پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بحران بی‌خبری در رأس هرم فوتبال

سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 592823
طالقانی درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث مقابل نمایندگان عربستان و ناکامی فدراسیون فوتبال در مناقشه با این کشور عربی و عدم ورود هیات رییسه به این پرونده هم گفت: موضوع توسط تاج پیگیری شد.
بحران بی‌خبری در رأس هرم فوتبال
به گزارش جهان نيوز، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید مسئولان فیفا و AFC در مناقشه با عربستان زیر قول خود زدند. فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر با انتقادات زیادی از سوی اهالی فوتبال و هواداران مواجه بود چرا که در مسائل بین المللی، اقتصادی و مدیریتی اعم از مناقشه با عربستان، مدیریت تیم‌های ملی مانند پس گرفتن لباس ملی پوشان جوان در فرودگاه، ناتوانی در گرفتن حق پخش تلویزیونی و حق تبلیغات محیطی و ... که فوتبال ایران را متحمل ضرر و زیان زیادی کرد. تنها موفقیت این فدراسیون در ماه‌های اخیر مربوط به صعود تیم ملی به جام جهانی و قهرمانی فوتسال و فوتبال ساحلی در تورنمنت‌های مختلف بود که تقریبا یک امر طبیعی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود.

علی کریمی یکی از کسانی بود که به انتقاد از فدراسیون و ارکانش پرداخت و در نهایت در مناظره تلویزیونی با محمدرضا ساکت توانست این انتقادات را مطرح کند که با پاسخ مناسبی مواجه نشد اما مردم به حمایت از اسطوره فوتبال ایران پرداختند.

عبدالکاظم طالقانی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این که پاسخ‌های محمدرضا ساکت به انتقادات مطرح شده در برنامه نود را قانع کننده می‌داند یا نه اظهار کرد: من نظر خاصی ندارم چرا که برنامه را به طور کامل ندیدم. البته ساکت تا جایی که توانست به انتقادات، پاسخ لازم را داد.

او با بیان این که "تلویزیون محل مناسبی برای سوال و جواب کردن از مسئول مملکت نیست،" می‌گوید: در کجای سیستم مملکت ما طرف را در تلویزیون بازخواست می‌کنند؟ دستگاه‌هایی برای رسیدگی به این مسائل وجود دارد. این که کسی حرفی را مطرح کند و مسئول مربوطه به تلویزیون برود، درست نیست. باید در مکان مناسب، مدارک معتبر ارائه شود. با این حال ساکت با سعه صدر به این انتقادات پاسخ داد و به نظرم پاسخ‌ها منطقی بود.
او با اظهار بی‌اطلاعی از گم شدن ۷۲ هزار دلار در فدراسیون فوتبال و پرداخت شدن این مبلغ برای حق پخش بازی‌های ایران با عمان و هند در مقدماتی جام جهانی به حساب شخصی فردی ناشناس تاکید کرد: از این موضوع اطلاع ندارم. به یاد ندارم چنین چیزی در هیات رییسه مطرح شده باشد.

طالقانی در واکنش به این که پرونده با تاخیر بسیار در دست کمیته اخلاق است و این که چطور عضو هیات رییسه از این موضوع بزرگ بی‌خبر است گفت: این قبیل پرونده‌ها به کمیته اخلاق ارائه می‌شود. پرونده‌هایی که به کمیته اخلاق ارجاع می‌شود نیازی نیست به هیات رییسه هم برود. بحث کوچک و بزرگی پرونده نیست. اگر مواردی این چنین وجود داشته باشد، کمیته اخلاق به آن رسیدگی می‌کند. جای این پرونده‌ها مشخص است. اعضای هیات رییسه ریز به ریز این مسائل را پیگیری نمی‌کنند. رییس فدراسیون هم در جریان این موضوع است.

او درباره ورود هیات رییسه به عقد قرارداد با مربیان تیم‌های ملی مانند سباستین دستیار کی‌روش نیز خاطرنشان کرد: مسئول تیم‌های ملی مشخص است. تاج باید پاسخگو باشد. ما بر اساس اعتمادی که داریم، به ریز این مسائل وارد نمی‌شویم مگر این که مساله نیاز به بررسی ما داشته باشد. تاج توضیحات لازم را می‌دهد.
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث مقابل نمایندگان عربستان و ناکامی فدراسیون فوتبال در مناقشه با این کشور عربی و عدم ورود هیات رییسه به این پرونده هم گفت: موضوع مورد پیگیری تاج شد. او خیلی وقت گذاشت. کارشناسان وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و خود فدراسیون اقدامات خود را انجام دادند و در حال پیگیری هستند. مواردی که گفتند دور از دسترس و خلاف واقع شد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در واکنش به این که فدراسیون فوتبال ایران چند ماه قبل نوید داده بود در مناقشه با عربستان پیروز شده اما اصلا در جریان تصمیم‌گیری کمیته مسابقات و کمیته اجرایی AFC نبوده است، گفت: مسئولان فیفا مطلب را می‌بینند و دیگران هم این مطلب را می‌گویند و قول داده می‌شود که نمایندگان ایران به کشور ثالث نروند اما وقتی زیر قول می‌زنند چه می‌توان کرد؟

او در واکنش به این که فیفا و AFC قولی به ایران ندادند، تاکید کرد: این چیزی که به ما اطلاع رسانی کردند، چیزی نیست که شما می‌گویید. ریز مطلب را از رییس فدراسیون سوال کنید. چون در جریان این مطلب است و بهتر می‌داند. این نظر شما است. ما تمام موارد را زیر نظر داریم. این سوال‌ها را از رییس فدراسیون سوال کنید. او در کار اجرایی است. ما اگر جواب هم بدهیم، شما سوال دیگری می‌پرسید. ما به ریز مطالب را داریم ولی در ذهن ما کامل نمی‌ماند. بحث عربستان برای دو ماه پیش است.

او درباره این که فدراسیون با نظر خود عمان را به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی معرفی کرده اما بعدا در چندین مرحله می‌گوید AFC بابت انتخاب این کشور اعتراض می‌کند گفت: این مطلب را تا این جا می‌دانم که فعالیت خود را کردند. هر تلاشی کردند اما آنها ایران را به عمان فرستادند. قدرت عربستان در AFC بیشتر است. فعالیت هم ادامه دارد که قضیه به ثمر برسد. بهتر این است که سوال را از آقای تاج کنید که بهتر می‌داند.
طالقانی درباره حضور مدیر بازاریابی شرکت فولاد مبارکه سپاهان در جلسه معرفی البسه کشورها به فیفا در زوریخ هم گفت: من در جریان این نیستم. اصلا چنین چیزی را نشنیده‌ام.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *