جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲
حجت الاسلام پناهیان:

شهیدان نوازش شده فاطمه زهرا(س) هستند

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 592869
حجت الاسلام پناهیان در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام گفت:این شهدا نوازش شده حضرت زهرا هستند و هر چه در جنگ داریم،از طرف حضرت زهرا است.
شهیدان نوازش شده فاطمه زهرا(س) هستند
به گزارش جهان نيوز، حجت السلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع شهدای گمنام در حوزه علمیه مروی با اشاره به محبت اهل بیت و اینکه چه زمانی محبت به اوج خود می رسد و پرفایده می شود، گفت: وقتی ما محبت را کنار منفعت بگذاریم، هم جلوی غرور را گرفته و هم اینکه فایده آن به اوج خود می رسد. مامضطر هستیم. در جایی که می خواهیم به ذکر بپردازیم و مداحی کنیم، ممکن است شرح عاشقانه دهیم.

وی تصریح کرد: ما در زبان ادعیه، زبان مضطرانه و پرفایده داریم و خودخواهانه حرف می زنیم. عشق را اضطرار به اوج می رساند. یادی کنیم از فایده ای که اهل بیت برای ما دارند. ما دنبال فایده خودمان هستیم، ولی اثرش روی دیگران بهتر است. ممکن است محبت باعث شود که انسان خودش را بگیرد. ما در ادبیات دینی خود باید مقدار اضطرار را افزایش دهیم و مواظب باشیم محبین مغرور نشوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی، روضه های اهل بیت را احیا کردند، اظهار داشت: امام راحل سخنی بسیار عجیب درباره روضه ها فرمودند که منبرها را روضه ها حفظ کردند. امام فرمودند این روشنفکرها که منظورشان مارکسیسم ها بود، اگر می دانستند روضه چه آثار سیاسی دارد، خودشان مراسم روضه می گرفتند.

پناهیان گفت: محبت،منفعت دارد و ما به این محبت، مضطر هستیم. ما برای گدایی آمده ایم. اگر حضرت زهرا به ما نگاه نکند، ما بدبخت می شویم. ممکن است همه جا منافق باشد ولی بعید می دانم در جلسه حضرت زهرا منافق بتواند بیاید، چون حصرت علی نسبت به روضه فاطمه، غیرت عجیبی دارد. ما به روضه و در خانه اهل بیت، مضطر هستیم و عاشقان گداصفتی هستیم که دستمان رو به اهل بیت دراز است. در خانه خدا عاشقی می کنیم و عبد خدا هستیم.

وی تصریح کرد: علی یک عاشق در تاریخ دارد که کسی نمی تواند بگوید علی را دوست دارم. این شهدا نوازش شده حضرت زهرا هستند و هر چه در جنگ داریم از طرف حضرت زهرا است. امام راحل فرمودند:شهدا یک شبه راه صدساله را طی کردند که خوشا به حالشان.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با چه سند و مدرک معتبر اینرا میگویید
Iran, Islamic Republic of
خوب چرا خودت یا آقازادت مدافع حرم نشدید؟ لیاقت نداشتید؟!