جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لاوروف:

رویکرد غرب موجب تشدید تنش در بالکان می‌شود

سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 592827
وزیر خارجه روسیه بر این باور است که غرب در حال تشدید تنش در منطقه بالکان است.
رویکرد غرب موجب تشدید تنش در بالکان می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در آستانه سفر به صربستان در سخنانی تاکید کرد: بر خلاف موضع صلح طلبانه روسیه، رویکرد غرب موجب تشدید تنش در منطقه بالکان می شود.وی در مصاحبه با خبرگزاری "بتا" صربستان از این موضع غرب انتقاد کرد که از کشورهای بالکان خواسته است تا بین روسیه و غرب باید یکی را انتخاب کنند.

لاوروف گفت: اتحادیه اروپا سعی می کند تا هر کشوری را که قصد پیوستن به این اتحادیه دارد تحت فشار قرار دهد تا سیاست های دفاعی و خارجی خود را با سیاست های این بلوک هماهنگ کند و این مساله موجب تشدید تنش در اروپا شده است.صربستان به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپا است. مسکو از تصمیم صربستان برای به رسمیت نشناختن استقلال کوزوو حمایت کرده است.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: اکنون این مساله بی معناست که درباره جایگاه کوزوو در سازمان ملل صحبت کنیم. قطعنامه 1244 شورای امنیت در سال 1999 میلادی برای پایان دادن به درگیری بین نیروهای صربستان و کوزوو همچنان به قوت خود باقی است و این قطعنامه استان خودمختار کوزوو را به عنوان بخشی از صربستان به رسمیت می شناسد.

عادی شدن روابط با کوزوو و هماهنگی دیپلماسی با اتحادیه اروپا، از جمله شروط و معیارهای اصلی اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا برای پیوستن صربستان به این بلوک اقتصادی و سیاسی اعلام شده است.لاوروف اظهار داشت: در طول تاریخ بالکان، روسیه همواره سعی کرده است تا مانع از درگیری شود و به مردم این منطقه برای دفاع از منافع شان کمک کند.

وی در ادامه از سیاست غرب و ناتو در محاصره روسیه با زیرساخت های نظامی انتقاد کرد و گفت: یک کشور نباید امنیت خودش را به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت کند. گسترش ناتو یک اشتباه است.اظهارات لاوروف در شرایطی است که مونته نگرو در سال 2017 به ناتو پیوسته و مقدونیه نیز نامزد پیوستن به این سازمان است.وزیر خارجه روسیه گفت: اقدامات ناتو در شرایط کنونی موجب افزایش امنیت کسی نمی شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *