جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بعداز نمایش سیرک نتانیاهو دادگاهی می‌شود

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 592629
کارشناس مسائل منطقه تحرکات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس مونیخ را پیش‌نویسی برای صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت و در راستای تحریکات موشکی آمریکا علیه تهران دانست و گفت: به‌ احتمال‌زیاد نتانیاهو به زودی به دلیل فساد مالی به دادگاه فراخوانده می‌شود، از این رو تلاش دارد با اقدامات ضد ایرانی از مهلکه فرار کند.
بعداز نمایش سیرک نتانیاهو دادگاهی می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، سید هادی سید افقهی  پیرامون تهدید روز گذشته نتانیاهو مبنی بر ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، افزود: قرار است به پیشنهاد انگلیس و تأیید آمریکا و فرانسه باهدف محکومیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده ما در منطقه می‌خوانند، یک قطعنامه ضد ایرانی در جلسه آتی شورای امنیت صادر کنند، لذا نمایش رسانه‌ای نتانیاهو یک اقدام مهندسی و در تکمیل اقدامات اخیر نیکی هیلی علیه برنامه موشکی ایران تفسیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این چهارضلعی (آمریکا فرانسه انگلیس اسراییل) تلاش دارند بر وسعت دامنه ایران هراسی که مدتی متوقف‌شده بود بی افزایند، تصریح کرد: حدود دو سال پیش بود که نتانیاهو «ماژیک در دست» و با کشیدن یک بمب به‌اصطلاح اتمی و بیان اینکه ایران به‌زودی به ساخت تسلیحات کشتارجمعی نائل می‌آید، خود را دست‌مایه کل صحن سازمان ملل قرارداد. ازاین‌رو باید گفت، اظهارات و ادعاهای مقامات تل‌آویو و شخص نتانیاهو علیه تهران بی‌اساس و کاملاً غیر موثق بوده و یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده با دوستان خود در غرب است.

افقهی با اشاره به نمایش مضحک نتانیاهو و نشان دادن قطعه‌ای پهباد منهدم شده، خاطرنشان کرد: نخست وزیر اسراییل با روی دست گرفتن یک تکه آهن پاره که معلوم نیست از کجا تهیه شده، خطاب به وزیر خارجه کشورمان مدعی می‌شود این قطعه‌ای از پهباد ایرانی است که توسط ارتش اسراییل سرنگون شده است. کاملاً واضح است تل‌آویو قصد دارد با اجماع‌سازی جهانی علیه ایران ضمن مشروعیت بخشی به جنایات خود در فلسطین حمله هوایی به خاک سوریه را ادامه دهد.

این کارشناس مسائل منطقه شرایط فعلی موجودیت رژیم صهیونیستی را بشدت متزلزل ارزیابی کرد و گفت: نتانیاهو امروز هم در جامعه یهودی و هم از سوی نظام بین الملل تحت فشار قرار دارد و با اتهام زنی‌های گاه و بی گاه به ایران تلاش دارد با یک فرار رو به جلو مطالبات ساکنین اراضی اشغالی و جامعه جهانی را منحرف سازد و لذا اسراییل دقیقاً در حال عبور از بستر مهندسی شده شرکای آمریکایی انگلیسی خود قرار دارد.

افقهی در رابطه افزود: نخست وزیر اسراییل امروز در کابینه خود به چندین فقره اختلاس مالی و سو استفاده از جایگاه دولتی خود متهم است و بشدت در معرض خطر کناره گیری قرار دارد. وی به احتمال فراوان به زودی به دادگاه فراخوانده خواهد شد. بنابراین از این طریق فکر می‌کند با بزرگ‌نمایی موضوع ایران در به‌زعم آن‌ها دخالت ما در یمن و منطقه(سوریه وعراق) دنیا را اغنا کند که پس از پایان جنگ در منطقه علیه داعش ایران به اسراییل قصد حمله دارد.

وی واکنش ظریف در تقابل با ادعای ضد ایرانی نتانیاهو در کنفرانس مونیخ که آن را سیرک کارتونی خواند به موقع و مطلوب بشمار آورد و تصریح کرد: دپیلماسی ما باید در تهاجم دیپلماتیک به اسراییل فعال‌تر شود به گونه‌ای مشت آنها را برای ملت‌های دنیا باز کند. امروز هم پیمانان غربی اسراییل از جمله آمریکا در سوریه خیمه زده‌اند و عملاً در مثلث مرزی التنف(سوریه اردن عراق) پایگاه ایجاد کرده است و باید جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک قدرت منطقه‌ای در اطلاع رسانی و برجسته سازی این تحرکات ضد منطقه‌ای اقدام کند.

افقهی شگردهای نخست وزیر اسراییل علیه ایران را کاملاً ناشیانه و سطحی دانست و خاطر نشان کرد: امروز دنیا بسیار رشد کرده و سواد رسانه‌ای مردم افزایش پیدا کرده است به این معنی که ادعاهای دولت نامشروعی که خود دارای بزرگترین سلاح‌های کشتار جمعی است و چندین کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود دپو کرده هیچ وقت مورد وثوق جهانیان قرا نمی‌گیرد. بخاطر همین شاهد هستیم تا کنون واکنش جامعه بین‌المللی به اتهامات ضد ایرانی نتانیاهو کاملاً سرد و خنک است.

وی در پایان افزود: گزارش‌ها و اسناد متعددی علیه اسراییل مبنی بر کودک کشی- به‌کارگیری سلاح‌های نامتعارف علیه مردم غزه و بمباران پی‌درپی مردم فلسطین- دخالت در سوره و یمن و... وجود دارد. ازاین‌رو دستگاه دیپلماسی ما دائماً باید در رسانه‌ها روی این موضوعات مانور دهد تا رژیم صهیونیستی بیش از این درصحنه بین‌الملل رسوا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *