جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرقت‌های طلایی از پیرزنان با وعده کار خیر+عکس

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 592157
دو برادر که با همدستی پسرعمه‌شان با وعده کمک به افراد نیازمند زنان سالخورده را در چند شهر کشور فریب داده و طلای آنها را سرقت کرده‌اند دوباره بازداشت شدند.
سرقت‌های طلایی از پیرزنان با وعده کار خیر+عکس
به گزارش جهان نيوز، چندی قبل سه مجرم سابقه‌دار از طایفه فیوج که دو برادر به نام‌های محمد ‌ وحسن ‌ بودند به همراه پسرعمه‌شان که مردی ۲۸‌ساله به نام وحید بود به اتهام سرقت طلای زنان سالخورده تحت تعقیب کارآگاهان پلیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. 

بررسی شکایت‌ها حکایت از این داشت که این سه مرد سوار بر خودروهای صفر با وعده کمک به نیازمندان، پیرزنان را فریب داده و طلای آنها را سرقت می‌کنند. یکی از شاکیان گفت در حال عبور از محل بودم که یک خودروی مدل بالا کنارم توقف کرد.

به جز راننده دو مرد جوان دیگر سوار خودرو بودند. یکی از آنها نایلونی حاوی لباس و چند بسته اسکناس به من نشان داد و خواست که آن را به دست افراد نیازمند محل برسانم که قبول کردم.
او همزمان از من خواست انگشتر طلایی که به دست داشتم را به او نشان دهم؛ چراکه قصد دارد مشابه آن را برای همسرش خریداری کند که اعتماد کردم و انگشتر را به او دادم. آن مرد بعد از بررسی انگشتر آن را داخل کیسه لباس انداخت و به دست من داد. وقتی به خانه رسیدم دیدم که همه لباس‌های داخل کیسه کهنه است و بسته‌های اسکناس‌هم تقلبی است. بعد داخل نایلون به دنبال انگشتری‌ام گشتم، اما متوجه شدم که ته نایلون سوراخ است و از انگشتری هم خبری نیست. 

در حالی که شکایت‌های مشابهی علیه سه متهم در اداره‌های پلیس در چند شهر کشور مطرح شده بود، کارآگاهان پلیس تهران در جریان بررسی‌های خود مخفیگاه دو نفر از متهمان که خانه‌ای مجردی در خیابان ابوذر بود را شناسایی کردند. بررسی سوابق دو متهم که دو برادر به نام‌های حسن- ۳۵ساله- و محمد- ۳۶ ساله- بودند حکایت از این داشت که آنها از سال ۷۹ تاکنون بارها به اتهام سرقت طلای زنان سالخورده بازداشت شده و به زندان افتاده‌اند.
آنها از مدتی قبل با همدستی سومین عضو باند که پسرعمه ۲۸‌ساله‌شان وحید بود سریال سرقت‌های خود را شروع کرده‌بودند.

وقتی تصاویر متهمان از سوی شاکیان پرونده‌ها شناسایی شد، کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴‌تهران در ساعت ۱۷:۰۰ پنج‌شنبه مورخه دی‌ماه سه‌متهم را بازداشت  کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه پرشیا سفید، رانا مشکی و مزدا۳ سفید رنگ کشف و توقیف شد. سه‌متهم در اعترافات اولیه به سرقت‌های سریالی طلا از زنان سالخورده اعتراف کردند. 

‌سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اعضای باند علاوه بر تهران از سوی شاکیان دیگر در شهرستان‌های مشهد، اصفهان، قم و چند شهر دیگر شناسایی شده‌اند.
وی گفت: از آنجا که اعضای این باند از مجرمان حرفه‌ای هستند شناسایی شاکیان در شهرهای دیگر کشور در دستور کار پلیس قرار گرفته است. وی از کسانی که به این شیوه توسط سه سرنشین خودروهای صفر مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت کرد برای شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در خیابان نبرد شمالی‌– میدان نبرد– انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند. 

منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *