جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رسانه‌های آذربایجان؛

از مداخله در امور ایران تا توهین به شهید مغنیه

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 592979
رسانه های جمهوری آذربایجان طی چند هفته گذشته با تلاش برای گسترش بی اعتمادی و مداخله در امور داخلی ایران، اقدام به نشر اخبار کذب نموده اند که متاسفانه با سکوت مسئولین وزارت خارجه همراه شده است.
از مداخله در امور ایران تا توهین به شهید مغنیه
 به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، خبرگزاری (strateq) در تحلیلی با عنوان «تهران مبارزه علیه ایدئولوژی‌های فرقه‌ای را تقویت می‌کند» به حضور و فعالیت فرقه‌های جعلی و ساختگی در ایران پرداخته و با بررسی فعالیت و حضور این اقلیت‌های فرقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را به بدرفتاری و مبارزه با آن‌ها و دستگیری‌های گسترده محکوم کرده و نوشت: «در سال ۲۰۰۵ با دستور مستقیم مسئولین ارشد نظام ایران مبارزه با فرقه‌های ساختگی به‌صورت جدی شروع شد و در جریان آن تعداد زیادی از پیروان این فرقه‌ها زخمی، دستگیر و زندانی و از پست‌های دولتی خود و دانشگاه‌ها اخراج شدند. قوانین ایران تنها انتظارات و خواست‌های مذهب شیعه را پوشش می‌دهد... و جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های فرقه‌ای را یک مسئله امنیت ملی به‌حساب می‌آورد.»
 

در همین راستا خبرگزاری (muxalifet) نیز در تحلیلی با عنوان «اعتراض زنان، ایران را به یک انقلاب جدید هدایت خواهد کرد» به مسئله حجاب در ایران پرداخت.

این بنگاه خبری در این تحلیل با محکوم کردن حجاب اجباری در ایران آن را ناقض آزادی و حقوق زنان و شهروندی برشمرد و به رفتارهای به‌اصطلاح خودشان خودسرانه و خارج از قانون در برخورد با مردم و نحوه برخورد نهادهای امنیتی ایران با معترضان پرداخت و کشور ایران را ازنظر جامعه فرهنگی با عربستان یکسان برشمرد.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به حکومت‌های گذشته در ایران و چگونگی وضعیت حجاب، رفتار حکومت را در مسئله حجاب و نحوه برخورد با آن را بسیار مضحک و خنده‌دار عنوان کرد و با ارائه آمارهای ساختگی و دروغین تلاش نمود تا اعتماد عمومی مردم را آماج حمله‌های خود قرار دهد.

خبرگزاری (ovqat) نیز در خبری با عنوان «قاسم سلیمانی اسرائیل را تهدید کرد» به معرفیشهید عماد مغنیه پرداخته و با تشریح عملیات‌های این مجاهد بزرگ، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که او با القاعده همکاری می‌کرده و رابطه نزدیک با سران گروه‌های تروریستی داشته و عملیات‌هایی که با فرماندهی مغنیه انجام‌گرفته تروریستی بوده است.

این بنگاه خبری در پایان با کنایه به سخنان سردار سلیمانی اشاره‌کرده و می‌نویسد: «ظاهراً سردار سلیمانی به خاطر مبارزه‌طلبی مغنیه خون او را با خون همه صهیونیست‌ها برابر می‌بیند.»

لازم به ذکر است که است که در چند سال اخیر رسانه‌های جمهوری آذربایجان با تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران و بسط بی‌اعتمادی تلاش‌های گسترده‌ای را برای توجیه اقدامات رژیم اشغالگر قدس به کار بسته و تمام ظرفیت‌های خود را در راستای مبارزه با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیج کرده‌اند که متأسفانه با سکوت مسئولین محترم وزارت خارجه همراه شده است. البته همین سکوت باعث رشد اقدامات ضد ایرانی در رسانه‌های کشور جمهوری آذربایجان شده است.
http://strateq.az/manshet/۲۳۳۶۷۱/d%c۹%۹۹rvisl%c۹%۹۹rin-irani-partlatma-c%c۹%۹۹hdi.html
http://muxalifet.az/icbari-hicab-leyhin-dalgaqadinlarin-etirazi-irani-yeni-inqilaba-suruklyckmi-thlil.html
http://ovqat.com/manset/۱۷۶۰۴-qasm-suleymanidn-srail-thdid-son-hdf-sionist-rejimin-tamamil-datmaqdr-muniyynin-qisas-namin.html
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *