پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۶۰
جزئیات سقوط هواپیمای آسمان

لاشه هواپیمای تهران- یاسوج پیدا شد/برخورد هواپیما در ارتفاع ۳۰ متری به قله+ تصاویر و فیلم

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 592238
هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ روز یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.
به گزارش جهان نيوز، هواپیمای ATR72 شرکت آسمان به شماره پروازی 3704 که قرار بود تهران به را به مقصد یاسوج ترک کند، در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد.

 استاندار اصفهان با بیان اینکه هواپیما در ارتفاع 13 هزار پایی دقیقاً نوک قله برخورد کرده است، گفت: ارتفاع کوه دنا 13 هزار و 500 پا بوده که لاشه هواپیما در نقطه 100 پایی قله پیدا شده است.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: محل سقوط نشان می‌دهد که خلبان به دلیل اینکه هیچ دیدی نداشته و طوفان بوده نتوانسته هواپیما را کنترل کند و اگر مقداری انحراف به سمت راست داشت شاید می‌توانست از شیار کنار آن رد شود اما متاسفانه در ارتفاع 30 متری به قله برخورد کرده و لاشه هواپیما در همان‌جا مشاهده شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نیروها درحال جست‌وجو اجزاء و اجساد هستند و براساس پیش بینی هواشناسی اگر نتوان تا ظهر چهارشنبه کاری کرد از روز جمعه مجدد عملیات از سر گرفته خواهد شد، گفت:‌ هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده، نیروها درحال جست‌وجو هستند و تکه‌هایی از هواپیما پیدا شده و به دنبال اجساد هستند.
 
مهرعلیزاده همچنین با تاکید براینکه متاسفانه به‌نظر می‌رسد تمامی سرنشینان هواپیما کشته شده باشند، درباره مراحل انتقال اجساد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ساعات اولیه فردا صبح بشود اجساد را منتقل کرد اما از ساعت 11 مجدد وضعیت جوی نامساعد شده و امکان پرواز بالگردها نخواهد بود و احتمالاً تا 2 روز یعنی جمعه ادامه داشته باشد.
 مدیرکل پیشگیری و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز وضعیت هوا آفتابی خواهد بود و ابر قابل توجهی وجود ندارد، از اواخر روز با افزایش ابر روبه‌رو شده و تا اواخر شب رشد ابر را در طول شب خواهیم داشت، گفت: فرصت برای انتقال اجساد سانحه سقوط هواپیما خیلی محدود است و لازم است از شرایط حداکثر استفاده شود. پرواز بالگردها امروز تا اواخر شب امکان‌پذیر است و با افزایش ابر پایه امکان حرکت آن‌ها سخت می‌شود.
 بخشدار دنا کوه سمیرم با اشاره به حضور کافی نیروهای امدادی در منطقه دنا کوه، گفت: مردم نوع‌دوست برای جلوگیری از هرگونه ایجاد خللی در کار نیروهای امدادی از آمدن به این منطقه پرهیز کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تیم نفوذی زمینی نزاجا تا 2 ساعت دیگر به اجساد هواپیما می‌رسند و افراد ما مجهز به وسایلی هستند که بتوانند اجساد را منتقل کنند.
 رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه نخستین تیم ما با یک بالگرد در محل اعلام شده نیروهای خود را تخلیه کرد، گفت: در حال حاضر هم ارتباطی بی‌سیمی با عوامل خود در پای هواپیما داریم و هم ارتباط تلفنی.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش از اعزام تیم‌های واکنش سریع ارتش به محل سقوط هواپیما خبر داد و گفت: کمبود نیرو در منطقه برای انجام عملیات امدادرسانی وجود ندارد.

معاون امداد هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دسترسی به محل سقوط هواپیما سخت است، گفت: تیم ارزیاب هنوز نحوه چگونگی امدادرسانی را اعلام نکرده است.
 
مسئول اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه هر چه به اواخر امروز نزدیک می‌شویم شرایط آب و هوایی در سمیرم متفاوت خواهد بود، از افزایش ابر و وزش باد، پدیده جوی دناکوه در ساعات عصر امروز خبر داد.
 رئیس اورژانس کشور گفت: 20 دستگاه آمبولانس و چندین تیم واکنش سریع در کنار بالگردهای اورژانس در منطقه حضور دارند که اگر برای امدادرسان‌ها اتفاقی افتاد، اقدامات پزشکی انجام شود.
 
 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هم‌اکنون همه نیروها را به سمت لاشه هواپیما در منطقه نقل هدایت کردیم و در‌صدد مشخص‌کردن زمان دقیق انتقال اجساد هستیم، گفت: با توجه به حضور تیم‌های تخصصی در منطقه قطعاً تیم‌هایی را با استفاده از بالگرد به منطقه اعزام می‌کنند که امیدواریم کمتر از 1 ساعت به محل برسیم و در اولین فرصت اجساد را با بالگرد انتقال دهیم.

 رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقال جانباختگان هواپیمای "تهران ـ یاسوج" توسط سپاه پاسداران و هلال احمر انجام می‌شود.

 مشاهدات عینی خبرنگار نشان می‌دهد که مسئولان در تلاشند تا پیش از ناپایداری هوا نسبت به انتقال اجساد اقدام کنند. لاشه هواپیمای تهران- یاسوج در فاصله 4 هزار متری از قله دنا در قسمت پازنپیر رشته کوه دنا قرار دارد. 

 کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما گفت: بعد از یک ساعت جست‌وجو از صبح امروز در سمت چپ یکی از قله‌ها 30 متر پایین‌تر، لاشه‌های هواپیما را کاملاً مشاهده کردیم.
 
 یک منبع آگاه مستقر در منطقه دناکوه در گفت‌وگو با خبرنگار مستقر در منطقه از یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده خبر داد.وی گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

*برای مشاهده هر فیلم کافی است روی هر کدام کلیک کنید.

فیلم/ پیداشدن لاشه هواپیما و مختصات دقیق آن

فیلم/ بقایای هواپیما درارتفاع بالای 4000 متردیده شد

فیلم/ اعتراض تندخانواده مسافران هواپیما به آخوندی

فیلم/ وضعیت خانواده ها درپی پیدا شدن لاشه هواپیما

فیلم/ لحظه پراضطراب دیدن لاشه هواپیما

فیلم/ لحظه هلی برن نیروهای امدادی درمحل سقوط


*احتمال یافتن لاشه هواپیما تا قبل از ظهر امروز
مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای ATR آسمان در سمیرم خبر داد و با اشاره به استقرار یک سری تجهیزات از سوی سپاه گفت:امیدواریم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کنیم.​

محمدسعید شرفی در رابطه با جدیدترین اقدامات انجام شده برای یافتن هواپیمای ATR آسمان اظهار کرد: کارها برای یافتن لاشه هواپیمای مذکور بین دستگاه‌های ذی ربط تقسیم‌بندی شده است.
وی با اعلام این‌که امروز تجهیزات کمکی زیادی به محل وقوع سانحه می‌رسد، تصریح کرد:‌ علاوه بر این کماندوهای ارتش نیز برای کمک به عملیات تجسس به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش از این 5 هلی‌کوپتر در اختیار داشتیم که امروز تعداد آنها به 7 فروند افزایش می‌یابد، افزود:‌ همچنین پهپادهای بیشتری طی امروز برای عملیات جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام ابن‌که این پهپادها قابلیت فیلمبرداری و تصویربرداری دارند، گفت: خیلی امیدوار هستیم امروز تا قبل از ظهر هواپیما را پیدا کنیم چراکه پس از آن سه چهار روز شرایط نامساعد آب و هوایی را در منطقه خواهیم داشت.

شرفی تا بیان این‌که تا این لحظه (ساعت 24) هیچ نشانی از هواپیما پیدا نکرده‌ایم،  بیان کرد:‌ سپاه نیز در حال استقرار یک سری تجهیزات در منطقه است.

وی اظهار کرد:‌بالگردهای خیلی مجهز و هواپیماهای نقشه‌برداری در حال ورود به منطقه است. همچنین سازمان ارتباطات رادیویی هم یک سری تجهیزات پیدا کردن و شناسایی به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپیما پیدا نشود فقط به خاطر بدی آب و هواست.

وی با تاکید بر این‌که تجسس زمینی 24 ساعته است و هم‌اکنون کوهنوردان در حال جستجو هستند، یادآور شد:‌12 پهپاد برای عملیات تجسس هواپیمای ATR آسمان به کار گرفته شده است.
 


لاشه هواپیمای آسمان پیدا شد/ تکذیب شد!
مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
دقایقی پیش لاشه هواپیمای  سقوط‌کرده تهران ـ یاسوج پیدا شد.
لاشه این هواپیما در محدوده نوقل و دنگزلو پیدا شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر اصفهان: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی می‌گوید پیداشدن لاشه هواپیما را تایید نمی‌کند.

00:41| سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موضوع امداد و نجات در منطقه چادنای سمیرم عملاً به عملیات جستجو بدل شده و تیم‌های پزشکی از دقایق ابتدایی در منظقه حاضر شدند.






01:33| مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل جمعیت هلال‌احمر و بسیج و نیروهای متخصص از روز دوشنبه جست‌وجو را آغاز می‌کنند، گفت: دوشنبه دره‌ها، شیب‌ها و شیارها در مناطق نوقول و دنگزلو به صورت ویژه بررسی می‌شود.
02:35|فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: درخواست اعزام بالگرد به منطقه داده شده و عملیات جست‌وجو ادامه خواهد یافت.
08:20| فرماندار سمیرم گفت: از ساعت 5 صبح امدادرسانی مجدد را با 2 بالگرد و 26 تیم تخصصی کوهنوردی آغاز کردیم. در حال حاضر هوا خوب است اما بر‌اساس پیش‌بینی‌ها از ساعت 11 دوباره وضعیت هوا نامناسب می‌شود.
08:55| مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات جست‌وجوی هواپیمای سقوط کرده از ساعات اولیه صبح آغاز شده است گفت: به‌زودی جزئیات جلسه ستاد بحران در منطقه پادنا را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
08:56| مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: برای بررسی قله‌ها و ارتفاعات، 2 بالگرد از مجموعه سپاه و یک بالگرد از مجموعه هوانیروز به پرواز درخواهند آمد.
08:56| براساس مشاهدات خبرنگار تسنیم در منطقه پادنا دقایقی پیش پهپاد جستجو برای یافتن اثری از هواپیمای سانحه دیده تهران- یاسوج بر فراز کوه‌های منطقه دنا به پرواز درآمد.


 

 
محل احتمالی سقوط هواپیما

در حال حاضر ارتفاعات دنا پوشیده از برف است اما بارشی دیده نمی‌شود. اهالی محلی می‌گویند تا حدود دو ساعت دیگر امکان پرواز بر فراز کوه‌ها وجود دارد اما بر اساس دانسته‌های محلی و جوی خود، عنوان می‌کنند پس از این زمان بار دیگر شاهد بارندگی و عدم دسترسی به ارتفاعات بالاتر خواهیم بود.
08:57| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 15 تیم زمینی با 75 امدادگر عملیات جستجوی خود را از ساعت 6 صبح آغاز کردند و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن انجام می‌دهند. پرواز ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان از رادار محو شده است.
09:59/ دقایقی پیش عباس آخوندی مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور وارد یاسوج شد، وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به محل حادثه سفر خواهد کرد و از نزدیک در جریان امور قرار می‌گیرد.

09:10| سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های امدادی از ساعت 5:30 دسته‌بندی شدند و بیش از 80 تکنسین در محدود "کهنگان و نقل" مکانی که احتمال می‌رود سقوط هواپیما رخ داده باشد عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. محدوده نقل و کهنگان حدود 100 قله دارد که باید این مکان‌ها بررسی شود.
09:41| نیروهای مردمی و بسیج از ساعات اولیه صبح برای امدادرسانی و مشارکت در جستجوی لاشه هواپیما وارد مناطقی که احتمال سقوط هواپیما می‌رود، شدند و همکاری خود را آغاز کردند.
09:58| فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم با بیان اینکه اکیپ‌های مختلف در 4 محور شروع به جست‌وجوی منطقه برای یافتن لاشه هواپیما کرده‌اند، گفت: نیروهای بسیج و سپاه با تمام امکانات به سمت ارتفاعات دنا حرکت کرده‌اند.

بالگردهای هلال احمر همچنان در حال پرواز هستند

10:00| خانواده‌های سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج با نگرانی فراوان اما با امید در ارتفاعات کوه دنا حاضر و منتظر اعلام نتیجه جستجو توسط نیروهای امدادی هستند.
10:07| فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون 500 نیروی امدادی و مردمی در محل احتمالی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج حضور دارند و عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.
10:09| وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته درباره حادثه سقوط هواپیمای آسمان در حوالی سمیرم عازم استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
10:49| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هیئت 7 نفره از متخصصان فرانسوی امشب وارد تهران می‌شوند تا ابعاد سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را بررسی کنند، گفت: این هیئت متشکل از 3 نفر از کمیسیون بررسی سوانح و 4 نفر هم از کارخانه سازنده هستند.

 کاپیتان فولاد، خلبان هواپیمای سقوط کرده

11:12| مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.
11:14|مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 3 تیم تخصصی روان‌شناسی و مددکاری در منطقه دناکوه برای کمک به بازماندگان یا خانواده‌های حادثه سقوط هواپیما حضور دارند.
11:35| وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ چیزی تاکنون از لاشه هواپیما سانحه دیده دیروز مشخص نیست.
11:43| کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ناپایداری‌ها در پادنا به شکل افزایش ابر و وزش باد ادامه پیداکرده و بارش‌های پراکنده برای سمیرم پیش‌بینی می‌شود، این ناپایداری‌ها از عصر امروز کم خواهد شد.
11:44| گروه‌های امدادی و کوهنوردی در جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط شده در کوه دنا هستند.
11:44| مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: از بستگان مسافران حادثه در استان کهکیلویه و بویراحمد تست خون گرفته شده اما احراز هویت مسافران هواپیما مستلزم این است که ابتدا وضعیت اجساد به صورت مقدماتی مشخص شود و تا آن زمان نیازی به انجام تست DNA نیست.
11:47| بالگردهای حاضر در منطقه دناکوه سمیرم برای تداوم عملیات جستجو سوخت‌گیری کردند.
11:51| امدادگران جمعیت هلال احمر و متخصصان و کوهنوردان در مساحتی به متراژ 16 کیلومتر مربع در ارتفاعات 3800 متری در منطقه نقل در حال بررسی هستند.
11:52| وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پس از ورود به یاسوج راهی منطقه دناکوه شد و از نزدیک در جریان روند بررسی و جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده قرار گرفت.
13:05| مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از آغاز نمونه‌گیری ژنتیک از خانواده مسافران تهران - یاسوج خبر داد. 
13:24| معاون هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده پادنا یک سیاهی پیدا کرده‌اند که شک داریم لاشه هواپیمای تهران-یاسوج باشد.
13:45| فرماندار سمیرم با بیان اینکه جستجو تا ارتفاع 3500 متری انجام شده اما تا کنون اثری از هواپیما پیدا نشده است، افزود: 1500 قطعه عکس هوایی گرفته شده و در حال حاضر عملیات بررسی تصاویر در حال انجام است.
13:47| رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم گفت: کوهنوردان در جستجوی هواپیمایی که در منطقه پادنا دچار سانحه شده، نزدیک نوک قله کوه هستند و برای رسیدن به ارتفاعات باید از صخره‌ها و دره‌ها عبور ‌کنند.
13:55| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تکذیب خبر پیدا شدن لاشه هواپیما گفت: خود ما در بالگرد حضور داشتیم و تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر پیدا شدن اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد.
13:55| رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر سمیرم به یاسوج از مردم خواست تا از تردد غیرضروری به محل سقوط هواپیما خودداری کنند.
14:03| رئیس اورژانس 115 و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنگام گشت‌زنی در ارتفاعات روستای بیده بیش از 10 نقطه سیاه را مشاهده کرده‌ام ولی اینکه به طور حتم لاشه هواپیما باشد، قطعی نیست.

14:17| وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس احتمالات صورت گرفته کل منطقه‌‌ای که هواپیما سقوط کرده را به 3 قسمت تقسیم کرده و صدها عکس گرفته شده اما هنوز لاشه هواپیما یافت نشده است.
 

 
۱۵:۴۲ هنوز هیچ اثری از لاشه هواپیما دیده نشده است/ادامه تجسس
روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تا این لحظه به دلیل فشار باد و برودت مناطق احتمالی تنها بالگردهای سازمان اورژانس کشور در منطقه به تجسس پرداختند. تا ساعت ۱۵:۳۰ هیچ رد و یا نشانی از لاشه هواپیما رویت نشده است.

۱۵:۵۲ جست و جوی هوایی متوقف شد/تداوم تجسس زمینی
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سمیرم، با تشدید وضعیت وزش باید در مناطق کوهستانی عملیات جست و جوی هوایی با بالگرد متوقف شده است و تجسس به صورت زمینی ادامه دارد.
عملیات جست و جو از سوی گروه های تخصصی با حضور در مناطق احتمالی به ویژه قله دنا در حال پیگیری است.

۱۶:۱۲ عملیات جست و جوی زمینی با وجود بارش ها متوقف نمی شود

۱۶:۲۲ هیچ نشانه ای از محل سقوط احتمالی یافت نشد
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه جست وجوی زمینی برای یافتن لاشه هواپیما علی رغم پیش بینی بارش برف سنگین در منطقه دنا خبر داد.

۱۶:۴۲ محل تقریبی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص شد
روابط عمومی ارتش اعلام کرد: مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR در اقدامی هم افزا از طریق دفتر وابسته نظامی ارتش با مقامات دفاعی روسیه  در اختیار نماینده ستاد بحران کشور قرار گرفت.

 
فیلم/ توضیحات معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره خبر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج.

دریافت.mp4

سقوط هواپیمای یاسوج رسما تایید شد/هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

یک مقام مسئول شرکت آسمان:
هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.
تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

اسامی سرنشینان این هواپیما به شرح ذیل است:



اسامی تعدادی از مسافران پرواز تهران - یاسوج

۱-    مژگان نظری
۲-    جلال امیدی‌پور
۳-    حسین رستمی
۴-    مریم عابدی
۵-    احمد نظری
۶-    محمد برزگری
۷-    رویا داخته
۸-    مجید اسلامی
۹-    مهدی قرعلی
۱۰-    غلامعلی احمدی
۱۱-    میلاد علی‌پور
۱۲-    افشین انصاری
۱۳-    سید ایلیا دانشی
۱۴-    سیدطاها دانشی
۱۵-    محمد عیدی‌نیا
۱۶-    علی فرزانه
۱۷-    حمید هداوندخانی
۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-    ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰-    نرگس خوبانی
۲۱-    ژیلا قلی‌پور
۲۲-    ایمانی‌مهر
۲۳-    عبدالرضا کردی
۲۴-    محمد نجات
۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامنی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاوید‌پور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی

اسامي خدمه پرواز ٣٧٠٤ هواپيمايي آسمان:

١-كاپيتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم كاوه خليلي
٣-سرمهماندار محمد حسين فرش سنگي
٤-مهماندار بهنام رضايي نياركي

این پرواز 60 مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده است. 2 مهماندار و 2 نفر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک نیز در این پرواز بوده‌اند که جمعا 66 نفر می‌شوند.

سخنگوی اورژانس کشور: 5 بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیما هستند. امکان اعزام آمبولانس به دلیل صعب العبور بودن منطقه کوهستانی وجود ندارد

تیم های زمینی اورژانس به محل سقوط هواپیما رسیده اند.

 معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان گفت: به دلیل نزدیکی استان فارس، بالگردها را از استان فارس درخواست کرده‌ایم.
 
تصویری از کاپیتان_فولاد خلبان پرواز سقوط کرده 
 
شهادت ۲ تن از نیروهای امنیت پرواز سپاه در پرواز تهران- یاسوج

آخرین پیام یکی از حادثه دیدگان (رحمت صالحی‌پرور) قبل از پرواز


کریمی معاون هلال احمر استان اصفهان:تیم‌های ارزیاب امداد و نحات کوهستان به محل کهندان و بیده اعزام شدند، متاسفانه این منطقه تایید نشد.

بالگردهای اعزامی از اصفهان و شیراز به دلیل شرایط جوی نتوانستند کمک کنند.

پیش‌بینی می‌شود این هواپیما در ارتفاعات سقوط کرده است.

از محل حضور نیروها تا کوه پادنا، شاید حدود دو ساعت زمان ببرد تا محل سقوط را کشف کنیم.
درحال حاضر هوا ابری مه آلود و بارندگی است. امدادگران در حال جستجو هستند و هواپیما مشاهده نشده است. با وجود خوب نبودن شرایط جوی گروه های امدادی در حال جستجو هستند.

اطلاعاتی از هواپیمای سقوط‌کرده آسمان:

ای‌تی‌آر ۷۲ هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل‌یافته‌ ای‌تی‌آر‌ ۴۲۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. 

مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج ۱۹ سال سن داشته است.

سرگروه تیم امداد اعزامی به دنا: هنوز لاشه هواپیمای_مسافربری تهران-یاسوج مشاهده نشده است. حدود 50 کیلومتر فاصله داریم.
 

سخنگوی اورژانس کشور:‌ با توجه به شرایط جوی، بالگردهای اورژانس که برای امداد به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعزام شده بودند، بازگشتند اما تیم‌های زمینی به نزدیکی منطقه سقوط هواپیما رسیده‌اند و درحال بررسی محل دقیق و یافتن لاشه هواپیما هستند.
به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی کشوری همه مسافران این پرواز جان باخته‌اند.
این پرواز 60 مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده است. 2 مهماندار و 2 نفر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک نیز در این پرواز بوده‌اند که جمعا 66 نفر می‌شوند.
 
اینفوگرافی/ آشنایی بیشتر با ATR که سقوط کرد

وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای آسمان شد

با دستور حسن روحانی رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

احتمال زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.

با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد

 مسؤول تیم اعزامی هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، از اعزام پهپاد به این منطقه خبر داد.

کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان از اعزام 20 تیم از اصفهان خبر داد و گفت: 3 تیم از پادنا و سمیرم، 3 تیم از لردگان و از یاسوج نیز نزدیک‌ترین تیم به منطقه اعرام شده‌اند.

 احمد خسروی‌وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پی این سانحه به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم دستور داد تا با حضور در محل حادثه ضمن انجام تحقیقات لازم، علل بروز این حادثه را بررسی و دستورات قضایی لازم را صادر کنند.

پیام رهبرانقلاب‌درپی سانحه مصیبت‌بار سقوط هواپیما

پیام رهبر انقلاب در پی سانحه مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری

بسمه تعالی
سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان‌باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دل‌ها را لبریز از اندوه و تأسف کرد.

اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز می‌دارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
مسئولان ذی‌ربط لازم است همه‌ تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای
۲۹بهمن۱۳۹۶

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت سقوط هواپیما

متن پیام آقای روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی براساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذی ربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.


لاشه هواپیما دقایقی پیش در منطقه پادنا دیده شد. هم اکنون برف شدید در منطقه در حال بارش است.

 رئیس پلیس راه استان اصفهان: محور یاسوج-سمیرم-اصفهان باز است و مشکلی ندارد. گزارشات میدانی حکایت از محدودیت تردد در این محور دارد.
 
گفته می‌شود در محدوده «پس دنا» بین روستای نقل و خفر در محدوده پادنا دود مشاهده شده است/ تیم‌های امداد روستایی در حال عزیمت به این منطقه هستند.

هماهنگی با استانداران کهکیلویه و فارس برای امدادرسانی
 
استاندار اصفهان از هماهنگی با استانداران کهکیلویه و فارس برای امدادرسانی به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد.
 
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را مأمور تشکیل هیأت تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه هواپیمای آسمان کرد.
 
حکم آخوندی برای تشکیل هیات تخصصی برای نظارت بر فرآیند رسیدگی به سانحه
 
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل این وزارتخانه را مامور تشکیل هیات تخصصی برای نظارت بر فرآیند رسیدگی به سانحه کرد. متن کامل این حکم به شرح زیر است:
 
جناب آقای مهندس مهرداد تقی‌زاده
 
معاون محترم حمل ونقل
 
با سلام
 
باتوجه به وقوع سانحه برای هواپیمایی ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز ۳۷۰۴ مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ از مبداء فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج، براساس ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری و آیین‌نامه مصوب آن در تاریخ ۱۳۹۰/۰۵/۳۰ در هیات وزیران، جناب آقای مهندس عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری را مامور به تشکیل ستاد بررسی سانحه نمودم. در این ارتباط ضروری است تا جنابعالی با تشکیل یک هیات تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه نظارت فرمایید و نتیجه را به اینجاب گزارش نمایید.
 
عباس آخوندی
 
وزیر
 
دستور رییس قوه قضائیه به دادستان
 
رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور دستور داد حادثه سقوط هواپیما را پیگیری کند.
 
پیدا شدن لاشه صحت ندارد
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به منطقه سانحه اعزام شده است گفت: اطلاعاتی که از ناحیه این تیم واصل شود به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.
 
جعفرزاده همچنین اخباری مبنی بر پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد.
 
موبایل یکی از مسافران روشن است
 
بر اساس گزارشات، مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه "«مله برفی» خبر می دهد.
 
گفته می شود این موبایل روشن است.
 
آخوندی: ادعای نقص هواپیما قابل استناد نیست
 
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست و لاشه هواپیما پیدا نشده است. ۷۰ کوهنورد به نقاط احتمالی سقوط هواپیما اعزام می شوند.
 
درخواست از کمپانی ای‌تی‌آر برای اعزام نماینده به ایران
 
وزیر راه: با کمپانی ATR تماس گرفته‌ایم کارشناسان خود را بابت ارزیابی حادثه به ایران اعزام کنند تا نظر خود را درباره این حادثه به ما اعلام کنند.
 
در محلی که تصور می‌شد سیگنال‌های تلفن همراه از آن ارسال می‌شود نشانه‌ای یافت نشد
 
معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان: موقعیتی که گفته می شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست و جو شد، ولی چیزی در آن جا نیز یافت نشد.
 
منطقه بین بیش از ۳۰ تیم از هلال احمر تقسیم شده و عملیات جست و جو در حال انجام است.
 
 
اعزام ۴۵ تیم امداد و نجات به محل سانحه
 
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام ۴۵ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل به منطقه وقوع سانحه سقوط هوایپیما گفت: به دلیل شرایط بد جوی، مه غلیظ و بارش برف امکان انجام عملیات هوایی توسط بالگرد وجود ندارد؛ امیدواریم با بهتر شدن شرایط جوی امکان انجام عملیات جستجو توسط بالگرد فراهم شود.
 
وی گفت:  نیروهای تجسس و نجات از استان های همجوار در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.
 
عملیات امداد و نجات در شب ادامه می یابد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: عملیات جست وجو در شب ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه به دلیل کاهش دید احتمال دارد تجسس به شکل زمینی ادامه یابد.
 
روابط عمومی آسمان: یکی از مسافران از پرواز جامانده است
شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد: یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جا ماند و تعداد کشته های حادثه سقوط امروز هواپیما، ۶۵ نفر است.
 
همچنین بنا بر اطلاعات واصله، هنوز اثری از اثری از هواپیما در دامنه کوه بروکلی یافت نشد. گزارش های حاکی است منطقه کوهستانی بیژن تا آخرین نقطه و تا کوه بروکلی جست وجو شده که در دامنه‌ها اثری از هواپیما پیدا نشده و احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است.
 
محور اصفهان- سمیرم- یاسوج موقتا مسدود شد
پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: محور اصفهان- سمیرم- یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیرضروری جهت تسهیل درعملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی محدودیت ترافیکی در محور فوق اجرا شد.

نماینده سمیرم خواستار تشکیل کمیته تفحص برای بررسی «حادثه هوایپمای تهران - یاسوج» شد

نماینده مردم سمیرم از رئیس مجلس درخواست کرد درخصوص علل وقوع حادثه هوایپما تهران- یاسوج کمیته تحقیق و تفحص تشکیل دهد.
 
آمادگی هوانیروز برای اعزام بالگرد به محل حادثه سقوط هواپیما/ وظیفه هلی‌کوپتر‌ها ابتدا پیداکردن و سپس کمک‌رسانی است
سرهنگ علی عفیف، با اشاره به حادثه امروز سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج، اظهار کرد: از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، با تماس «فرمانده ستاد بحران استان اصفهان» مقدمات پرواز بالگرد‌ها را آماده کردیم، اما متاسفانه تا الان به دلیل وجود شرایط جوی نامساعد، موفق به انجام این مهم نشده ایم.
وی افزود: وضعیت مناطق کوهپایه‌ای سمیرم همچنان بارندگی و با دید زیر ۲۰۰ متر گزارش شده است.
 
پیام تولیت آستان قدس رضوی در پی سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
باسمه تعالی
سانحه غم‌بار و دلخراش سقوط هواپیما مسافربری تهران- یاسوج که باعث جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، موجب اندوه و تألم بسیار شد.اینجانب ضمن ابراز همدردی مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های مکرم داغدار اعلام می‌دارم و از پیشگاه خداوند متعال برای درگذشتگان غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
سید ابراهیم رئیسی
 
توقف عملیات جستجو برای یافتن هواپیما سقوط کرده
عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده در سمیرم به علت تاریکی و شرایط جوی نامناسب تا طلوع آفتاب فردا متوقف شد.
همچنین ۵ بالگرد در آماده باش هستند تا در صورت بهبود شرایط جوی فردا جستجوی هوایی را انجام دهند.
 
ورود سگ‌های جستجوگر هلال احمر به منطقه سقوط هواپیما

چندین قلاده سگ زنده یاب و جستجو گر هلال احمر برای کمک به نیرو‌های امدادی وارد منطقه سقوط هواپیما شدند. این سگ‌ها می‌توانند در جستجو به کمک نیرو‌های امدادی آمده و نقطه سقوط را شناسایی کنند.

این خبر تکمیل می شود...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افتاده دیگه
Iran, Islamic Republic of
تا 1400 هر روز عزای عمومی
Iran, Islamic Republic of
1400 با اصلاحات پس تا ۱۴۰۸ فعلا شما عزادار باش تا ببینیم باز سید چی میگه
Iran, Islamic Republic of
اين مسخره بازيها چيه تواين موقع ،به عنوان يك هم وطن ازاين حادثه سخت آزرده شدم ان شاءلله خداوندبه خانواده هاشان صبرعنايت كنه
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۸ با امام زمان عجل الله تعالی فرجه و نابودی تمام تشنگان قدرت و ثروت مرفهان بی درد اشرافگران مفصدان بزرگ آقا زاده رانتخوران انحصار طلبان غارت گران بیت المال منافقان ریاکاران...
Iran, Islamic Republic of
شما که عزادار شاه هستی حالا حالا ها باید عزدار بمونی مردک بی.....
Iran, Islamic Republic of
جز فحاشی چیزی یادت ندادن اخه بی سواد
Iran, Islamic Republic of
سید فعلا همینی که زاییده بزرگ کنه تا بعد!
Iran, Islamic Republic of
هواپیمای مسافربری تهران یاسوج و از نوع همین هواپیما درحالی صبح امروز در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این هواپیما در دوره احمدی‌نژاد و در زمان مدیریت علی عابدزاده در شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شده است. این هواپیما که دست دوم بوده، در زمان تحریم‌ها به صورت واسطه خریداری شده است.

