جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۷۴
جهانگیری:

زمان انتخابات «زیاده‌روی» کردم/ احمدی نژاد در حدي نيست که براي نظام بن‌بست ايجاد کند

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 593096
رابطه‌ام با رهبر معظم انقلاب، رابطه بسيار خوبي است. مي‌خواستم از دوران انتخابات که در آن دوران يک كمي از کانديدا‌هاي ديگر تندتر رفتم، مقداري زمان هم بگذرد
زمان انتخابات «زیاده‌روی» کردم/ احمدی نژاد در حدي نيست که براي نظام بن‌بست ايجاد کند
معاون‌اول رئيس‌جمهوري مصاحبه‌اي با «فايننشال‌تايمز» انجام داده که روز دوشنبه ٣٠ بهمن در اين روزنامه منتشر شد. در ذیل بخش های از گفتگوی اسحاق جهانگیری با «فايننشال‌تايمز»  را می خوانید:

‌شما زماني پل بين اصلاحات و آقاي خامنه‌اي شديد. آيا همچنان اين نقش را داريد؟ بعد از انتخابات رياست‌جمهوري اين نقش را نداشتيد؟
پل نشدم. بعد از درگذشت آقاي هاشمي دغدغه‌اي به وجود آمد که اصلاح‌طلبان از طريق ايشان دغدغه‌هايشان را به رهبر معظم انقلاب منتقل مي‌کردند. الان که آقاي خاتمي با محدوديت‌هايي روبه‌رو هستند و اصلاح‌طلبان خودشان را در داخل نظام تعريف مي‌کنند، من اين را خدمت رهبر معظم انقلاب طرح کردم كه ايشان در پاسخ گفتند چه کسي بهتر از خود شما. بعد از انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به‌طور خصوصي خدمت ايشان نرفته‌ام، ولي ان‌شاءالله حتما مي‌روم.

‌چرا نرفتيد؟ چون شايعه شده كه ارتباط شما با ايشان مشكل پيدا كرده است. همچنين شايعه شده بود كه ارتباطتان با آقاي روحاني هم خراب شده است.
رابطه‌ام با رهبر معظم انقلاب، رابطه بسيار خوبي است. زمان انتخابات کمی «زیاده‌روی» کردم. مي‌خواستم از دوران انتخابات که در آن دوران يک كمي از کانديدا‌هاي ديگر تندتر رفتم، مقداري زمان هم بگذرد.  رابطه‌ام با آقاي روحاني هم خيلي خوب و صميمي است و شايد در بين همه دولت‌ها بهترين رابطه بين رئيس‌جمهور و معاون اول در اين دولت وجود داشته باشد.

‌شما در انتخابات رياست‌جمهوري بعدي شركت خواهيد كرد؟
اصلا به اينکه به‌عنوان کانديدا شرکت کنم، حتي فكر هم نكرده‌ام.

‌مي‌توانم از برادرتان بپرسم؟ آيا فكر مي‌كنيد برادرتان در فساد نقشي داشتند؟
من فقط دراين‌باره يك‌بار گفتم منتظر اعلام نظر قوه قضائيه خواهم ماند و عدم موضع‌گيري در مورد پرونده قضائي ايشان نشان مي‌دهد که من در مبارزه با فساد خيلي جدي هستم و هيچ خط قرمزي ندارم. البته ايشان هيچ ارتباطي با دولت نداشته و ندارد. مطمئن هستم که احتمال استفاده از رانت به‌خاطر انتساب به من صفر است.

‌در مورد آقاي احمدي‌نژاد. نقش ايشان در سياست ايران چيست و چرا به پايه‌هاي نظام حمله مي‌كنند؟ ايشان خودشان متهم به فساد هستند، چرا برخوردي با ايشان نمي‌شود و شما فكر مي‌كنيد بايد برخورد شود؟
ديگران بايد جواب بدهند. نمي‌دانم چرا جواب نمي‌دهند. من به خودم اطمينان دارم. من در مناظره‌ها يك برگ كاغذ سفيد نشان دادم و گفتم اين زندگي من است. من فکر مي‌کنم اين آقايان با سروصدا نمي‌توانند مسائلشان را کنار بگذارند. نمي‌شود از کنار مسائل گذشت. ايشان در حدي نيست که براي نظام بن‌بست ايجاد کند. براي من هم سؤال است که چرا برخورد نمي‌کنند. خودم طرفدار برخورد و دستگيري ايشان نيستم، ولي حتما بايد رسيدگي و قضاوت بشود. ايشان اتهاماتي را عليه مقامات رده‌بالاي کشور مي‌زنند. موضوع آقاي احمدي‌نژاد يک کمي پيچيده است.

درون حاكميت چه كساني مخالف سرمايه‌گذاري خارجي و موفقيت دولت آقاي روحاني هستند؟
به نظر من کسي در ايران مخالف سرمايه‌گذاري خارجي نيست، سپاه هم نيست. اولا سرمايه‌گذاري خارجي سياست کلي اعلام‌شده از سوي رهبر معظم انقلاب است. من هم به‌عنوان مسئول اقتصاد مقاومتي از مواردي که دارم پيگيري مي‌کنم، جذب منابع و سرمايه خارجي است.
زمان قراردادهاي نفت، تغيير جدي در جهت‌گيري‌هاي قراردادها انجام داديم، به‌هرحال ما کشوري هستيم که نفت فقط يک موضوع اقتصادي نيست؛ يک موضوع سياسي نيز هست. وزارت نفت قراردادهاي جديدتري مطرح کرد. IPC به شرکت‌هاي خارجي گفت شما پول بياوريد، اينجا برداشت کنيد و بعد مسئوليت بهره‌برداري با خودتان باشد که از بشکه نفتي که برداشت مي‌کنيد به‌ازاي آن ما يک عددي به شما پرداخت کنيم. اين حرف خيلي نويي است؛ برخی از سر دلسوزي فکر مي‌کردند قرارداد خوبي نيست و بايد مخالفت کنند. يک عده هم از روي لج‌بازي با دولت که چرا اين دولت اين طرح‌هاي نو را مطرح مي‌کند، مخالفت كردند. در نهايت رهبر معظم انقلاب گفتند موضوع را ببريد در ستاد اقتصاد مقاومتي تصميم‌گيري کنيد و حتي آقاي رئيس‌جمهور جلسه‌اي گذاشت و گفت مخالفان هم بيايند. بالاخره اشکالاتي که مطرح مي‌شد ما اصلاح کرديم. بعد از اصلاحات رئيس مجلس و ديگران هم اين قراردادها را ديدند و تأييد کردند. از آن تاريخ شما حرفي درباره قراردادهای نفتي نشنيديد. توتال بر مبناي همين قراردادها آمد، شرکت‌هاي ديگر هم برهمين مبنا خواهند آمد.

‌شما جريان مخالف دولت را معرفي نمي‌كنيد؟ چه كساني هستند چه كساني مقاومت مي‌كنند؟ اينها پروژه‌هاي ملي است.
جريان مقابل دولت با اين (پروژه‌هاي ملي) مخالفت نکردند، بعد از اينکه قرارداد نهايي شد. توتال آمد و دارد کارش را مي‌کند. اينکه ما شرکتي داشته باشيم و بگوييم توتال نيايد و بدهيد به ما، اين در واقع بحث رقابت يک خرده دستوري است. اينکه رقابت باشد ولي شما همه‌اش را بدهيد به ما، بله دولت زير بار چنين کاري نمي‌رود. دولت قدرتش را هم دارد و مي‌تواند با قدرت بايستد و از اين کارهايش دفاع کند. من در اين‌جور جاها قدرت دولت را کم نمي‌بينم. دولت در اقتصاد هر اراده‌اي کند مي‌تواند آن را عملياتي کند. حتي همين نهادهايي که گفته مي‌شود اقتصاد كشور دستشان است، دولت اگر بخواهد مي‌تواند به آنها ندهد؛ يعني ما مي‌توانيم بگوييم فلان شرکت سپاه در فلان کار حضور پيدا نکند. خيلي جاها بوده است که شرکت خوب کار نکرده، خلع يدش کرديم. مثل برخي پروژه‌ها در بخش راه و بخش نفت. خيلي جاها هم بوده است خوب کار کرده‌اند؛ يعني کاري که به آنها واگذار کرده‌ايم، خوب عمل كرده‌اند. همين اتوبان غرب تهران از گرمدره تا قزوين که خود من رفتم کلنگ زدم، آقاي آخوندي واگذار کرده بود به قرارگاه خاتم‌الانبيا. الان يک سال نگذشته که اين اتوبان تا ايستگاه قم تقريبا تکميل شده است؛ يعني يک جاهايي كه به آنها پروژه واگذار کرديم، خوب کار مي‌کنند. به‌هر‌حال اين نهاد‌ها يک امکان و ظرفيتي براي کشور دارند، ما که نمي‌توانيم بگوييم از اين ظرفيت استفاده نکنيم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببین... منظورت را از نظام اول مشخص کن نظام ما اسلام ولی فقیه سید علی خامنه ای خار چشم شما ودوستانتان
در ضمن این را بدان هر وقت خواستی راجع به احمدی نزاد صحبت کنی با بزرگترت بیا
اسم احمدی نزاد لرزه به اندامتان می اندازد
Iran, Islamic Republic of
این حرف ها در عالم آخرت شنیدنی نیست . آن جا حق الناسی که از بین بردید بیچاره تان می کند.
Iran, Islamic Republic of
با عرض معذرت مطلب فوق از بنده است و مخاطبم جهانگیریست.
Spain
آخه این چه معاون رئیس جمهوری است که میگوید: "اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، برادرم ندارم"
تو نداری
روحانی هم نداره اخه داریم !!!!!!!!!!!!!!
"مردم عزیز ایران؛ فقط ما بلدیم که مدیریت کنیم"
Germany
...
کاربر گرامی . با تشکر رعایت اخلاق اسلامی ایرانی از شما دوست گرامی مد نظر است . جهان نیوز
Germany
جهان نیوز عزیز
من که مطلب تندی ننوشتم. فقط نسبت به دارائی و اموال جهانگیری و توامندی مدیریتی وی اظهار نظر کردم
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت خوب گفتی برادر
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری، تو با رییست اگه با احمدی نژاد مناظره می کردین، اندازه کروبی تو انتخابات 88 رای نمی آوردی
حسین
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود که جهانگیری بجای « زیادروی» از لفظ «...» استفاده می کرد.
Iran, Islamic Republic of
خواندن نظرات دوستان پس از نامه اخر اقای احمدی نژاد به رهبر انقلاب خیلی جالب است و نشان میدهد چه کسانی درست تر توانسته اند اوضاع را رصد کنند
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بد بود .بعدش خاتمی بد شد . کمی بعدش احمدی نژاد بدتر شد و به مرور زمان نوبت روحانی هم میرسه . هیچ کشور دنیا با رییسان جمهورش اینکار را نمی کنه . متاسم
Iran, Islamic Republic of
سلام . استارت کاندیداتوری ریاست جمهوری دوره بعد رو زد . اما براش متاسفممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد دلاور یار امام(ره) و رهبری و انقلاب است آنها که برای نظام بن بست ایجاد می کنند افراد دیگری هستند .
Iran, Islamic Republic of
تو رو کجا دلم بزارم دیگه.. ملت شریف ایران یادتون هستتتت😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
...احمدی نژاد یک نفر نیست چون هدف آزادگی است دیگر فرد مطرح نمی باشد برو فکر عاقبتت رو بکن
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان مشکل نیستند چرا همه کمر به در هم شکستن احمدی نژاد گرفته اید
راستی شما صفحه زندگیتان پاک هست
اگر پاک هست می توانید بفرمایید داراییها و اموالتان را در روزنامه ها منتشر نمایند یک کار خیلی روشن که احمدینژاد انجام داد و هنوز که هنوز است در دولتها مورد حمایت جناح جنابعالی حتی برای یک نمونه هم وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
اصلا بخاطر همینکه شفافیت در اعلام دارایی هاش آقایون مدعی باهاش کج افتادن دیگه..

ما کاملا آگاهیم..🤗🤗😙
رفراندوم چی شد؟
Germany
دوستانی که موضوع نامه آقای احمدی نژاد به مقام معظم رهبری را محل گلایه می دانند، اول اول اول باید درباره اظهارت حسن روحانی در 22 بهمن پیرامون رفـــــــــــــــــــراندوم یا حتی سخن از انتقــــــــــــــاد از حضرت صاحب الزمان(عج) جواب بدهند
Iran, Islamic Republic of
این آقا فکر می کنه در زمان انتخابات به همه نظام حمله کنه و بعد از خجالت رویش نمی شود که به نزد رهبری برود!
حالا هم فکر می کنه اگر یه مدتی بگذره مسائل جدیدتری پیش میاد و رهبر معظم، این آقا را به خاطر زیاده روی! هایش مورد سوال قرار نمی دهد یا فراموش می کند!!
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری: بعد از انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به‌طور خصوصي خدمت ايشان نرفته‌ام، ولي ان‌شاءالله حتما مي‌روم.
میری که چی بگی؟ بگی اقتصاد مقاومتی رو اجرا کردی ؟! ولی واردات از چین شده دو برابر ونیم دولت دهم ؟ بگی آب پنیر وکود انسانی از ترکیه ! وشتر از المان !اب معدنی از سوئیس ! درختچه از کنیا و لوازم ارایش وغذای سگ وگربه از فرانسه وارد میکنیم ؟ بگی قاچاق سازمان یافته بیست میلیارد دلاری داریم ؟یا فیش حقوقیت وهزینه دفترت رو میبری که نشون بدی .........

بهت امیدوار شدم که هنوز شرم در وجودت هست که نمیری.
Iran, Islamic Republic of
پاداش اهانتهایش را در انتخابات گرفت! الان واعظی همه کاره است وجهانگیری هم فقط اسمی در حد تشریفات است وبس.اینطوری خدا.....
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری، فساد کنار گوشش و زیر چشمهاش هست میگه من پاکدستم!!! و رانت برادرم به من ربطی نداره!!
Iran, Islamic Republic of
1- در مورد اخوی گرامی، جناب اسحق خان می گویند ... شب دراز است .حوصله می کنیم ببینیم اصلا محاکمه ای صورت خواهد گرفت یانه، و بر فرض آغاز محاکمه، اون موقع مواضع جناب عالی و امپراتوری سیاسی و رسانه ای حامی تان را رصد خواهیم نمود تا ببینیم واژه "خط قرمز" چطور معنا می شود.
2- درمورد احمدی نژاد ؛ دو نکته : اول - ایشان به هیچ وجه برای نظام جمهوری اسلامی بن بست ایجاد نمی کند ؛ فقط یک جریان اشرافیتی نظام را غصب کرده و خون ملت را با فریب دارد می مکد ، که برای اونها بدجوری بن بست ایجاد کرده ، جوری که معاون اول دولت "ما همه با هم هستیم" هم مونده که چرا باهاش برخورد نمی شه! دوم- موضوع آقای احمدی نژاد خیلی خیلی پیچیده است . مثلا کسانی که نظارت استصوابی و نهاد شورای نگهبان را دشمن خونی می دانستند ، یهویی سر اعلام نامزدی ایشون و بلکه بعضی یاران ایشون شدند طرفدار رد صلاحیت و شورای محترم (!)نگهبان و ... یا مدعیان حقوقدانی و قانونمندی، سر محاکمه غیرعلنی معاون ایشون یهویی درباره نص قانون اساسی دچار خفقان شدند و... یا کسانی که دوسه تا سئوال ساده مناظره 88 رو - برغم پرونده های بعدی و حکم قطعی گل پسر بابا ، و دستورالعمل سکوت درباره کرسنت و ...- ذنب لایغفر و له کردن اخلاق و دیانت معرفی می کردند، تو انتخابات 96 یهویی به چنان ورطه ای شتافتند که الان خودشون دارند به رسانه های بیگانه می گن : یک کم زیاده روی کردم!
احسان
Spain
همه عالم و آدم جمع شدند تا احمدی نژاد رو لگدمال کنند آخه مردانگی و شرف شما کجا رفته
Iran, Islamic Republic of
دكتر احمدي نژاد مكتبي است بر عليه اصولگرايان غارتگر و دزدان اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
ففط شش سال اولش !
ايرج
Iran, Islamic Republic of
8 سال تمام
Iran, Islamic Republic of
تمام 8 سالش بود . الکی خودتون رو گول نزنید . بصیرت نداشتید . 8 سال ایران را غارت کرد و شما اصولگراها براش هور و صلوات فرستادید . چون شما اصولگراها از شادی و زنده بودن بویی نبردید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اولا فعلا مفسدان آقا زده مثل برادر شما و حسین فریدون ها نجومی بگیران رانتخوران انحصار طلبان تشنگان قدرت و ثروت برای نظام اسلامی بنبست ایجاد کردند دوما اگر منظور از نظام اسلام و عدالت است که قطعا ایشان پرچمدار چنین نطامی است و در غیر این صورت مردم خداجو نه به ایشان و نه هیچ کس دیگری اجازه بن بست نخواهند داد و اگر منظور از نظام مرفهان بی درد اشرافگران مفصدان بزرگ آقا زاده تشنگان قدرت و ثروت رانتخوران انحصار طلبان غارت گران بیت المال منافقان ژن برتر ها و... باشد قطعا با ارداه ی الهی و دعای خیر امام زمان عجل الله تعالی فرجه و عدالت پبشگان قطعا بن بست شکسته خواهد شد و پرچم نظام عادلانه توسط ساده زیستان خدمتگذاران واقعی اسلام و مردم بر افراشته خواهد شد ان شاءالله چرا که حق آمدنیست و باطل رفتنی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ. أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـکِن لاَّ یَشْعُرُونَ
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُواْ کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـکِن لاَّ یَعْلَمُونَ
وَإِذَا لَقُواْ الَّذِینَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَیَاطِینِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَکْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ
اللّهُ یَسْتَهْزِىءُ بِهِمْ وَیَمُدُّهُمْ فِی طُغْیَانِهِمْ یَعْمَهُونَ. أُوْلَـئِکَ الَّذِینَ اشْتَرُوُاْ الضَّلاَلَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَت تِّجَارَتُهُمْ وَمَا کَانُواْ مُهْتَدِینَ. آیات 11 تا 16 سوره بقره
و چون به آنها گفته شود: در روى زمین فساد نکنید گویند: جز این نیست که ما اصلاح گریم. آگاه باش که آنها فسادگرانند و لکن نمى‏فهمند
و چون به آنها گفته شود: ایمان آورید چنان که مردم ایمان آورده‏اند (در دل خود) مى‏گویند: آیا ما هم مانند سفیهان ایمان آوریم؟! آگاه باشند که آنها خود سفیهند ولى نمى‏دانند
و چون با کسانى که ایمان آورده‏اند دیدار کنند گویند: ما ایمان آوردیم، و هنگامى که با شیطان‏هاى خود (یاران سرکش خود) خلوت کنند گویند: بى‏تردید ما با شماییم، جز این نیست که ما (آنها را با اظهار ایمان) مسخره مى‏کنیم
خدا هم آنها را (در قیامت) مسخره خواهد کرد و (اکنون) در طغیانشان که کورکورانه در آن به سر مى‏برند مهلت مى‏دهد و تقویت مى‏کند
آنها کسانى هستند که گمراهى را به بهاى هدایت خریدند، پس نه تجارتشان سود داد و نه از ره‏یافتگان بودند
Iran, Islamic Republic of
فارسی ایده ات را میفرمودی ؟ ما از همین نداشتن سواد عربی ضربه ها خوردیم چون نمیدانستیم طرف چه میگه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اخوی قرآن کتاب زندگی و هدایت برای تمام بشریت در طول تاریخ است و به زبان عربی حالا شما به خودت اجازه نمی دهید حتی به ترجمه اش هم نگاه کنید مشکل از خودته بنده ی خدا پایین آیه ترجمه و توضیح را به صورت فارسی نوشته حالاشما صم بکم عمیون هستی به خودت مربوطه ما مفهوم و اصل مطلب را اظهر من الشمس دریافت کردیم.
Iran, Islamic Republic of
ضربه نخور فارسی هاش را بخون زیرش که ترجمه آورده
پنبه در گوش مدرن !! و تتمه ابوسفیان زمان !!!
Iran, Islamic Republic of
آیات نورانی خدا را به تمسخر نگرفته ای
در مکه پیامبر آیات را که می خواند الگو آن زمان شما برای آنکه نشنوند پنبه در گوش می کردن
و در مورد زبان یا نوشتار عربی
ترجمه فارسی آیات را نمی بینی تا بخوانی
امــــــا :
قران خود می گوید این آیات نورانی برای دلهای پاک و هدایت آنان است ...
استاد نویسنده آن برای شما ننوشت
و آیات نورانی قرآن برای شستن پارچه سیاه عناد ولجوج نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت.انشالله به زودی در همین دنیا هم دروغگویان منافقین رو رسوا ببینیم.
هوشیار
Iran, Islamic Republic of

دوباره زیاده روی نکن
Iran, Islamic Republic of
بنده طلبه ام هردوباربه احمدی نژادرای دادم بخاطرحمایت ازاحمدی نژادسرزنش وناسزاهم شنیدیم اماالان فقط برای عاقبت بخیری اش دعامیکنم شیعه امیرالمومنین درقیدوبنداشخاص نیست بلکه دلبسته حق وولایت است امروزاحمدی نژاددیگردرخط ولایت نیست یک ملاک مهم داریم که هرکسی راکه دشمن تحویل بگیره یعنی اون شخص به جبهه دشمن نزدیک شده وازجبهه حق فاصله گرفته ....احمدی نژادبرای نظام دیگریک مهره سوخته است مثل خاتمی خداعاقبت بخیرش کنه
بهروز
Iran, Islamic Republic of
آقای طلبه شما هم در میدان غریق کوشک و اصولسواران عمارپندارنماها انحراف یاب و افسادطلبان غربگرا بازی میکنید .میدانید مشکل این جماعت با تفکر احمدی نژاد چیست؟جهت مزید استحضارتان بیان میکنم که احمدی نژاد فقط وفقط حرف و راه حضرت امام ضداشرافی و مقام معظم رهبری را دارد اجرا میکند ولی اشراف گراها و ژن های خوب که خون مستضعفین را با استفاده از رانت مکیدند و فربه شده اند و بقول رهبری رفتارشان همانند طاغوتیان قبل انقلاب اسلامی است،بله باید با احمدی نژاد اینها مخالف باشند و متاسفانه بعضی ها بدون توجه به این شانتاژها در میدان آنها بازی میکنند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین دوست طلبه خوب یادمه در اصفهان سال ۸۴طلاب ستاد انتخاباتی برای آقای احمدی نژاد زده بودند و می رفتیم از آنها پوستر برای تبلیغ می گرفتیم ولی الان دوستان خوششون نمیاد که می گیم احمدی نژاد که یک روزی امید همه انقلابیون و طبقه سه جامعه بود امروز دیگر آن احمدی نژاد سابق نیست . گرچه خیلی خدمت کرد و اصلاح طلبان و دولت فعلی هم خیلی در حق ایشان جفا کردند . امروز اگر آقای احمدی نژاد گوش به فرمان رهبر بود این موضع گیری ها را نمی کرد . ایشون به چند تا دوست خودش یعنی مشائی و بقائی و ... بیش از رهبر معظم ارادت داره و مشکل همینه
Iran, Islamic Republic of
کجا دشمن تحویلش گرفته؟! همین الان بزن وی او ای و بی بی سی ببین چ جور میکوبنش...
Iran, Islamic Republic of
زمانهای دور دور مثلاً چهل سال پیش طلبه ها طالب حق و حقیقت و عدالت وظلم ستیز وطالب علم دین و دینداری بودند اکنون طالب دنیا و پست و مقام هستند همین قبلاً نصایحشان به دل می نشست چون خودشان هم عامل بودند جهان چرا حقایق را منتشر نمیکنی چرا این قبیل کامنت ها خط قرمز محسوب میشه البته قصد جسارت به طلبه های ساده زیست دینمدار ندارم ولی تعداد این عزیزان در این زمانه بسیار اندک است .
ابوذر غ
Iran, Islamic Republic of
مدیران انقلابی و مدعی اسلامی زندگی و ثروت شان را در مقابل مدیران انقلابی کشور کمونیست کوبا قرار دهند
تا بدانند سید جمال الدین اسد آبادی منظورش از اینکه گفت:
در غرب مردم مسلمان هستند ولی از اسلام خبری نیست
ودر کشور های اسلامی آن روز اسلام هست ولی از قرآن خبری نیست
جهان نیوز ایستگاه صلواتی دو کوهه
به دو راه مجبورت خواهم کرد :
سانسور واقعیت برای بقا سایتت
یا بلندگوی واقعیت تا توقیف !!!
جهان نیوز هستی ولی
جهانگیری نباشی
که نیستی
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی روحی فداه فرمودند:جاهل ازدوحالت خارج نیست یادرحال کندروی یادرحال تندروی ....اقای جهانگیری گفتندیه کم تندروی کردندالبته موقعی که پای هزینه دادن برای نظام وولایت باشه نمیدانم چراکندروی وکوتاهی میکنندامادربحث حمله به نظام ولایی تندروی میکنند
Iran, Islamic Republic of
اسحاق دوست داریم
اسحاق نبی را دوست داری یا اسحاق خان !!!
Iran, Islamic Republic of
من هم اسحاق نبی را با افتخار برای نزدیکی به خدا دوست دارم
ولی اسحاق خان اشراف مسلک را
که برای نزدیکی به کدخدا در تب و تاب است هرگز دوست ندارم
Iran, Islamic Republic of
دولت در اقتصاد هر اراده‌اي کند مي‌تواند آن را عملياتي کند. حتي همين نهادهايي که گفته مي‌شود اقتصاد كشور دستشان است، دولت اگر بخواهد مي‌تواند به آنها ندهد......................
پس اینکه قیمت ارز ورجهید یهوئـــــــــــــــــی ،به دلیل این بود که دولت نخواست کنترلش کند .
اینکه فیشهای نجومیتون وپاداشهای نجومی وهزینه کرد نهاد ریاست جمهوری ودفاتر خودت وسایرین رو اعلام نمیکنید ،چون دلتون نمیخواد.چون نمیخواهید مردم بدانند که چطوری هر جلسه هیئت دولت معادل 37میلیون هزینه توش میشه !
Iran, Islamic Republic of
فعلا که بعد از مقام معظم رهبری یک سر و گردن و چندین تنه از هرکدام شماها بالاتر است !!!
Iran, Islamic Republic of
خخخع اره ! ولی نمیدونم چرا واعظی سایه اش همه جا پخش شده !
Iran, Islamic Republic of
تکلیف دزدی ها و اختلاس های کلان مهدی جهانگیری چی شد ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تو به اندازه یک انگشت کوچک دکتر احمدی نژاد هم به حساب نمی ایی .
Iran, Islamic Republic of
زیاده روی نکردی اما تاوان اون رو هم خواهی دید بی شک....
Iran, Islamic Republic of
یا خدا ، جهان یعنی معنی جمله من اینقدر باید تغییر کنه؟؟؟؟ خب نشون ندی که خیلی بهتره!
امین
Iran, Islamic Republic of
شما هم در هدی نیستید.

ولی بن بست توهمی ایجاد کردید و دنبال رفراندمش هستید.
...
Iran, Islamic Republic of
ایشون در حد واندا زه ریاست جمهوری نیستن نهایت حد ایشان ضربه گیری در انتخابات است
هادی
Iran, Islamic Republic of
بهتر به جای حرف به شعارهای زمان انتخابات عمل کنید. کمی زیاده روی کردید ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در مقابل چپ و راست ایستاده است.
یوسفی
...وقتی اسحاق جهانگیری با تمام پرونده های معلوم و شخصیت حزبی و پوششی در دوران انتخابات ریاست جمهوری, از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت می شود و بعد از آن نیز بسیاری از ارگان های نظام توسط ایشان زیر سوال می رود پس معلوم می شود که اشکال کار کجاست/ در ضمن برای بنده تعجب است که دو حزب حاکم چپ و راست با تمام اختلافات عمیق و ریشه ی چگونه در ضدیت با احمدی نژاد به یک نقطه اشتراک می رسند.
Iran, Islamic Republic of
چپ و راست سر و ته یک کرباسند و همیشه به هم میرسند
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج محمود
Iran, Islamic Republic of
آاقای جهانگیر شما یک خورده زیاده روی نکردید اتاق فکری که شما را و روحانی جلو انداخت رهبری در سالگر حضرت امام فرمودن خطابش شماها بودید که جای جلاد را با شهید عوض کردند هیچ یک از حرفهای شما در مناظرات درست نبود بلکه ... بوده اگر شورای نگهبان شما را تایید کنه در راست کاری اش باید تردئید کرد
United Arab Emirates
... اگه ثروت های میلیاردی نامشروع کارساز بود الان باید رژیم پهلوی ماندگار بود.....
احمدی نژاد با مردم و برای مردم و ثروتش پشتوانه مردمی است....
که پوزه امثال شما را به خاک خواهد مالید....
طبق نظر سنجی های سپاه و اطلاعات اگه احمدی نژاد تایید شده بود با 30 میلیون رای پیروز میدان بود.
...
منصور
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک عضوی از جامعه علمی کشور از آقای جهانگیری سئوالی دارم؛ در برابر مفسدان اقتصادی کشور و در برابر قاچاق کالا چه کردند؟ مدیران یک کشور اسلامی که خود را اصلاح طلب می دانند، چقدر ثروت هر یک دارند؟ نزدیکان آنها چطور؟ مدیر اجرایی حکومت اسلامی، با فقر مبارزه می کند، با دروغگویی مبارزه می کند، با مدیران بی لیاقت مبارزه می کند، از تولید داخلی دفاع می کند و ... کجای کار ایشان هستند. اصلا جناب جهانگیری واقعا می تواند خودش را کاندید کند؟ اصلاح طلب بودن را ایشان تعریف کنند.
Sweden
لابد شما در ان حدها هستی!؟
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اینکه سران این دولت دائما از احمدی نژاد صحبت وبدگویی می کنند نشانه حقارتشان است و لاغیر چون مشخص است برای آنها احمدی نژاد تبدیل به یک کابوس شده است که روزوشبشان را یکی کرده است.
بارها گفته ام بنده هم به احمدی نژاد انتقاداتی داشته و دارم اما حکایت این جماعت این است که احمدی نژاد در دوران خدمتش برای مردم کاری کرد که اینها از انجامش عاجزند ( مانند مسکن مهر ) و نزدم مردم شرمنده شده اند و لذا چاره ای ندارند تخریبش کنند که اتفاقا نتیجه عکس می دهد!
Iran, Islamic Republic of
...
شما از اول تو ... زیاده روی کردی که الان ...
و برادر ت هم در سایه... شما 120 هزار میلیارد تومان را بالا کشیده...
در حالی که در آیت کشور خیلی ها به نان خالی محتاج هستند...
...
درود بر دکتر احمدی نژاد و امثال احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
دفاع از عربستان وزیز سوال بردن قدرت موشکی سو استفاده از برخورد شهرداری در شمال وانتصاب دروغ ان به تهران زیاده روی نکردی ...
صابر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد که درحال حاضر متاسفانه از بیماری خود بزرگ بینی رنج میبرد بعلت پست پرستی به عنصری لجوج وابزار دست مشائی و بقائی و... تبدیل شده وبجای تقاضا از قوه قضائیه برای برخورد قاطع باسوءاستفاده ها ودزدی های بقائی برای جلو گیری از رسوائی اطرافیان .... رفتار او شباهت های زیادی به خیانت های وطن فروشان فتنه گر۸۸ دارد . مسلما ملاک حال افراد است .و هر فردی با هر عملکردی قابل دفاع نیست ، خیانت ووطن فروشی فتنه گران باشد یاعوامفریبی وقیحانه وکودکانه احمدی نژاد و... البته زیاره روی اصلی جهانگیری در زمان انتخابات تلاش های ... برای سرپوش گذاشتن بر ناکار آمدی ها ی دو لت ووعده های ... برای فریب مردم بود .مردم ایران یادتان هست آقای جهانگیری قول سهام ده میلیونی ازبهترین کارخانجات را از شهریور ۹۶را میداد و میگفت سه سال روی طرح کار شده تا مردم لذت سهامدار شدن رابچشند آیا هنوز شهریور ۹۶ نرسیده است؟ایا نباید این ادعای... درانتخابات مورد بررسی قضائی قرار بگیرد؟... که ن روزها در ناکارآمدی و ناتوانی دست وپا می زند ، جه وعده ها که ندادند و امروز به تقسیم غنیمت بین باند خودشان مشغول میباشند و وعده ها را فرا موش کرده اند.بنا بر این ملاک عملکرد و حال افراد است.فقط انسانهای مخلص از شر نفس وشیطان در امان هستند.وگرنه عاقبت هر ریاکار انحراف است و خیانت .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزاتفاقا احمدی نژاد همینو میگه محاکمه کنید ولی علنی مگه نمیگید اینا گناه کارن پس چرا از دادگاه علنی می ترسید احمدی نژاد یه سوال ساده با زبان شیرین فارسی پرسیده چرا دادگاه علنی برگزار نمیشه خیلی براتون سخته بفهمید
Iran, Islamic Republic of
مسئله این نیست
رفقا انتظار آمرانه داشتند هرکی از لپ لپ جمنا دراومد، احمدی نژاد بگه سمعنا و اطعنا ، و بشه عضو ستاد "چوب خشک" . بقیه اش کشکه . والا اگر قرار بر محاکمه باشه، گند این رفقای مثلا اصولگرا کمتر از اقران اصلاح طلب و اعتدالی شان نیست . همه_با_همند.
Iran, Islamic Republic of
تکلیف دزدی ها و اختلاس های کلان مهدی جهانگیری چی شد ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي جهانگيري ، ديگران را به تندروي متهم كرديد ، خودتان را ضد فساد معرفي كرديد و ديگران را فاسد ، بدعت يار كمكي در انتخابات را گذاشتيد ، از صحنه رقابت از اول براي تبليغات و بعد انصراف استفاده كرديد ، خودتان را مدير جهادي جا زديد و ديگران را بدلي و ... حالا ميگوييد زياده روي كرديد ؟!؟! برايتان متاسفم
Iran, Islamic Republic of
آقاي جهانگيري روز بعد از دستگيري برادرتان از تريبون رسمي اعلام كرديد سياسي بوده حالا ميفرماييد خط قرمز نداريد ، شما از اول انقلاب در اين نظام مسئوليتهاي رده بالا نداشتيد ؟ شما و دوستانتان در مشكلات كشور نقشي نداشتيد كه كل مشكلات كشور را در مناظره ها گردن جناح رقيب انداختيد ؟ خجالت هم چيز خوبي است . آقاي محترم بيشترين مسئوليت را در اين نظام شما و همفكرانتان داشته ايد . مناسب إجرائي كشور از اول در اختيار شما بوده و اين وضع كشور است . در مناظره ها شما و رئيستان بد كرديد حالا ميفرماييد زياده روي كردم ؟! برايتان متاسفم و بيچاره مردم كه اموراتشان در اختيار امثال شماها است . جهان نيوز لطفا منتشر كنيد
Iran, Islamic Republic of
آقاي جهانگيري اعتراف به زياده روي اعتقاد قلبي شما است يا تاكتيك جديد براي انتخابات بعدي؟ اگر اعتقاد قلبي شما است جبران كنيد هر چند آبروي يك جريان را برديد . عوام فريبي كرديد و وعده هاي تو خالي داديد كه قابل جبران نيست . برايتان متاسفم .