پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پیش بینی وضعیت هوا در ارتفاعات دنا

بعدازظهر امکان پرواز بالگرد وجود ندارد

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 592565
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود باقی مانده سامانه بارشی روز گذشته به منطقه سانحه سقوط هواپیمای ATR اعلام کرد بعد ازظهر امروز به دلیل تغییرات شدید جوی امکان پرواز بالگرد و وسایل پرنده که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند تقریبا نزدیک به صفر است.
بعدازظهر امکان پرواز بالگرد وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این زمینه گفت: درحال حاضر در منطقه سمیرم و اطراف یاسوج آسمانی با تراکم ابر یک هشتم تجربه می‌کنم که تقریبا شرایط مناسبی برای پرواز بالگرد و وسایل پروازی با ارتفاع پایین است، اما براساس نقشه‌های هواشناسی از اواسط روز شاهد تغییرات عمده در شرایط جوی منطقه خواهیم بود که امکان پرواز را برای بالگردها بسیار دشوار خواهد کرد.

وظیفه در ادامه افزود: اگرچه سامانه بارشی روز گذشته در زاگرس مرکزی و منطقه مورد نظر ما اکنون از منطقه خارج شده و آسمانی صاف و کم ابر را تجربه می‌کنم اما باقی مانده همان سامانه تقریبا از ساعت 14 امروز دوباره به منطقه وارد می‌شود و بارش‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه به خبرنگار ما گفت: آسمان کل منطقه درحال حاضر کمی ابری است ولی لازم به یادآوری است در دره‌های منطقه سقوط هواپیما همچنان ابر متراکم و مه تجربه شده است بخصوص برای ارتفاعات بالاتر از 3000 متر که محدوده دید افقی را به شدت کاهش داده است.
این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: بارش‌های یاد شده در ارتفاعات پایین به صورت باران پراکنده است و در ارتفاعات به صورت بارش قابل توجه برف خواهد بود این درحالی است که روند کاهشی دما نیز به تناسب بارش و ارتفاع برای منطقه کاملا طبیعی است.

وظیفه درباره شرایط جوی منطقه در روز آینده نیز گفت: از اوایل روز سه شنبه رفته رفته با شرایط جوی مناسب روبرو خواهیم بود و پیش بینی شده است اواسط روز سه شنبه آسمانی صاف اما سرد در منطقه داشته باشیم.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره درجه حرارت فعلی شهرستان یاسوج نیز به خبرنگار ما گفت: براساس اطلاعات ارسالی از ایستگاه هواشناسی یاسوج بیشترین درجه حرارت امروز این شهر 12 درجه و کمترین درجه حرارت را هم 2 درجه سانتی‌گراد برآورد کرده‌ایم.

این کارشناس درباره درجه حرارت منطقه سقوط هواپیما نیز به خبرنگار ما گفت: به این دلیل که ایستگاه هواشناسی در منطقه یاد شده نداریم باید براساس فرمول‌های مشخصی که در اختیار داریم درجه حرارت را برآورد کنیم به این ترتیب که در فرمول‌های علمی به ازای هر 1000 متر افزایش ارتفاع در هوایی با رطوبت بالا 7 درجه کاهش و در هوایی با رطوبت پایین تا 10 درجه کاهش را دما را منظور می‌کنیم. به این ترتیب اگر یاسوج هم اکنون 10 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند احتمالا در ارتفاعات محل سقوط درجه حرارت نزدیک یا زیر صفر خواهد بود که رفته رفته در ساعات پایانی شب نیز کاهش بیشتری خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *