جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

غرب ۴ راهبرد اصلی‌ در غرب آسیا را رها نمی‌کند

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 592402
مدیرمسؤول روزنامه جوان گفت: درست است که پدیده شوم داعش به لحاظ سرزمینی تمام شده ولی به جهت انسانی و حضور، تنها مرزها عوض شده و این انتقال به افغانستان برای ایران بسیار سخت‌تر از حضور داعش در عراق و سوریه است.
غرب ۴ راهبرد اصلی‌ در غرب آسیا را رها نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، عبدالله گنجی پیش از ظهر امروز در مراسم وداع با دو شهید مدافع حرم و 8 سال دفاع مقدس درباره نقش شهدای مدافع حرم در منطقه اظهار کرد: یکی از طرح‌های اصلی استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی حضور مستمر در منطقه و ایجاد درگیری‌های درون‌دینی است.

وی راهبرد اصلی غرب را جنگ قومی مذهبی مسلمانان علیه یکدیگر بیان کرد و افزود: تشکیل گروه تکفیری داعش یکی از همین اهداف بود تا به این نظام ضربه بزنند ولی به فرموده امام راحل(ره)، درست است که ما در این نبرد خسارت دیدیم ولی همین‌که دشمن به اهدافش نرسید برای ما پیروزی است.

مدیرمسؤول روزنامه جوان در ادامه درباره توطئه‌های دشمنان بعد از سال 90 ادامه داد: یکی از اقدامات دشمن پس از اجرای راهبردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، تحریم‌های داخلی بود که از سال 90 آغاز شد و از آن‌جا که پاشنه آشیل این نظام نفت است، نفت ایران را تحریم کردند.

وی از دیگر تحولات دهه 90 را سقوط صدام در خاورمیانه بیان داشت و گفت: سقوط صدام، نقطه عطفی برای ما بود و آمریکایی‌ها که به گمان خود با برپایی رفراندوم عراق، حکومت این کشور را به دست خواهند گرفت، شکست خوردند و قدرت به دست شیعیان افتاد و با 4 هزار 300 کشته در عراق مجبور به ترک این کشور شدند.

گنجی خاطرنشان کرد: درست است که پدیده شوم داعش به لحاظ سرزمینی تمام شده ولی به جهت انسانی و حضور، تنها مرزها عوض شده و این انتقال به افغانستان برای ایران بسیار سخت‌تر از حضور داعش در عراق و سوریه است.

وی یکی از تأثیرات حضور داعش برای انقلاب اسلامی را عدم موفقیت دشمن در اهدافش برشمرد و اذعان داشت: تشکیل بسیج جهانی اسلام از دیگر تأثیرات حضور داعش بود، همان آرمانی که حضرت امام(ره) به دنبال تحقق آن بود و در این نبرد محقق شد، ترس امروز رژیم صهیونیستی از همین اتحاد و تشکیل بسیج مردمی است.

مدیرمسؤول روزنامه جوان تشکیل گروه‌های مردمی سوریه را از دیگر نتایج حضور داعش در منطقه بیان کرد و یادآور شد: گروه‌های مقاومت سوریه در حالی شکل گرفت که حکومتشان لائیک بود ولی امروز ارتشی معتقد و مذهبی همچون بسیج در سوریه به صورت قانونی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه عنوان داشت: حضور داعش در منطقه باعث شد تا ایران به صورت عینی و عملی به عنوان قدرت منطقه خاورمیانه شناخته شود؛ بنابراین اگر می‌گویند ایران قدرت منطقه است، این حرف تنها شعار و طبل توخالی و یک جو تبلیغاتی نیست.

گنجی در ادامه تصریح کرد: ترکیدن حباب ملت‌سازی در کردستان عراق که طی سال‌های اخیر از اهداف دشمنان در منطقه بود و دفاع از نوامیس شیعه و حرم اهل‌ بیت (ع) و اثبات هماوردی آل‌سعود با انقلاب از دیگر دستاوردهای حضور داعش در منطقه برای انقلاب اسلامی ایران بود.
وی شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم را از آورده‌های حضور در صحنه داعش بیان کرد و متذکر شد: همان‌گونه که امام(ره) از جمله دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس را استمرار روح اسلامی و انقلابی بیان کرد، شکل‌گیری داعش و حضور جوانانی از نسل سوم انقلاب در این میدان نشان پیوند این نسل با شجره طیبه انقلاب است.

مدیرمسؤول روزنامه جوان نبوغ نظام در فهم مسائل، به دست آوردن غرور ملی و وارد کردن برخی کشورها در عرصه جنگ با داعش را از دیگر دستاوردهای رویارویی با داعش بیان کرد.

وی درباره 4 راهبرد اصلی غرب در خاورمیانه اضافه کرد: دولت‌سازی، ملت‌سازی، حفظ امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و تسلط بر منابع نفتی، 4 راهبردی است که هیچ‌گاه استکبار رها نخواهد کرد؛ همان‌گونه که یکی از اهدافشان در سوریه و عراق تجزیه این کشورها به 3 کشور بود.
گنجی با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان داشت: دشمنان در این عصر با استفاده از فضای مجازی که دامنه‌ای به وسعت جهان پیدا کرده، بر مشکلات ما سوار می‌شوند و با استفاده از همین ارتباطات، باید گفت جامعه امروز در تصرف فضای مجازی است و به لحاظ مجازی تصرف شده است.

وی ابراز کرد: شهدا محل رجوع مردم هستند و باید برای کسب معنویت هرچه بیشتر قشر جوان، گلزارهای شهدا را متناسب با شأن جوانان فراهم کنیم که آنان بتوانند معنویت را به خود تزریق کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *