جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

رییس کل بانک مرکزی: بازار ارز به تعادل رسید

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 592728
رییس کل بانک مرکزی، با تاکید بر مقابله با فعالیت افراد ناشناس که در فضایی مبهم، فعالیت‌هایی زیرزمینی انجام می‌دهند، گفت: در چند روز اخیر، بازار ارز وضعیت نسبتا متعادلی داشت.
رییس کل بانک مرکزی: بازار ارز به تعادل رسید
به گزارش جهان نيوز،  ولی‌الله سیف درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: در چند روز اخیر وضعیت نسبتا متعادلی را در رابطه با بازار ارز داشتیم و به نظر می‌رسد با این تعادل، شرایط مناسب و متعادلی ایجاد شده است.

وی افزود: فعالیت‌ها و اقدامات سوداگرانه در بازار نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود که توسط تعدادی از افراد که مجاز به عملیات خرید فروش ارز نبودند، انجام می‌شد.

سیف با بیان اینکه ضوابط و آیین نامه‌هایی برای خرید و فروش ارز وجود دارد و صرافی‌های مجاز تعیین شده‌اند، گفت: در همه کشور‌ها نیز این حساسیت وجود دارد و برای جلوگیری از هرگونه اقداماتی که منجر به پولشویی وعملیات مبهم مالی می‌شود با افراد ناشناسی که در فضایی مبهم فعالیت‌هایی زیرزمینی انجام می‌دهند مقابله می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: بعد از بررسی‌هایی زیاد با انسجامی که در دستگاه‌های مختلف ایجاد شد، نیروی انتظامی عملیات انجام داد و از فعالیت این افراد ممانعت کرد چراکه استمرار این فعالیت‌ها منجر به اخلال در بازارمی‌شد.

سیف تاکید کرد: ثبات بازار ارز در روز‌های آینده بیشتر بروز پیدا می‌کند و می‌تواند زمینه ایجاد آرامش را در اقتصاد فراهم کند.

وی در مورد پیش بینی برای قیمت دلار گفت: در این رابطه پیش‌بینی نمی‌کنیم، وضعیت تعادلی بازار قیمت رانشان خواهد داد و جهت‌گیری ما بر این خواهد بود که این تعادل زودتر ایجاد شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از اولم دست خودتون بود!
کمیجانی یک زمانی می گفت تمام زحمات ما را نابود کردنريا،
حالا از جیب ملت جبران شد!
یک روز تو اداره ما گفتند برای خونه ثبت نام کن!
من پول نداشتم، الانم بعد 25 سال کار برای دولت ندارم، ولی با چشای خودم می دیدم کسانی از فرصت استفاده می کردند که چندین و چند خونه دارند!
آخه دلار بهشون نمی رسید، تلف می شدن و خونشون می افتاد گردن سیف!
Iran, Islamic Republic of
از اول مشخص بو شما می خواستید دلار را به 5 هزار تومان برسنید بعد یک تنفس بدهید و مرحله بعدی به 7 هزار دلار برساید
بهنام
Iran, Islamic Republic of
4500 تعادل است تکلیف خرد شدن مردم زیر گرانی چه دولت خود مسبب گرانی دلار است
Iran, Islamic Republic of
به تعادل رسید؟! یعنی مشکل و حباب همون 200 تومن بود؟!