این در حالی است که ایران‌ایر در دوران پسابرجام هواپیماهای ای‌تی‌آر را به صورت مستقیم از شرکت ای‌تی‌آر خریداری کرده و این هواپیماها نو بوده است .
ولی به شخصه تقصیر احمدی نژاد یا روحانی نمیدونم باعث و بانی فقط تندروها و کاسبان تحریم هستند!!!!!!!!!!!!!! .
Iran, Islamic Republic of
پس بریم برجام 2 و3و4و5 و6و7و.................................................
تهش اینا میخواستی بگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////
Iran, Islamic Republic of
خخخخ مگه سال ۹۴ و بعد از برجام و ورود این گلابی برجامی احمدی نژاد رییس جمهور بود یا روحانی؟؟؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما هم که کاسب حادثه هستید. تحریم را فتنه گران در کاسه ملت گذاشتند. آنجایی که برای خوش رقصی، گرای تحریم را به اربابشان دادند.
Iran, Islamic Republic of
پس این سیب و گلابیای برجام کجاست ؟؟؟
ما بتن ریختیم توی هسته ایمون که چندتا هواپیمای نو بهمون بدن که اون هم ندادن!!!
این هواپیمای خراب چرا بهش مجوز پرواز دادن؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها بخاطر نقص حقوق بشر هست . بخاطر اینکه زندانی سالم میره جنازه تحویل می گیرند . برای اینکه تو خیابون به موی سر زن فقط حساسید . برای اینکه ازادی بیان وجود نداره و هر کی حرفی داره باید از ایران بره . برای اینکه حق معمولی اعتراض نمیدید و سریع میشه جاسوس و عامل بیگانه . برای اینکه میریزد تو سفارت . برای اینکه 24 ساعته کارتون شده مرگ بر این مرگ بر اون . برای اینکه اقلیتی بسیار محدود بر اکثریت ظلم می کنه . برای اینکه ........................................................... شماها در مقابل پروردگار جوابگو خواهید بود شک نکنید .
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون : تحریمهای جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
حلوی پای مقامات فرانسوی قربانی شدن تا... خوش باوران برجام زاده باور کنند که عاقبت لاس زدن با فرانسوی ها اینه.
... اشراف زاده های خائن
Iran, Islamic Republic of
برجام تأمین قطعات هواپیمایش هم دروغ بود
Iran, Islamic Republic of
آنقدر خدعه دیدم
که اگر کسی بگوید دشمن برای فشار روانی به مردم و بازی در مونیخ و تحمیل برجامها هواپیما رو ساقط کرده میگم بعید نیست
Iran, Islamic Republic of
حس همدردی چیزیه که حیوانات هم دارن ولی تو نداری...
United Kingdom
هیچ وقت یادم نمیره که دلواپسان و کاسبان تحریم می گفتند خرید هواپیما نو اولویت ما نیست . خدای به حق ۵ تن خودت جواب اونهایی که این حرف را زدن بده .
مهدی کاملی
Iran, Islamic Republic of
شما هم که فقط دوتا کلمه را یاد گرفتی کاسب تحریم بابا دوره دوم روحانیه وبرجام هم امضا شد دیگه یقه دیگرانو نگیر خسته شدیم از بس که شماها در گذشته گیر کردید بابا اصلا همه بد در طی 5 سال نمی توانستند اقدام کنند.
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه ديگه چرا زورت مياد داداش ؟! همين زاكانى و پايدارى چى ها راجع به خريد هواپيماها چه قشقرقى بپا كردند ! يا اون شريعت ندار دهن دريده كه روزى صد تا متلك به رئيس جمهور و وزير راه مى انداخت ، خدا از مسبب و بانى و عوامل كور ذهنش نگذره حالا كو تا اين قراضه ها كشته بگيرند ازمون !
Iran, Islamic Republic of
وقتی هواپیماهای رده خارج را وارد ایران می کنند و خوشهال هستند. اینها همه میوه برجام است که مرئم را عزا دار می کند
Iran, Islamic Republic of
ما به تحریم افتخار می کنیم . افتخار ما تحریم ما . فقط هواپیما سوار شدم 2 هفته پیش مردم همه چشمشون را بسته بودند دعا می کردند . واقعا ادم دلش به حال مملکت پولدارش میسوزه !!!!
Iran, Islamic Republic of
نکته!
این هواپیما 20سال پیش در دولت اصلاحات با حاشیه خریداری شد
الان هم همانها در دولت روحانی این نوع هواپیما را با حواشی زیاد خریدند.
باید مدعی العموم ورود کند
تسلیت به خانواده ها
United States
اگر اصلاحات نبود تا الان همین 4 تا هواپیما را هم نداشتی وقتی میری تو تمام دنیا ماجراجویی می کنی . یک مشت تندرو دارید مملکت را نابود می کنید . پولهای مرئم میره تو سوریه و لبنان . سفارت اتیش می زنید . پرچم اتیش میزنید ؟؟؟؟ به همه توهین می کنید !! بر همه مرگ میفرستید !! اخرش میشه این !! تا کی !!! دست بردارید
Iran, Islamic Republic of
بهتر سوار اتبوس میشیم 65 تا65تاکشته نمیشیم بروخارج ببین چی ساختن اقای اصلاح طلب فقط چشمتون دنبال هواپیماهای اسقاطی اروپا است
Iran, Islamic Republic of
سالی 20 تا 25 هزار کشته در جاده ها و شهرها از تصادف خودرو داریم
Europe
اون هم بخاطر مافیا خودرو هست . دوستان ارزشی که دنبال بیرون موندن موی بانوان هستند جرات نمی کنن از مافیا خوردو و اینهمه کشت و گرانی خودرو صحبت کنن
Iran, Islamic Republic of
خوب دوستان غیرارزشی! چه کار دارند می کنن؟؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم. دلیل نداره به خاطر وقوع حادثه خلط مبحث وحرام خدا را حلال کنی.
Iran, Islamic Republic of
دوستان ارزشی مگه دنبال دردسرن!
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میفرمایید؟
به اعتراف وزارت راه 120هواپیما یعنی به اندازه قبلش در دولت احمدی نژاد خریداری شد
Iran, Islamic Republic of
یه نمونه اش همون که از افغانستان خریدند. واقعا که رو دارید رو تون به احمدی نژاد رفته
Iran, Islamic Republic of
آقايون داداشام
بابا شصت هفتاد نفر مردن، دهها خانواده عزادار شدن. يك دقيقه آتش بس بدين. دعواهاي جناحي رو تعطيل كنين يه خدابيامرزي براشون بفرستيم. رحم الله من يقرأ الفاتحة مع الصلوات.
Iran, Islamic Republic of
...
س
Iran, Islamic Republic of
دقیقا فاز این آدم چیه؟ هر خبری میاد ----- میفرسته. برو دکتر خودتو نشون بده
Iran, Islamic Republic of
همه چی رو قاطی کردی
حتی درست و نادرستو
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
بر همه مرگ میفرستید !! اخرش میشه این !!
یعنی یا آمریکا این هواپیمارو ساقط کرده یا خدا به خاطر اینکه به دشمناش مرگ گفتیم این کا رو کرده !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بده
Iran, Islamic Republic of
فعلا که اصلاحات دستاورد و تکنولوژی روز یعنی هسته ای رو به باد فنا داد رفت. نزدیک ده تن اورانیوم بیست درصد غنی شده رو مجانی به باد داد رفت. اصلاحاتی ها با شعار اعتدال جلوی تحقیقات ماهواره ای و پرتاب ماهواره رو گرفتند. با امضای قراردادهای کرسنت و توتال منابع نفتی رو به باد دادید. و دهها بی کفایتی دیگر بدون هیچ دستاوردی در کارنامه اصلاحات هست. و حالا هم که به فکر برجام موشکی و به باد دادن توان نظامی کشور هستید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ما پای آرمانهایمان خود می ایستیم، اگر خائنین و وطن فروشان نباشند به فضل الهی مشکلات حل می شود. به جای اینکه تنبلی کنید و تلاش نکنید. به مغزهای خود اعتماد کنید و کشور را بسازید. با وارد کننده بودن هیچ افتخاری کسب نخواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
هواپیماهای ناوگان هوایی ایران تا سال 84 تعداد 122 فروند بود و در دولت نهم و دهم تا سال 92 به 224 فروند افزایش یافت بدون اینکه باج به کدخدا داده باشیم .
Iran, Islamic Republic of
دروغ که شاخ و دم نداره
Iran, Islamic Republic of
مرتجع که میگن خود شمایی. رژیم شاه برگشتنی نیست این را خوب توگوشت فروکن.
Iran, Islamic Republic of
تو خبر نوشته عمر اين هواپيما 19 سال بوده. چون ما خدا رو شكر هيچوقت هواپيماي نو نميخريديم نميشه گفت دقيقاً از چه زماني وارد ناوگان هوايي ما شده.
Iran, Islamic Republic of
بس کنید بابا ؛ حالمون را از این حرفای جناحی و سیاسی به هم زدید.32ساله همه دارن گند می زنن. بسه دیگه خجالت داره. تو این موقعیت هم اصلاح طلب و اصول گرا می کنن.
United States
پولها را ببرید سوریه و لبنان و فلسطین و عراق مردم بدبخت هم بمیرن به درک .
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان نیوز!
با سلام.
لطفا نظر سطحی امثال این خواننده که حتی سوختن غذای روی گاز را به مردم مظلوم یمن، و لبنان و سوریه و فلسطین ربط میدن، هرگز درج نکن و اجازه بده امثال این آدم از لیست بازدید پایگاه خبری شما حذف و به امثال تابناک مراجعه کنند.
درج نظر این قبیل اصحاب ماهواره نشین فقط باعث اتلاف وقت خوانندگان همسو با اهداف سایت شما در جواب دادن به اونها خواهد بود.
اینکه شما هر نظر مخالف اهداف عالی نظام اسلامی رو درج کنید، فقط شما رو به مرز فکری شبه روشنفکران غربزده نزدیک میکنه و هیچ حاصل دیگری نداره.
با سپاس
United States
چرا سطحی ؟ چرا بعنوان یک ایرانی حق ندارم شکایت کنم از اینکه پول کشورم کجا خرج بشه ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بس که کوتاه فکرید
Iran, Islamic Republic of
زمانی نظرت رو بگو که حاصل تفکر و تحقیق و اندیشه خودت باشه نه حاصل تراوشات نشخوار گونه دست چندم اذهان فاسد بلندگوهای استکبار و صهیونیزم جهانی، که متاسفانه امثال تو زبان ناطق این جنایتکاران در داخل ایرانید.
عجیب نیست که دامنه شکایت شما هرگز از حریم مسلمانان ستمدیده عراق و فلسطین و ... به سمت مدیران نجومی بگیر و وزیران هزار میلیاردی برج عاج نشین منعطف نمیشه، تا از اونها سراغ پول کشورت را بگیری! چون ابزار تبلیغات فاسد و رسانه ای غرب با تبلیغات مسموم و اشراف بر روی کنترل مغز امثال جنابعالی اجازه اینگونه تفکر را، هرگز به شما و امثالتان نخواهند داد.
آدمیزاد
Colombia
اگر همه پولها را بفرستیم آمریکا خوبه ؟ شما دلت برای ایران نمیسوزد ، هدف شما چیز دیگری است .
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز نه امریکا نه روسیه نه شرق نه غرب مردم کشورمون اول اگر زیاد بود به هر کی دوست دارید بدید ولی اول مردم ایران من فکر کنم همه دنیا همین باشه اول به مردم خودشون رسیدگی می کنن بعد زیادیش را می برن خرج می کنن .واقعا این خواسته زیادی هست ؟
Iran, Islamic Republic of
یک ایرانی با پرچم امریکا




خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
از ترس تو و امثالت با فیلترشکن اومده نمیفهمی ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر ایرانی بودی با پرچم کدخدا پیام نمی گذاشتی
علی
Iran, Islamic Republic of
بهتره یه سر یه لبنان و فلسطین بزنید تا ببینید مردمش مظلوم نیستند و به عشق و حالشون مشغولن. اگه امکان رفتن نداری یه سرچی بکن می بینی چه خبره. موضوع دوم هم اینکه هر کسی حق داره نظرشو بگه. یعنی کسی حق نداره بگه پول کشور را به فلسطین و لبنان و سوریه ندید؟ همه لال بشن؟ چیزی که شما میگید فقط درسته؟ هر کی خلاف شما صحبت کنه دشمن و وطن فروشه؟ یکبار برای همیشه نظر مردم را در این موارد جویا بشید و رفراندوم برگزار کنید. درباره سیاست خارجی ؛ کمک به این کشورها ؛ حجاب ؛ رابطه با امریکا و ....
Iran, Islamic Republic of
... پس قانون اساسى رو براى چى نوشتن به رئيس جمهور و نماينده و شوراى شهر و هزارتا چيز ديگه رأى نداديم كه تند تند رفراندوم برگزار كنيم
Iran, Islamic Republic of
این سایت رو چند خریدین?
Iran, Islamic Republic of
داداش الان مشکل پول نیست
تا دلت بخواد دلار نفتیه که تو بانک های هند و چین و ... دپو شده
مشکل اینه که با برجام و صد تا نرمش دیگه هم قرار نیست تحریم های ناچیزی مثل تحریم قطعات هواپیما برداشته بشه
اگر بجای التماس قطعات مهندسین و با سوادهای خودمون و دنیا رو به کار گرفته بودیم امروز تحریم قطعات چه معنی داشت
البته بعیده مسئولین لباس خارجی پوش، ماشین خارجی سوار، برای ما شأنی از خود اتکایی و خلاقیت و حل مسأله قائل باشند.
Iran, Islamic Republic of
مهندسین خودمون یاد کرباسچی افتادم که مهندسین ایرابی مقیم جارج رو جمع کرده اود اورده بود ایران بعد که همه نقشه ها و طرح های شهری را کشیدند یک دفعه دستگیر شدن اخراج شدند و خودشان با مهندسین داخلی شروع کردند به انجام طرحهای انها
آدمیزاد
Colombia
آخه مرد حسابی سوریه و لبنان چه ربطی به این حادثه دارد ؟
همین امنیت کشور مدیون حضور ایران در سوریه است.
Iran, Islamic Republic of
بین نظر شماست ولی بسیاری دیگر نظرشان چنین نیست اقای ادمیزاد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
هموطن محترم شما یا زمان جنگ اونور آب بودی یا به دنیا نیامده بودی اضطراب بمب و موشک و شیمیایی و احساس نکردی معنی امنیت را نمی فهمی حتما باید بریزند تو کشورمون انوقت اگه فرار نکرده باشی ....
Iran, Islamic Republic of
مگر انزمان که طالبان پاکستان و افغانستان در همسایگی کشور ما غارت و کشتار میکردند ما امنیت نداشتیم مگر در زمان چنگ پاکستان با هند ما امنیت نداشتیم مگر در زمان جنگ یمن و عربستان ما امنیت نداشتیم و هزران مثال دیگر
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خوابی اخوی. در نقشه هایی که داعش از سرزمین خویش ترسیم کرده بود، ایران را به عنوان ایالت خراسان برای خویش نظر داشت.
Iran, Islamic Republic of
در نقشه هوایی که طالبان از خود ترسیم کرده بود کل کشور ایران جز ملک انها شده بود در نقشه ای که پاکستان های سرمست از صلاح هسته ای برای خود ترسیم کرده بودن هند و ایران جزو قلمروی انها بود مگر اتفاق افتاد
Iran, Islamic Republic of
یک کلمه هم از مادر عروس. چی میگی شما هنوز هم میگی چرا مقابل داعش ایستادگی می کنیم؟!!!!
پول ها رو دولت های متبوع شما با امضای قرارداد توتال و کرسنت به باد دادند رفته آن وقت شما گیر دادی به بودجه دفاعی که یک صدم قرارداد توتال و کرسنت نمی رسه؟! در ضمن عراق و سوریه خودشون نفت دارند و برای فروشش مثل ما تحریم نیستند و برای دفاع از کشورشون به پول ایران احتیاج ندارند. کمک ایران به سوریه و عراق بیشتر مستشاری و به صورت نیروی انسانی هست تا مادی.
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا سرت رو از برف بیار بیرون
آدمیزاد
Colombia
آیا شما میدانید که صدهامیلیارد دلار اموال و پولهای ایران در آمریکاست که آمریکایی ها سود آن را میخورند ، آیا میدانید که بخاطر تحریم های ظالمانه (سنگینترین تحریمهای اقتصادی در طول تاریخ )که آمریکا بر علیه ایران وضع کرده کشور ما چقدر دچار مشکل شده است؟ آمریکا و مزدورش ترکیه و عربستان چرا در سوریه و لبنان پول خرج میکنند ؟ آمریکا که در آن میلیونها بیخانمان و فقیر و معتاد هست چرا از آنور دنیا چرا صدها میلیارد دلار به اسراییل و ترکیه میدهد ؟ آیا میدانید که نسبت به خیلی از کشورها ، کشورما امن ترین ها است ؟
Iran, Islamic Republic of
ایا میدانید ...................... ایا میدانید ؟؟؟؟ ایا میدانید ..............اقای ادمیزاد بس کنید . مردم دیگه همه چیز را می دانند . شما با پرچم اون کشوری که هستی معلوم از کجا هستید و چی میکیرید . مرد امریکا در بالاترین استاندارد دنیا زندگی می کنن . شما بخواهید یا نخواهد اقتصاد امریکا مشخص هست و اقتصاد شما هم معلوم بس کنسد بابا ملت را خسته کردید!!!
آدمیزاد
Colombia
نخیر ، میلیونها آمریکایی بیخانمان و فقیر و معتاد هستند و میلیونها آمریکایی بدون بیمه درمانی و بدون حقوق بازنشستگی اند ، آمریکا ترلیونها (هزاران میلیارد ) بدهی دارد و در غرب درباره اش گزارشهای بسیاری ساخته اند ، من میتوانم برای تان سند بیاورم
Iran, Islamic Republic of
انها خودشان میدانند چطوری شکم انان را پر کنند تو غصه انها را نخور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره گفت: بیش از 43 میلیون نفر در آمریکا اکنون در فقر به سر می برند.
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
احتمالا تا بحال پاتون را از منطقه خاور میانه بیرون نذاشتید
جواد
United States
خداوند همه ی مریض هارو شفا بده
مخصوصا مریض منظور که خبر دو کوچه پایین تر رو از رسانه های بیگانه میگره
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اینقدر احمقید که نمیفهمید داعش رو برای ایران بوجود اوردن نه جای دیگه وبعد که نتونستن بعد سال ۸۸ وارد ایران کنند پلانشون رو عوض کردند. همین چند ماه پیش بود چندتاشون تا مجلس هم نفوذ کردند! حالا فکر کنید که اگر مدافعان نمیرفتند و خط مبارزه رو حتی نمیذاشتن به مرز کشورمون برسه، روزانه چندتا سر بریده وجهاد نکاحی داشتیم!؟ به امثال شماها خوبی نیومده . همان نمک نشناسان غلاده به گردن دست روزنامه های زنجیره ای و بی بی سی و.. هستید. خانواده مدافعان وشهدای حرم همه سختیها رو تحمل میکنند که یه عده بیان تو سایتها نمک به زخمشون بپاشن!؟ خدا ازتون نگذره.
جهان نیوز اگر حتی یک حرف از کامنت منو سانسور کنی گذارت با اللّه باشه ومدیونی تا قیامت. دیگه کارد به استخوان رسیده . از دیروز هرچی چرندیات هست رو نثار جهاد گران وخط مقاومت کردند وماهم هی دندون رو جیگر گذاشتیم که چیزی نگیم. این مزدوزان غرب پرست چرا هیچوقت از پولهای بلوک شده کشور که به دست امریکا و ایادیش هست حرف نمیزنند وبه جاش چرندیات شبکه های شیطانی که در مورد حضور ایران در سوریه وعراق ویمن اون هم مستشاری برای امنیت کشور هست،نشخوار میکنند!؟ ان شاء اللّه بدست تروریستها بیفتین تا بفهمید دنیا دست کیه. مگر همین چند وقت پیش که غرب کشور زلزله اومد، از جای جای دنیا کمک ارسال نشد برای زلزله زدگان!؟ در حالی که در حالت عادی این اتفاق نمیفته. حالا که مردم عراق وسوریه ویمن برادران مسلمان هستند که، وجنگ زده و اواره، ایا نباید کمک کرد!؟
Iran, Islamic Republic of
احمق ما نیستیم انهایی هستند که یارو با یک چفیه بر شانه هایش توانست گولشان بزند و کلی ثروت کشور را هاپولی کند
Iran, Islamic Republic of
افرین
Iran, Islamic Republic of
تو چشمت اختلاسهای میلیاردی و حقوقهای نجومی رو نمیبینه ولی پولی که صرف امنیت خودمون میشه تا پای داعشیهای کثیف به کشور باز نشه رو پررنگش میکنی؟متاسفم برات
Iran, Islamic Republic of
کی میخواهد این مجلس از این دولت سوال کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر روز یه اتفاق از تصادف اوتوبوس ها بگبیر تا قطار و سقوط هواپیما و..................................................بگیر تا ارزش ریال

مثلا زیر بار ذلت مذاکره برجامی رفتیم تا اب خوردن مردم حل بشه
اقا نخواستیم این برجام رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه ملت در این چهل سال گذشته تا بحال از این مدل اتفاقات ندیدند نمیدوند مجلس چی میخواد پاسخ بده .در ضمن مذاکرات برجام فقط برای انرژی هسته ای بوده اگر انقدر ناراحت هستید با یک اشاره قابل باطل شدن است .مثل قرارداد کرسنت که اقای احمدی نژاد با دو خط نامه ان را باطل کردند و ملت با تا سالهای سال خسارت انرا پرداخت کنند
Iran, Islamic Republic of
مثلا قرار بوده با برجام چه مشکلی از انرژی هسته ای حل بشه؟!
استقلال و توانمندی کشور در جلودار بودن و غنی سازی بیست درصد و تولید آب سنگین و تحقیقات رادیودارویی و ... از برکات هسته ای بود که به درکات برجام از بین رفت!
Iran, Islamic Republic of
قرارداد کرسنت در سال 80 منعقد شد و خود زنگنه تا سال 84 آنرا اجرا نکرد و تعلیق کرد و مسئول خسارت آن دولت خاتمی و روحانی هستند و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
هدف برجام لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد و با تمدید آیسا و تصویب کاتسا تحریمها تشدید هم شدند.
Iran, Islamic Republic of
شما متوجه هستین چه چیزی را به چه چیزی ربط می دین ، من هم از درگذشت هموطنان عزیزم ناراحتم اما می دونی که در سال گذشته میلادی 22هواپیمای نظامی آمریکا در حال پرواز غیر عملیاتی سقوط کردن ، ایا می دونی چند روز پیش یک بالگرد امدادی بله امدادی در المان با یک هواپیما برخورد کرد ، ایا می دونی هواپیمای مالزیایی هنوز پیدا نشده آیا اینها هم تو تحریم بودن ، چرا سعی دارین خود را کوچک و حقیر ببینید یا ......
Iran, Islamic Republic of
چی شد نتیجه برجام
قرار بود قطعات تأمین بشه، هواپیاماها نیفتند که
علی
Iran, Islamic Republic of
یه بخش بزرگی هم به عقل و همت آقایون بستگی داره که... هرکه پارتی داره مسیولیت گرفته فقط اصلاح طلب باشه یا فامیل فلان مسئول
مثلا همین خانه مدیر عامل ایران ایر تا حالا چند تا مسئولیت در هواپیمایی داشته که شده ریس بنده خدا از مسائل فنی چقدر سر در میاره فقط ...یا تو همین هواپیمایی که سقوط کرده کی اجازه پرواز داده؟ چرا یه چی پی اس ساده نداره که از روی می پی اس گوشی مسافر ها دنبالش نگردن آخرش تقصیر خلبانه وزیر رو رفقا و همه همه بی تقصیر
Iran, Islamic Republic of
خدایشان بیامرزد
خونشان گردن مدعیان دروغین نوسازی هواپیماها
Iran, Islamic Republic of
تسلیت ...خونشان گردن مخالفان برجام انانی که چوب لای چرخ دولت میگذارند تا بازسازی ناوگان هوای با تاخیر انجام شود و با اصلا نشود
رضا صادقی
Iran, Islamic Republic of
حتما کار مخالفان برجامه بابا گند کارتون آنقدر لوس و بیمزه شده که دیگه کسی دورغ های برجامیتون قبول نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
نوع این هواپیمای سقوط کرده ATR بوده. الان هم اکثر هواپیماهایی که دولت از صدقه سر برجام خریده از همین نوع ATR هست. امنیت این نوع هواپیما همیشه بحث برانگیز بوده. حالا شما باز برو از برجام و دست آوردش دفاع کن.
یکی نمی خواد این وزیر بی لیاقت راه رو استیضاح کنه؟
Iran, Islamic Republic of
خونشون گردن عباس آخوندی ... است
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره شما باعث تحریمید اونوقت اخوندی جواب بده
Iran, Islamic Republic of
امریکا اجازه بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی ایران را نمی دهد وعده امریکا برای فروش هواپیما و قطعه هواپیما در برجام به ما دروغ بود.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ناوگان هوایی نو شد اما نه برا مردم برا اقازادها و وزرا!مگه اخوندی هواپیمای پهن پیکر نخرید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا از وزیر راضی نیست! حالا هی چشمتون به دست وزیر باشه و بهش رای بدید!
Iran, Islamic Republic of
اخه این چه نظری است که شما میگذاری . کیست ندادند که در این کشور چه کسانی مخالف به روز رسانی ناوگان هوایی ما نیستند انان که کاسبان تحریم هستند و با تحریمها جیبهایشان پر پولتر میشود
احمد بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
بابا چه ربطی به کاسبان تحریم داره شما مگه تو خیابونا نمی رقصیدید که دلار و برجام فلان و فلان شد و سرمایه ها آومد کو دروغگوی خود توهم
Iran, Islamic Republic of
اگر شما افراطگراگی را کنار بگذارید و به ملت اجازه بدهید با دنیا در تامل باشیم بسیاری از مشکلات مملکت حل میشود به رقص تو خیابان و بیابان هم ربطی نداره شما زورتان فقط به بالا رفتن از سفارت و اتش زدن پرچم و عروسک اینو ان را اتش زدن میرسد
Iran, Islamic Republic of
آقا خود وزیر و مدیرانی که مستقیم یا غیر مستقیم می گذارد، اساساً اینکاره نیستند. تو فقط تو برف موندن ملت را می تونی ببینی و قضاوت نصف و نیمه بکنی! این مشکل دید ضعیف شماست و الا این وزیر همان وزیر است که اینکاره نیست و هیچوقت نبود و صرفاً با رای شما، یعنی دید ناقص شما وزیر شد! البته مه آلود کردن دید مردم، یعنی فضاسازی در انتخابات همچنین دعوت وزیر از برخی نمایندگان در دفتر تجاری خود واقع در شریعتی سر میرداماد هم بی تأثیر نبود!
Iran, Islamic Republic of
آقاجون تاکجا ملت را می خواهید بکشید و بشینید شو بازی کنید!!
بس کنید همگی استعفا دهید تا مردم از دست شما زندگی را برای لحظه ای هم که شده بفهمند..
هر روز شاهد اتفاقاتی که از بی کفایتی شما مسوولین مملکت رخ می دهد هستیم
Iran, Islamic Republic of
خداوند شما افراطیها را به راه راست هدایت کند که حاضربد روزی هزار با پرچم این کشور و ان کشور را اتش بزنید ولی حاضر نیستید یک دلار و یک یورو انها را اتش بزنید چون جیبتان فقط با دلارهای و یوروهای نفتی انها پر میشود
Iran, Islamic Republic of
آخوندی: مشکلی نیست همه سرنشینان بیمه بودند...
United States
تحریمهایی که شما تندروها باعثش شدید مردم را بدبخت کرده به اخوندی چه ربطی داره ؟ باز روحانی 10 تا هواپیما جدید اورد . وجدان دارید ؟ می بینید برای رسیدن به اهدافتون با مردم چه می کنید ؟ شما که از تحریم ضرر نمی کنید دستتون تو جیب این و اون هست مردم عادی درجه 2 دارند فلج میشن !!!!!!! می فیهمید ؟
United States
...
مهدیار آستانی
Iran, Islamic Republic of
تحریم های سنگین که بعد از آشوب وحوش در سال 88 آغاز شد اون هم بعد از این که بدخواهان کشور به طمع افتادند و به این نتیجه باطل رسیدند که با فشارهای اقتصادی میتوان آشوبهای بزرگتری خلق کرد و ضمنا نامه و گرای دقیق فتنه گران برای درخواست تحریم های کمرشکن و نامه اخیر وطن فروشان به ترامپ رو هم مد نظر داشته باش و بعد صحبت کن
Iran, Islamic Republic of
پرچمت چه رنگیه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کو اون هواپیماها؟؟؟ وزیری که راطه بازیهایش عامل سانحه ی قطار بود و دم از بیمه زد، مشکلش انسانیت نداشته اش است، نه تحریم؛ وگرنه خودشان میدانند که کاسبان تحریم بوده اند و پس از برجام هم کاسب برجام شدند. وضع مالی کسی که از ابتدای انقلاب تا الان مدیر بوده است، نشان میدهد کاسب واقعی کیست و واقعا دست چه کسی در جیب ملت است...
آدمیزاد
Colombia
آقای اردشیر زاهدی وزیر و همدم شاه میگفت " آمریکایی ها از همان اولش هم نمیخواستند ایران صنعت انرژی اتمی داشته باشد و" پل امیل اردمن" را گماشتند تا با نوشتن رمانی خیالی (سقوط 79 ) صنعت انرژی هسته ایی ایران را سیاهنمایی کند، ببینید آمریکایی ها یک ملت توسری خور و مطیع و بیهویت میخواهند . آمریکا و انگلیس حتی نمیخواستند تا ایران راه آهن وصنعت ذوب آهن داشته باشد و راه آهن را آلمانی ها و ذوب آهن را روس ها در زمان پهلوی ها سا ختند ، اما اکنون ملت مستقل است و دارد خود کفا میشود برای همین آنها انقدر به ایران فشار می آورند
Iran, Islamic Republic of
تندرو فتنه گران سال 88 بودند که باعث تشدید تحریمهای ظالمانه و فشار به ملت شدند و عامل بدبختی مردم هستند.
Iran, Islamic Republic of
جای نگرانی نیست
مسافران بیمه بودند
Iran, Islamic Republic of
عاقبت گناه و سرهم کلاه گذاشتن و دروغ گفتن همین میشه
عذاب خداست ...
تازه اولشه ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه بگویم کشته شدن شهر وندان کشورم عذاب خداست هیچ میدانی چه میگویی ابا خدای تو اینگونه ظالم است که جان بی گناه هان را میستاند وای بر تو و تفکر حاکم بر تو
آدمیزاد
Colombia
هر آنکس که از محنت دیگران بی بی غم است
نشاید که نامش برند آدمی .
احمد بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
این حادثه چه ربطی به کاسبان تحریم دارد .دولت اعتدال قول لغو تحریم ها با برجام را داده بود و تا الان هم افتخار می کند پس کو ان آزادی سرمایه و غیره ایا به نظر شما ما خودمان را به برگی هم بفروشیم راضی می شوید و قبول می کنید که برجام هیچی نبود . انصاف و تعصب هم جا دارد.
Iran, Islamic Republic of
بله دولت روحانی قولش را داده بود ولی زورش به کاسبان تحریم نمی رسد به انان که کشورهای دیگر را تهدید به نابودی میکنند نمی رسد به انانی که دلار های نفتی کشور را در جیب روسیه و چین میریزند بدون انکه بداند مردمان خودشان درگیر چه مشکلاتی هستند و این ثروت ملت باید برای خودشان سرمایه گذاری شود نمی رسد پس رییس جمهوری که زورش به داخلیها نمی رسد بهتر است خودش استعفا بدهد
Iran, Islamic Republic of
از پرزیدنت روحانی بخاطر هواپیماهایی که پس از رفع تحریم‌ها(!) برامون گرفتن متشکریم!!!
Iran, Islamic Republic of
بی ربط بود
ایشون تمام تلاششو کرده ولی دلواپسان سنگ اندازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
شما همش میگید دلواپس دلواپس!!!خاک تو سرت د... که زورش به دوتا منتقد نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
ببینم اوون خلبانها شهید محسوب نمیشوند ؟؟؟؟؟؟
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
روحشون غرین رحمت..
یه تیکه از فیلم محیا شادروان انوشیروان ارجمند میگفت یکی ازم پرسیده تو که این همه ساله داری گور میکنی عجایبم دیدی ( روح .جن) گفت که عجیب تر از انسان ندیدم .که چهل ساله دارم قبر میکنم غسل ودفن میکنم اما باور ندارم یا نداریم که باید بریم.
بعد از اون فیلم بنده یه بار رفتم از دور کفن کردن یه خانم جوان رو دیدم .ترس گریه وحشت امونم نمی داد سر زا رفته بود.امثل فرشته ها بود سربند یا حسین ام براش بستند.بعد از اون تلنگر من دیگه از خدا نمی ترسم خدا رو دوست دارم. الانم وقتی میرم گلزار شهدا میرم پشت پنجره غسال خونه قران گوش میکنم. جرات دیگه برم داخل رو ندارم.چرا باید از مرگ بترسم وقتی که دست خودم نبوده اومدم این دنیا مگه از درون بدن مادرم چی یادم میاد که بعد از مرگ بخوام ناامید باشم ویا بترسم. فقط اینو میدونم هر لحظه باید اماده باشم. وروحم مراقب کنم.
Iran, Islamic Republic of
خدا ازتون نگذره که یاهواپیما یاماشین اسقاطی یاکشتی تمام مردم رابایدبکشه چرااجازه پرواز بهش دادی نمیبخشمت اقای مسول
احمد
Iran, Islamic Republic of
وانت با هشت سال کار از رده خارج شد این هواپیما دیگه جررررر خورده هنوز باهاش مسافر میبرن
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا باید به افرادی که با خرید هواپیماهای ایرباس وبوئینگ از روی جهالت مخالفت میکردند تبریک گفت.
Iran, Islamic Republic of
چرا اخوندی را برکنار نمی کنند ؟ یا قطار اتش می گیره یا کشتی غرق می شه یا هواپیما سقوط می کنه
Iran, Islamic Republic of
شما فکر کنید الان اقای اخوندی بر کنار شده است و وزیری که شما لایق میدانید مستقر شده است بفرمایید چهکاری میتواند بکند
Iran, Islamic Republic of
الان به نفع اونایی میشه که دنبال خرید هواپیمای نو هستند.خوب بهونه ای پیدا کردند
منتقد
Iran, Islamic Republic of
امسال کلکسیون افتخارات آقای آخوندی تکمیل شد. همه نوع سانحه داشتیم. زمینی، دریایی، زیرزمینی، آتش سوزی. فقط همین هوایی رو کم داشتیم که اتفاق افتاد. تبریک به حامیان روحانی. نمی دونم این آقای آخوندی چرا عزل نمیشه. چه لابی با دولت و نمایندگان مواجب بگیر مجلس داره که نه استیضاح می شه نه عزل میشه نه حتی کسی می تونه بهش بگه چرا این همه اتفاق؟!!!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
بهترین گروه جستجوکننده دراین شرایط آب وهوایی ومنطقه کوهستانی مردم بومی وچوپانان منطقه هستندخدابه خانواده های ایشان صبربدهد
Iran, Islamic Republic of
توان عزل این اقا نیست؟اقای دولت پاسخ دهد
Iran, Islamic Republic of
شما بگید تو این نظام و تو این 40 سال چه مدیری بخاطر سو مدیریتش برکنار شده که این دومیش باشه؟
داوود
Iran, Islamic Republic of
هواشناسی با ارائه پیش بینی نادرست مقصر اصلی این حادثه ناگوار هست
رسول
Iran, Islamic Republic of
شرکت آسمان - سازمان بازنشستگی کشوری ( پر از معاونان و مدیران نظامی بازنشسته) - علی ربیعی - وزارت - کشتی سانچی .............. تسلیت دوباره به خانواده های داغدار و ملت مصیبت زده
Iran, Islamic Republic of
جالب گفتید. مفید و مختصر
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال انشاالله رحمت و مغفرت خود را شامل حال در گذشتگان فرماید و به خانواده های مصیبت دیده صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید ما هم در غم بازماندگان شریک و سهیم هستیم واقعا تحمل این مصیبت سخت است
United Kingdom
پول ها توی حساب اقا ی فریدون و جهانگیری و صفدر حسینی و...است وقتی صفدر حسینی حقوق نجومی میگیره معلومه همشهری هاش باید با هواپیمای انچنانی پرواز کنند و سقوط کنند
Iran, Islamic Republic of
چی رو به چی داری ربط میدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند به بازماندگان این سانحه غم انگیز صبر دهد و روح متوفیان را قرین رحمت خویش. من از دولت فعلی نمیخوام دفاع کنم ولی بهتره مساله را سیاسی نکنیم و بلافاصله پای دولت را وسط نکشیم و بخواهیم از روی حب و بغض قضاوت کنیم. باید بعد از بررسی های کارشناسان دید دلیل این سانحه چه بوده. این اتفاقات در هر کجای دنیا ممکن است رخ دهد و مشیت الهی این چنین مقدر نموده پس نباید احساساتی شویم
United Arab Emirates
خاک تو سر ما بکنن که تو مرگ و میر هم سیاسی عمل می کنیم
خدایا ممنونم که بلاها رو نازل کردی ما لایق این بلاها هستیم
Iran, Islamic Republic of
بعضی از ما دنبال مقصریم،چون دلمون میخواد با رفتنش دیگه از این اتفاقات نیوفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بازم مجلس ... وزیر بی کفایت راه و استیضاح و برکنار نکنه
فقط یه خوش انصافی بشمره فضاحتهای آخوندی تو این پنجسال رو
Iran, Islamic Republic of
الان توی ویلای تریلیاردیش توی لواسان الان داره کیف میکنه .
Iran, Islamic Republic of
من بیست روز پیش با یکی از همین هواپیماهای ATR از شیراز اومدم تهران . جوری ترسیدم که دیگه قسم خوردم تا زندم هواپیما سوار نشم
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشان کند.
تایم، لاین، .....و اکنون مایل. نمی توانیم فارسی حرف بزنیم و بنویسیم؟!
Iran, Islamic Republic of
ضعف ها خودش را در اینجاها نشان میدهد
Iran, Islamic Republic of
سخنان رهبر انقلاب در ۳۰ خرداد ۹۵:
فرض کنید ناوگان هوایی ما نوسازی بشود؛ خب، خیلی کار مهم و لازمی است امّا اولویّت است؟ آیا این اولویّت کشور است؟ فرض کنیم مثلاً سیصد هواپیما بخریم؛ این معلوم نیست اولویّت باشد. این باید بررسی بشود؛ من نظر کارشناسی نمیدهم، من تذکّر میدهم برای اینکه کار کارشناسی بشود؛ من تذکّر میدهم که اولویّتها باید رعایت بشود. این یکی از مسائل بسیار مهم است.
Iran, Islamic Republic of
تعداد کشته ها توی جاده های کشور به مراتب بیشتر از این شصت نفر و کل سوانح هوایی کشور , هستند پس دنبال ماهی از این اب نباشید,
هر عاقلی این رو میفهمه,
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟ با این حساب پس فردا که سانحه زمینی رخ بده آیا شما متهمید که معتقد بودید الویت نوسازی ناوگان هوایی الویت است!
حميد
Iran, Islamic Republic of
به جاي پهباد فرستادن به سوريه و عمليات در انجا يك لاشه هواپيماي قراضه رو جستجو كنيد و كمي به فكر هموطنان باشيد.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره.... منطق هم خوب چیزیه، که البته شماها فاقد اون هستید.
Iran, Islamic Republic of
آخی بمیرم برا هموطنانی چون شما که به شدت نگران پهپاد هایی هستن که تو سوریه خرج میشن!
اگر کاربیفته دست اونایی که دارن تو سوریه به خاطر من و تو میجنگن مطمین باش لاشه رو سریع پیدا میکنن مشکل اینه کار دست کسایی هس که فقط میگم بلدم بلدم!
رضا
Iran, Islamic Republic of
پسرخاله منم تو این هواپیما بود محمد برزگری...... نمیدونم چی بگم
Iran, Islamic Republic of
اینهم یکی از برکات مرگ بر امریکا اگر اقایون اینقدر مرگ بندگان خدا را تکرار نکنند هر روز شاهد مرگ هموطنان نیستیم متاسفانه همه مردم ایران هم بمیرند.......... کوتا نمی اید
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر شیطان بزرگ
منصور - یزد
Iran, Islamic Republic of
به عکسی که از اطلاع رسانی دولت درمورد هواپیما توزیح داده توجه کنید . نوشته با آخرین امکانات و تجهیزات رفاهی پرواز - اگه این هواپیما ساخت 25 سال پیشه یعنی تو این 25 سال هیچ امکانات رفاهی و تجهیزاتی برای پرواز ساخته نشده؟
از یکی از دوستان خلبان شنیدم سیستم های جدید هواپیمایی جوریه که خلبان بخواد بزنه به کوه خود هواپیما ممانعت میکنه
Iran, Islamic Republic of
بله منم شنیدم حتی یه سیستمایی اومده که اگر خلبان بخواد عمدا سقوط کنه هواپیما سریع به مسافرا اعلام میکنه که خلبان درحال خیانت است و از دست من کاری بر نمی آید!!!
حرفایی میزنیم بعضی وقتها-قابل توجه منصور عزیز از یزد