پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

منابع امنیتی اسرائیل: آرامش ما به پایان رسید

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 592139
منابع امنیتی اسرائیلی با اشاره به سرنگونی یک فروند جنگنده اف۱۶ و اوضاع امنیتی ناآرام و متزلزل در مرزهای شمال تأکید کردند: آرامش اوضاع پایان یافته است.
منابع امنیتی اسرائیل: آرامش ما به پایان رسید
به گزارش جهان نيوز، شبکه هفت تلویزیون اسرائیل به‌نقل از منابع امنیتی که آنان را بلندپایه برشمرد، اعلام کرد، آژیرهای خطر که موجب شد اهالی شهرک‌های مرزی در شمال روز شنبه گذشته و در پی سرنگونی جنگنده اف۱۶ از منازل خود بگریزند، حامل این پیام است، آرامشی که از زمان جنگ دوم لبنان به‌وجود آمده بود، تمام شد.

جنگ در آینده نزدیک بعید است
این منابع یادآور شدند، تمام دست‌اندرکاران مسائل امنیتی ضمن اشاره به حادثه روز شنبه گذشته و هشدار نسبت به اوضاع امنیتی، در عین حال وقوع جنگ در آینده نزدیک را بعید دانستند هرچند به‌عقیده آنان مرزهای شمالی به نقطه جوش رسیده است.

در همین ارتباط «یعقوب عمیدرو» ژنرال اسرائیلی که ریاست شورای امنیت ملی این رژیم را به‌دست داشت و اکنون از محققان سرشناس مؤسسه مطالعات راهبردی «قدس» است، به سه نشانه اصلی مبنی بر رویارویی در مرزهای شمالی اشاره کرد که عبارتند از:

اول اینکه ایرانی‌ها بیش از گذشته اعتماد به نفس پیدا کرده و در سوریه حضور مستقیم دارند.
دوم: اوضاع در مرزهای شمالی بسیار متزلزل  و آسیب‌پذیر شده است تا جایی که اشتباه هر یک از طرفین به‌سهولت می‌تواند روند امور را به‌سمت وضعیت بسیار خطرناکی سوق دهد از همین رو باید امکان چنین خطری را همواره در نظر داشت.

سوم: نمی‌توان در برابر نفوذ ایران سکوت کرد، بلکه باید برای توقف آن دست به کار شد حتی اگر این کار بهای سنگینی داشته باشد.

از سوی دیگر «ایان بن روفن» عضو کمیته خارجی و امنیتی کنست (پارلمان اسرائیل) نیز در ارزیابی اوضاع جاری، شدت گرفتن روند امور را حتمی دانست و گفت:

هیچ زمانی را معین نمی‌کنم اما باید گفت احتمال آغاز جنگ در مرزهای شمالی در سال ۲۰۱۸ بسیار بیشتر از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ است البته نه به این معنی که جنگ حتماً رخ خواهد داد بلکه احتمال انفجار اوضاع بسیار زیاد است.
به‌عقیده وی، مشکل اصلی حضور ایران در سوریه است و اکنون سؤال اصلی این نیست که چه‌زمانی جنگ رخ خواهد داد، بلکه باید پرسید؛ آیا ارتش اسرائیل برای رخدادهای آینده آمادگی دارد؟

بن روفن در پاسخ به این سؤال گفت: ارتش اسرائیل آمادگی خوبی دارد و این آمادگی اولویت اول است از همین رو ارتش سطح آموزش‌های خود را به‌میزان زیادی افزایش داده است.

به‌گفته او تهدید موجود ناشی از هزاران موشکی است که می‌تواند در طول ۲۴ ساعت شلیک شود و این تهدیدی است که قبلاً سابقه نداشت اما به هر حال چنانچه وارد نبرد شویم، راه‌های متعددی برای ازبین بردن این تهدید وجود دارد.

لزوم درنظر گرفتن اماکن امن در داخل آپارتمان‌ها
به‌عقیده این عضو کنست، اسرائیل به اماکن حفاظت‌شده در داخل آپارتمان‌ها نیاز دارد که در فاصله ۱۵ ثانیه بتوان به آنجا رسید زیرا پناهگاه‌های قبلی در زمان خود خوب بودند اما اکنون اوضاع به‌گونه‌ای است که مردم مجبورند برای زمانی طولانی در محل‌های امن در داخل بمانند و این یعنی اینکه این اماکن باید در داخل آپارتمان‌ها و هر جای دیگری که به‌سرعت بتوان به آنجا رسید، وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال در قرآن کریم از چرخش روزهای شکست و پیروزی بین مردم مختلف صحبت کرده است
۴۰ سال از فشار صهیونیستها به ایران و ایرانی عزیز میگذره و ما بیصبرانه منتظر تحقق امر حتمی پروردگاریم انشاءالله