویی را از کانال منسوب به دروایش منتشر کرده می گوید: این تصاویر نشان می دهد که بعضی از آن ها زخمی شده اند.
 
بی بی سی در انتهای گزارش خود به نامه کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر استناد کرده؛ کانونی که توسط افراد ضدانقلاب همچون شیرین عبادی و نرگس محمدی با هدف ضربه زدن به ایران اسلامی اداره می شود.
 
گزارش گر بی بی سی می گوید: کانون مدافعان حقوق بشر اخیرا در نامه ای به سازمان ملل نوشته بود دروایش گنابادی سال هاست با اذیت و آزارهای مداوم نظیر زندان، محرومیت از حقوق اجتماعی و تهدید روبرو هستند.
 
"من و تو" دیگر شبکه لندن نشین است که برنامه ای جهت دار را برای حمایت از اخلال گران آماده کرده است.
 
این رسانه بدون توجه به جرائم و جنایاتی که برخی افراد موسوم به دروایش گنابادی مرتکب شده اند، از روش جنگ رونی "شروع قصه از پله دوم" استفاده کرده و در توصیف احوال دراویش گنابادی می گوید: از تخریب حسینه، نفی بلد، تبعید و محرومیت از تحصیل گرفته، تا اخراج از کار، بازداشت، ضرب و شتم و بی خبری، زندان و مرگ ناگهانی در بند.
 
ویدئو/ حکایت مهربانی دراویش گنابادی در من و تو!
 
من و تو هم برای همدردی با اخلال گران و قاتلان نیروهای انتظامی به گزارش های چند نهاد وابسته به غرب متوسل می شود.
 
در این گزارش همچنین به اظهارات "علی یونسی" درباره "برخورد خودسرانه با دراویش" اشاره شده؛ اظهاراتی که مربوط به برخی وقایع سال های گذشته است و ربطی به ناآرامی های اخیر تهران ندارد.
 
این شبکه در ادامه به توضیح مسلک انحرافی دراویش پرداخته و در بخشی از آن می گوید: در مکتب و خصوصیات این طریقت واژه هایی چون محبت، مدارا، احترام، صلح و برادری به چشم می آید.
 
مشخص نیست انتخاب این واژه ها از سوی من و تو چه ارتباط و مناسبتی با اخلال گری و جنایات وحشیانه این افراد در تهران دارد؟

منبع:جام


کد مطلب: 593172

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/593172/شبکه-های-ماهواره-ای-دست-کار-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com