شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
پیام قانونگذاران دو حزب آمریکا به نخبگان اروپایی:

به توئیت‌های ترامپ توجه نکنید

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 592719
قانونگذاران آمریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با ارسال پیامی به نخبگان سیاست خارجی اروپا از آن‌ها خواستند توجهی به توئیت‌های ترامپ نداشته باشند.
به توئیت‌های ترامپ توجه نکنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که بسیاری نگران رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور جهانی هستند سیاستمداران و قانونگذاران آمریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه با ارسال پیامی به نخبگان سیاست خارجی اروپا از آنها خواستند توجهی به توئیت های ترامپ نداشته باشند.
 
پیش از این، مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا و برخی از اعضای کابینه ترامپ به صورت عمومی و خصوصی توصیه کردند توجهی به مردی که پشت پرده توئیت می کند، نداشته باشند.سناتور «جین شاهین» از نیوهمپشایر هفته گذشته اعلام کرد تاکید بر ادامه اجرای سیاست های قدیمی بر چند بیانیه (توئیت) مخالف ارجح است.

«مایکل ترنر»، نماینده جمهوری خواه اوهایو نیز گفت: ارزش ها و روابط یکسان هستند. آنچه که شما می بینید دولتی است که با روش های پیش پا افتاده (توئیت) مایل به اعمال فشار بر نظام جهانی است.زیگمار گابریل روز شنبه با اشاره توئیت های پی در پی ترامپ اظهار داشت: چه زمان می توان آمریکا را درک کرد؟ آیا این اقدامات، این واژه ها، این توئیت ها واقعی هستند؟

گابریل اذعان کرد تشخیص سیاست واقعی آمریکا با وجود توئیت های مختلف مشکل است.
بسیاری از دیپلمات ها و سیاست گذاران اروپایی درباره این موضوع (توئیت های ترامپ) ابراز نگرانی کرده اند. برخی از آنها با زیر سوال بردن خشم ترامپ از ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی به خاطر اظهاراتش درباره مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، اعلام کردند مواضع سیاست خارجی آمریکا به همان تله ای سقوط کرده است که  در دوره هیتلر رخ داد.

ترامپ بدون توجه به هشدار های نخبگان سیاسی درباره مسائل جهانی اظهار نظر می کند و لفاظی های تند او در خصوص امور جهانی همچون کره شمالی، ایران، روسیه و... همان تله ای است که آمریکا را در بی ثباتی سیاست خارجی گرفتار می کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *