کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حریرچی مطرح کرد؛

شرط تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارو‌های جدید

30 بهمن 1396 ساعت 12:30

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر100 نیروی امدادگر و 40 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه سقوط هواپیما حضور دارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری درباره حادثه سقوط هواپیما در سمیرم گفت: در این هواپیما تعدادی از همکاران پزشک و پرستار حضور داشتند که برای ارائه خدمت به یاسوج می‌رفتند.

وی گفت:  در منطقه با بالگردهای اورژانس و سایر نیروها چندین بار مراجعه شده است.حریرچی ادامه داد: در حال حاضر100 نیروی امدادگر و 40 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه سقوط هواپیما حضور دارند.سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول و کاهش پرداختی از جیب مردم در سال 94 به میزان 38.8 و در سال 95 به میزان 38.7 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف قدرت خرید را به دلار به نرخ آزاد و GTD برابری می کند و از نظر درآمد سالانه ناخالص ملی کشورمان در رتبه 66 قرار دارد.مردان 3 برابر زنان بر اثر استعامل دخانیات فوت می کنند

حریرچی با اشاره به اینکه تنها 3 درصد از مردم ایرانی هیچ عامل خطری در زمینه های بیماری های  واگیر و غیرواگیر ندارند، ادامه داد: نیمی از مردم دچار چاقی شکمی بوده و 89 درصد از آنها الگوی غذایی مناسب را رعایت نکرده و پنج بار در روز سبزی مصرف نمی کنند.

وی ادامه داد: 34 درصد از مردم فعالیت بدنی مناسب نداشته و 20 درصد از مردم استعمال دخانیات دارند؛ متاسفانه باید بگویم 18 درصد از مردم دچار فشار خون و 20 درصد از آنها دارای کلسترول بالا هستند.سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردان 2 برابر زنان به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند، عنوان کرد: سه چهارم موارد فوت مسائل ترافیکی مربوط به مردان است.

حریرچی با اشاره به اینکه 90 درصد مرگ ومیرهای ناشی از جنگ ها مربوط به مردان است و به همین دلیل در سن 50 تا 74 سالگی احتمال مرگ در مردان 40درصد و احتمال مرگ در زنان 30 درصد است، تاکید کرد: از میان 67 فاکتور تهدیدکننده سلامت 60 مورد در مردان بیشتر است و  از میان 37 مورد سرطان شایع متاسفانه باید بگویم که 32 مورد مربوط به مردان است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 76 درصد حوادث شغلی منجر به معلولیت مردان می شود، افزود: فوت ناشی از استعمال سیگار در مردان 3 برابر زنان است و مرگ ناشی از برق گرفتگی در مردان هفت برابر زنان در کشور است.

پیشرفت چشمگیر ارائه خدمات بهداشتی درمانی بر اساس طرح تحول سلامت
حریرچی با اشاره به اینکه فوت ناشی از سوختگی در مردان سه‌دوم و مسمومیت های ناشی از مونوکسید سه برابر بیشتر از زنان است، ادامه داد: مردان در هنگام بروز بیماری کمتر به پزشک مراجعه می کنند و مردان کمتر دستورات پزشک را رعایت می کنند.

وی ادامه داد: در سال 94 و95 سهم هزینه کرد دولت و بیمه ها از هزینه های سلامت بیش از 50 درصد رسیده است، حدود 60 درصد هزینه های سلامت به وسیله دولت و بیمه ها تکمیل می شود و پرداختی از جیب مردم به 37.7 درصد در سال 95 کاهش پیدا کرده است.

حریرچی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه پنجم قرار بود که پرداختی از جیب مردم به حدود 30 درصد برسد و همین موضوع بر اساس پیش بینی های انجام شده در برنامه ششم توسعه باید به میزان 25 درصد برسد.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ورود داروهای جدید به فهرست بیمه ها اظهار کرد: شرط تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای جدید به فهرست بیمه ها، موثر بودن دارو و ارتقای سلامت مردم است و بسیاری از شرکت های خارجی داروهایی تبلیغ می کنند که تاثیر بالایی در سلامت مردم دارند به همین دلیل این داروها در فهرست شرکت های بیمه قرار نمی گیرند.

لزوم اهدای خون در فصل سرما
وی با اشاره به اینکه براساس استعانت مالی کشور تصمیم گیری انجام می شود، تاکید کرد: داروهایی که تاثیر پذیری آنها در سلامت مردم کم است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و امروزه خوشبختانه هزینه خدمات بالا رفته و ارائه خدمات بهداشتی درمانی بر اساس طرح تحول رشد چشمگیری داشته است.

حریرچی با بیان اینکه اهدای خون با توجه به کاهش دمای هوا در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: اهداکنندگان مستمر و سایر اهداکنندگان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان عمل‌های جراحی در ماه اسفند افزایش پیدا می کند، گفت: به همین جهت میزان فرآورده های خونی هم کاهش پیدا می کند.

وی گفت: به دلیل افزایش میزان عمل های جراحی در اسفند ماه، نیاز کشور به فرآورده های خونی افزایش پیدا می کند.
حریرچی ادامه داد: بر اساس آمار بانک جهانی می توان گفت درآمد اقتصادی ما در سال 95 افزایش پیدا کرده است، به طوری که سرانه پرداختی از جیب خانوار بر اساس دلار بین المللی  از متوسط دوره قبل کاهش پیدا کرده است و در سال 92 و 91 هزینه بهداشتی، درمانی و سایر شاخص های هزینه ای کاهش پیدا کرده است.
 


کد مطلب: 592631

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/592631/شرط-تحت-پوشش-بیمه-قرار-گرفتن-دارو-های-جدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com