جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سردار وحیدی در همایش اقتصاد دفاع:

اقتصاد دفاعی به امنیت ملی ما ارتباط دارد

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 592690
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اگر ما نخواهیم به اقتصاد دفاعی بپردازیم به بخش اعظمی از مسائل که به امنیت ملی ما ارتباط دارد نپرداخته ایم.
اقتصاد دفاعی به امنیت ملی ما ارتباط دارد
به گزارش جهان نيوز، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش ملی «اقتصاد دفاع» که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: اقتصاد دفاع از ابعاد مختلف قابل بررسی است، زمانی که ما می گوییم اقتصاد دفاع ، دفاع اقتصادی هم در آن هست. زمانی که ما از جنگ صحبت می کنیم دفاع اقتصادی هم در آن هست و اگر دفاع که محصولش امنیت است وجود نداشته باشد مسائل دیگر محقق نمی شود.

وی افزود: دشمنان می گویند اقتصاد فرایندی مستقل است اما امروز می بینیم اقتصاد در اختیار این قدرت هاست؛ امروز همه می دانند اگر دلار دچار مشکل شود اقتصاد آمریکا دچار مشکل می شود.
سردار وحیدی با اشاره به مولفه های قدرت ملی کشورها گفت: امروز می بینیم که غربی ها قدرت نظامی و اقتصادی را جزو قدرت سخت محاسبه می کنند و  اگر ما نخواهیم به اقتصاد دفاعی بپردازیم به بخش اعظمی از مسائل که به امنیت ملی ما ارتباط دارد، نپرداخته ایم. دکترین های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بدون آنکه رسما اعلام شود، بر اساس اصول "اقتصاد دفاع" تنظیم می شوند.
وی با بیان اینکه وجود کارشناسان زبده در عرصه "اقتصاد دفاع" یک نیاز ضروری است، افزود: حتی انتخاب نوع زمین برای جنگیدن، در دایره بحث اقتصاد دفاع گنجانده می شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه امروز برخی به صورت اشتباه این دیدگاه را دارند که "بخش دفاعی، یک بخش هزینه‌ای است"، عنوان کرد: امروز تولیدات بخش دفاعی ما که حقا و انصافا، "همه جانبه و بازدارنده" است، دارای ارزش های اقتصادی فراوانی است؛ آیا تا کنون پای محاسبه نشسته ایم که خرد شدن داعش چقدر برای کشور ما ارزش اقتصادی داشت؟

وی در ادامه با بیان اینکه "دلار" امروز به عنوان یک ابزار اعمال حاکمیت نظام سلطه به حساب می آید، گفت: خود غربی ها می گویند اگر دلار دچار خدشه شود حاکمیت آمریکا دچار خدشه می شود.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تاکید بر  اهمیت بحث "اقتصاد دفاع" تصریح کرد: دشمنان امروز در حال اعمال یک جنگ رسمی اقتصادی علیه جمهوری اسلامی هستند و در چنین فضایی ما باید اهمیت موضوع "اقتصاد دفاع" را درک کنیم.

سردار وحیدی در پایان با بیان اینکه مفهوم "اقتصاد دفاع" در غرب پس از جنگ ویتنام شکل گرفت، افزود: جالب است بدانید که یکی از اولین جنگ هایی که با حضرت فاطمه زهرا (س) شد، جنگ اقتصادی بود؛ دشمنان اهل بیت (ع) جنگ اقتصادی را با گرفتن "فدک" آغاز کردند و امروز نیز در عرصه اقتصادی یک جنگ همه جانبه را علیه ما بکار گرفته اند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *