جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توهم برجامی که همچنان قربانی می گیرد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 593000
اگر قرار بود قبل و بعد از برجام همچنان هواپیماهای قدیمی سقوط کند، پس دقیقا فایده برجام کجاست؟ آیا این وسط فقط باید توان هسته ای کشور از بین میرفت؟/ *اتفاقا یکی از وعده های قطعی طرف مقابل به ایران نیز این بود که در ازای تعطیلی و توقف بخش زیادی از برنامه هسته ای مان، مجوز خرید هواپیما و بسیاری از قطعات آن را دریافت خواهیم کرد
توهم برجامی که همچنان قربانی می گیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از آرمان پرس، امیرحسین ثابتی - فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

*یکی از بهانه هایی که قبل از برجام توسط رسانه های غربگرا برای "توافق هسته ای به هر قیمت" مطرح میشد؛ نوسازی ناوگان هوایی بود.

در واقع این منطق غلط را به اشتباه در بین بخش زیادی از مردم جا انداختند که اگر تحریم هستیم و نمیتوانیم هواپیمای جدید بخریم یا حتی ورود بسیاری از قطعات هواپیما به ایران ممنوع است، به خاطر "پرونده هسته ای" است و در صورت توافق با امریکا، این مشکل حل میشود و به تبع آن شاهد سقوط هواپیماهای قدیمی نخواهیم بود.

*اکنون نه تنها برجام امضا شده بلکه بیش از دو سال هم از اجرای آن میگذرد.

اتفاقا یکی از وعده های قطعی طرف مقابل به ایران نیز این بود که در ازای تعطیلی و توقف بخش زیادی از برنامه هسته ای مان، مجوز خرید هواپیما و بسیاری از قطعات آن را دریافت خواهیم کرد.

این وعده ای بود که اجرای آن باید از 27 دی 1394 آغاز میشد و هیچ تبصره و شرطی نداشت.

*اما اکنون باید پاسخ داده شود که حتی اگر نوسازی ناوگان هوایی بر نوسازی جاده های کشور نیز اولویت داشته، چرا همچنان خرید یک دستگاه بویینگ نیز ممکن نیست؟ چرا در دو سال گذشته و علیرغم امضای قرارداد برای دریافت بیش از یکصد دستگاه هواپیمای جدید، تنها دو هواپیما (که حتی اخبار مرجوعی بودن آنها هم منتشر شد) با اما و اگرهای فراوان و با شروط متعدد وارد کشور شده؟

*اگر قرار بود قبل و بعد از برجام همچنان هواپیماهای قدیمی سقوط کند، پس دقیقا فایده برجام کجاست؟ آیا این وسط فقط باید توان هسته ای کشور از بین میرفت؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *