پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
در جلسه‌ای به میزبانی شبکه قرآن مطرح شد

بررسی راه‌های ترویج حفظ قرآن کریم

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 592684
در جلسه مشترک شورای اندیشه‌ورزان شبکه قرآن با ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم درباره بررسی راهکارهای ترویج و تبلیغ حفظ قرآن کریم بحث و ۵ موضوع برای برنامه‌سازی در این زمینه تصویب شد.
بررسی راه‌های ترویج حفظ قرآن کریم
به گزارش جهان نيوز، جلسه مشترک شورای اندیشه‌ورزان شبکه قرآن و معارف سیما متشکل از محمدحسین محمدزاده، حجج اسلام حمید محمدی، محمدرضا حشمتی و عرفاتی، سعید مقیسه، سیدعلی سرابی و امیر عربلو با مسئولین ستاد ملی حفظ قرآن کریم درباره بررسی راهکارهای ترویج و تبلیغ حفظ قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و رئیس شورای اندیشه‌ورزان این شبکه از تصویب طرح حفظ قرآن کریم در پنج حوزه خبر داد و گفت: مسابقه تلویزیونی حفظ، آموزش حفظ، معرفی ستارگان و الگو‌سازی در این زمینه، اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های حفظ نهادهای مختلف، مباحث تبیینی حفظ و بحث آینده حافظان قرآن کریم از مواردی است که در جلسات شورای اندیشه‌ورزی مورد تصویب و تأیید قرار گرفته است و رسانه ملی با تمام ظرفیت در خدمت این طرح و اجرایی شدن آن می باشد.

محمد‌زاده با بیان اینکه طبق نظر شورای اندیشه‌ورزان شبکه مقرر شد در یک طرح پنج ساله هر سال یک جزء از قرآن‌محور طرح‌های قرآنی قرار گیرد گفت: جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها طرح‌های حفظ قرآن بامدت زمان طولانی همراه با تنوع موضوع برای مخاطبان تدارک دیده شود.

همچنین مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیشنهاد داد: در ۶ ماه دوم سال کار ویژه‌ای توسط نهادهای قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد با حمایت رسانه ملی صورت گیرد تا در قالب جشنواره‌های قرآنی نظیر آیات، مدهامتان و ...که با محوریت حفظ قرآن کریم برگزار می‌شودد، حمایت و پشتیبانی لازم همه دستگاه‌های قرآنی صورت گیرد.

در بخشی از این جلسه نیز حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه تولید فیلم‌های کوتاه و مستند باید دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود در تابستان برنامه‌ایی ویژه قرآنی در رسانه ملی تولید و پخش شود و همچنین از تمام ظرفیت‌های بخشهای هنری کشور خصوصاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت ترویج حفظ و مفاهیم قرآن کریم استفاده شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *