پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۵۷
خط شکن‌ها پای انقلاب ایستاده‌اند

دیدار حاتمی کیا با رئیسی/ سخنان بغض آلود حاتمی‌کیا در مشهد+ فیلم

«به وقت شام» روضه مکشوف بود
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 592094
تولیت آستان قدس رضوی(ع) گفت: هجمه‌های صورت‌گرفته به فیلم به‌وقت شام بیانگر اثرگذاری این فیلم است.
دیدار حاتمی کیا با رئیسی/ سخنان بغض آلود حاتمی‌کیا در مشهد+ فیلم
به گزارش جهان نيوز،حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار ‌ابراهیم حاتمی‌کیا اظهار داشت: مجاهدان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید از سوی همه فارغ از مذهب و قومیت مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند، چرا که این عزیزان قهرمانان ملی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) ادامه داد: دفاع از سرزمین بین همه ملت‌های جهان جزو حماسه‌های ملی محسوب می‌شود و نسل‌های مختلف به‌عنوان یک افتخار ملی از آن یاد کنند، اما متأسفانه برخی در کشور ما نسبت به هشت سال دفاع مقدس چنین نگاهی ندارند.

رئیسی افزود: سخنان آقای حاتمی‌کیا، جشنواره فیلم فجر امسال را کاملاً تحت‌الشعاع قرار داد. این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک قوت قلب بود که نشان داد خط‌شکن‌های عرصه هنر فاخر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند؛ هجمه‌ها به فیلم «به‌وقت شام» نشانه تأثیرگذاری این اثر هنری است.

در همین حال، براهیم حاتمی‌کیا نیز در دیدار اظهار داشت: آیا اگر فیلمی در نفی نظام اسلامی ساخته شود، سینمای مستقل است ولی اگر از رشادت‌ها و جانفشانی‌های این ملت سخنی بیان شود، سینمای وابسته است؟

وی افزود: اگر این وابستگی است، همچنانکه در جشنواره فجر گفتم به وابستگی به ارزشها و از جان‌گذشتگی مردم کشورم افتخار می‌کنم.

حاتمی کیا تصریح کرد: برخی می‌خواهند با هجمه به آثار هنری انقلابی، فیلم‌سازان جوان را دلسرد و از رویش‌های پر توان در عرصه هنر انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.
  *قسم می‌خورم برای «به وقت شام» خودم را ذره‌ای نمی‌دانم
ابراهیم حاتمی‌کیا همچنین در مراسم اکران فیلم «به وقت شام» برای خانواده شهدای مدافع حرم در پردیس سینمایی هویزه مشهد، اظهار کرد: قسم می‌خورم برای «به وقت شام» خودم را ذره‌ای نمی‌دانم.

کارگردان «به وقت شام» ادامه داد: فیلم‌های عملیات مدافعان حرم در عراق و سوریه را زیاد نگاه کرده‌ام، جنس عملیات آنجا بسیار متفاوت است و خیلی در غربت عمل می‌شود، چیزی که ما در جنگمان نداشتیم.

وی اضافه کرد: جنگ ما در خاک خودمان بود و در شرایط پرقدرتی به سر می‌بردیم، عقبه و پشتوانه‌مان خیلی محکم بود، رزمندگان ما مفتخر برمی‌گشتند اما در مورد مدافعان حرم به‌ویژه در اوایل جنگ سوریه وضعیت به شدت غم‌انگیز بود.

حاتمی‌کیا خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: به وقت شام را برای شما نمی‌توانم بسازم، این فیلم را ساختم تا بقیه ببینند.

وی درخصوص یکی از صحنه‌های فیلم، اشاره کرد: برای ساخت یکی از صحنه‌های فیلم که در آن داعش از سر بریدن اسرا فیلمبرداری می‌کند، 4 روز دنیا برایم تیره و تار بود، پس من نمی‌توانم حس شما را منتقل کنم. گمان می‌کنم تنها ذره‌ای از شما را آنهم با عالم خودمان به دیگران منتقل می‌کنم.

این کارگردان انقلابی ادامه داد: معتقدم سینما چنین قدرتی ندارد که بتواند این حس را منتقل کند. عالمی که ما به عنوان اهالی سینما در آن نفس می‌کشیم مشابه همین بچه‌های فاطمیونی است که شهید برمی‌گشتند و نباید صدایش را درمی‌آوردم و باید به اسم دیگری می‌بود، یا بچه‌هایی که می‌آمدند و می‌گفتند مثلا در کردستان و غرب شهید شدند و من شاهد بودم.

وی با اشاره به اینکه غربت ما در حوزه سینما مانند همان روزهاست، متذکر شد: دعا کنید قدرت پیدا کنیم و کمی به شما نزدیک‌تر شویم. البته این توفیق می‌خواهد و توفیق چیز ساده‌ای نیست. امیدوارم تا نفس دارم بتوانم از بچه ها بگویم.

حاتمی‌کیا اضافه کرد: من به دیده‌بانی مشهور هستم  اما بچه‌ها خیلی جلو رفتند و من عقب ماندم. این لطف شماست که مرا مورد تشویق قرار می‌دهید. امیدوارم نسل پسران و فرزندان ما جرأت پیدا کنند به این حوزه وارد شوند.

وی بیان کرد: غربت این حوزه به دلیل امنیتی بودن بخشی از آن بود که نمی‌شد به آن اشاره کرد. من هم نمی‌توانم بگویم، فقط 6 ماه فکر کردم از چه زاویه‌ای وارد شوم که مسأله مذهب درمیان نباشد. خوشحالم که آقای ظریف و سردار سلیمانی این فیلم را پسندیدند و امیدوارم بتوانم ذره‌ای از حس خانواده شهدا را به تصویر بکشم.
 

 
*«به وقت شام» روضه مکشوف بود/ کار حاتمی‌کیا کمتر از مدافعان حرم نیست
فیلم «به وقت شام» امشب با حضور پرشور خانواده شهدای مدافع حرم در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران شد.

براساس این گزارش، عباس حریری، پدر شهیدحریری در این مراسم ضمن تقدیر از کارگردان این فیلم، اظهار کرد: «به وقت شام» همچون دیگر آثار آقای حا‌تمی‌کیا اثری فاخر و به یاد ماندنی بود.

پدر شهیدحریری ادامه داد: «به وقت شام» بیش از اینکه یک فیلم باشد، روضه مکشوف بود. این توفیقی است  که نصیب آقای حاتمی‌کیا شده و کار ایشان کمتر از مدافعان حرم نیست.

وی با بیان اینکه شیعیان و فعالان فرهنگی اروپا شهدای مدافع حرم را شهدای جهان اسلام میدانند، خطاب به حاتمی‌کیا گفت: شما هنرمند جهان اسلام هستید.

مادر شهید اسماعیلی و خواهر شهیداسدی نیز در ادامه به نمایندگی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی‌کیا قدردانی کردند.

تقدیر آستان قدس رضوی و خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون از کارگردان «به وقت شام» پایان‌بخش این مراسم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لكه سياهى بود در كارنامه حاتمى كيا ! مگر دنيا چقدر ارزش داره كه اينطورى … !
Iran, Islamic Republic of
لکه سیاه خودتی
علی
Iran, Islamic Republic of
درسته دوست عزیز
لکه سیاه اونهایی هستند که فیلمهایی می سازند که در اون فیلمها ناموس ایرانی رو به حراج میزارن و در اون فیلمها به اروپا و آمریکا کرنش می کنند و می گویند تورو خدا ما را به نوکری قبول کنید!
لکه سیاه اونایی هستند که از فیلمهای سیاه و ضد ایرانی تمجید می کنند و اونهایی که ناموسشون رو دو دستی تقدیم دشمنان می کنند و به این کارشون افتخار می کنند
لکه سیاه و کثیف اونهایی اند که همجنس بازی، س.ک.س، خیانت، وطن فروشی، قاچاق انسان، فمنیسم، لامذهبی، پول پرستی و ... رو ترویج می کنند
آقای حاتمی کیا و فیلمسازان انقلابی شاگردان مکتب امام و مکتب هنری شهید آوینی می باشند و سفید و روشن هستند
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی و قلم و معرفتش
لکه سیاه امثال پناهی ها و فرهادی ها هستن که برای دل سفارت خانه های انگلیس و فرانسه فیلم میسازن نه مردم ایران.
Iran, Islamic Republic of
جمله خوبی ننوشتید نظر هر کس قابل احترام هست . لطفا رعایت قرمائید .نه لکه سیاه بود نه سفید .
Iran, Islamic Republic of
بدم میاد از این اداهای روشنفکری
یعنی نظر ترامپ و نتانیاهو هم قابل احترامه
Iran, Islamic Republic of
تو خودت لکه سیاهی...
لکه سیاه تویی...
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس به فیلم نامه و قصه فیلم اعتراض ندارد . تدوین فیلم و فیلمبردای بسیار ضعیف است عوض شدن سکنسهای فیلم بی ربط از ادامه داستان است و کاری بسیار مبتدی است آدم باورش نمیشد که این فیلم کار آقای حاتمی کیا باشد
Iran, Islamic Republic of
این پول چه نمی کند......................
Iran, Islamic Republic of
مگه توی بقیه کارنامش چیز سفیدی دیدی
Iran, Islamic Republic of
نامرد اينطور به ابراهيم توهين نكن
Iran, Islamic Republic of
جریان وطن فروش و وابسته به اسرائیل و داعش خوب حواسشون هست همه جا سرک بکشن و شر و ور بگن
Iran, Islamic Republic of
درود بر ابراهیم عزیز.
کسی که هیچگاه برای سفارتخانه های غربی فیلم نساخت
محمد
Iran, Islamic Republic of
وابستگی وابستگی است چه به حکومتهای خارج چه داخل. ارزش هنر و هنرمند به مستقل بودنشان است تا بتوانند ازادانه هنرشان را در خدمت مردم واقعی جامعه قرار دهند نه به یک حکومت یا قشر خاش
محمدی
Iran, Islamic Republic of
همه ی هنرمندان، وابسته اند.
البته بعضی وابسته به صراط مستقیم اند؛
و عده ای وابسته به راه شیطان.
آری همه وابسته اند...
Iran, Islamic Republic of
بی شک راه شما طراط مستقیم است و راه مخالفانتان راه شیاطین
Iran, Islamic Republic of
ایشان مواجب بگیر حکمتند ودر خدمت حکومت و نه مردم
Iran, Islamic Republic of
بقیه هم مواجب بگیر حزب اصلاحات هستند و در خدمت حزبند نه مردم!
فرقش چیه؟
Iran, Islamic Republic of
تا حکومت چه حکومتی باشه
شما حکومت آمریکاییها رو بی خیال از کنارش رد می شی
اما حکومت اسلامی را حاضر به تایید و تمکینش نیستی


هیچ نشانه از صلاحیت و عقلانیت و دیانت رو نمی شود از شما سراغ گرفت مگر آن چه را که دستمایه کوبیدن کور بکنید
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات كه فرق وابستگي و تمجيد از افتخارات ملي را نمي داني
Iran, Islamic Republic of
شعار نده روشنفکر نمای غرب زده
من _ وابسته _ ام
درود
Iran, Islamic Republic of
درود بر هر دو ابراهیم که هریک در جبهه ای به دفاع از آرمانهای انقلاب مشغولند
Iran, Islamic Republic of
والبته
ابراهیم بت شکن
مورد خشم
نمرود قرار گرفت

و کنون نمرودهای زمانه
آتش کینشان را
متوجه ابراهیم های زمانه کرده اند

و خدا همان خداست
که فرمود
یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
خودش بنده خدا گفت از کجا جیره مواجب میرسه. ما باید گشنگی و بدبختی بکشیم و پولشو بدن به اوج تا شاخ شبدرهایی به اسم هنرمند ملی حمایت بشن. سگ همین فیلمفارسی سازایی که بالای ده میلیارد میفروشن و وابسته به نظام سلطه نیستند می ارزه به اونایی که باوپل ملت به نفع اولاد معاویه فیلم کمدی میسازن
Iran, Islamic Republic of
البته جیره ایشون شناسنامش معلومه
اما جیره بعضیها
هم چپاول بیت المال
هم آخور دشمنان
Iran, Islamic Republic of
هر جا هجمه شد نشان میدهد کار درست صورت گرفته
ابراهیم جان؛ تقبل الله
Iran, Islamic Republic of
این استعدل شما مربوط به قرون وسطا است دوست عزیز کسانی که این فیلم را تحلیل میکنند کارش فیلم و سینما هست واز ان زاویه به فیلم نگاه می‌اندازند
Iran, Islamic Republic of
هو البصیر
انشاالله و بزودی وقتی که فیلم اکران شد امت حزب الله فوج فوج به سینما خواهند رفت، هم برای تقدیر از ایشان و عوامل محترم و هم نشان دادن عظمت عزم و اراده اهل ولایت این فیلم را به پرفروش ترین فیلم ایران تبدیل خواهند کرد تا دهان یاوه گویان نیز از بهت و حیرت هم باز بماند و هم بسته شود.
والسلام علی من اتبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
امت حزب الله به فرمایش شما در قبل از فیلم قلاده ها اسبقبال طوفانی کردند و از فیلمهای دیگر هم همینطور نتیجه انهمه استقبال چه بوده است جز دور ریخته شدن سر مایه های انان
Iran, Islamic Republic of
به به !
امت حزب الله !
البته اون یارو هم می گفت
یا خیل الله ارکبی !

شما هنوز سوار همون خیل و مرکبید
و سرانجام همان سرانجام
Iran, Islamic Republic of
سرمایه مصرف شده در قلاده های طلا و مانند آن
باقیات الصالحات مومنان است
به مرحمت الهی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای حاتمی کیای عزیز در جهان امروز هیچ انسان غیر وابسته ای پیدا نمی شود با این تفاوت که عده ای به بیگانگان و ضد ارزشها و آلودگیها وابسته اند و البته با پوز روشنفکری و عده ای هم به لطف خداوند متعال و نفس گرم عبد صالح خدا حضرت امام وابسته به ارزشها و آرمان های الهی.انشاءا.........
Iran, Islamic Republic of
وابستگی مغایر ازاده گی است
آدمیزاد
Colombia
وابستگی به شرف و مردانگی ، وابستگی به اخلاق ، وابستگی به ارزشهای ملی-انسانی، وابستگی به غیرت ، وابستگی به وطن خود ، بله حاتمی کیا و دهنمکی و مهدویان وابسته به این وابستگی هایند کاش ما هم چنین وابسته میبودیم.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی وابسته نیست ؟

یک وابستگی با
واعتصموا
بدان فرا می خوانند

و یک وابستگی هم
الوان مختلفی دارد
وابسته خواهش ها
دوستان ناباب
حاکمان فاسد
شیاطین انس و جن
و ...

شما با وابستگی نوع دوم
تیغ دشمنی نسبت به
وجهه نورانی نوع اولی برهنه کرده اید!
Iran, Islamic Republic of
بسیاری حاضرند فیلمهای تاثیر گذار تر از این فیلم درست کنند که بیننده جهانی هم قادر به درک ان باشد با هزینه بسیار بسیار کمتر لیلا کور کورانه دفاع نکنید .شخص آقای حاتمی کیا را همه دوست دارند فعلأ بحث سر کیفیت فیلم ایشان است نه موضوع فیلم
Iran, Islamic Republic of
بیننده جهانی درک کند !
خیلی خوب مثل کارای فرهادی !
آره این جهانی هم
مثل همون جهانیه
که تعامل باهاش کردند
و ... !
حسین
Iran, Islamic Republic of
حاتمی کیا نون به نرخ روز خور است خودفروخته و مزدور وبسیار بسیار حسود خیال میکند همیشه جوایز را به آن داد بابا مردم از جنگ و خونریزی بیزارند 8سال صادقانه جنگیدند نتیجه اش این شد که خون شهدا پایمال شد و اختلاس وفساد ورانت خواری و اشرافی گری و حقوق نجومی و ریا ومواد مخدر وگرانی افزایش یافت پول مملکت را هزینه برای عراق و سوریه ولبنان و غزه ویمن و... کردند و مردم ما فقیر فقیرتر شدند مانند زمان قران سرنیزه ابوسفیانها مردم مسلمان ودین را دوست دارند ولی ریا کاری و فساد و فاسد و.... دوست ندارند
Iran, Islamic Republic of
الان اگه با خاتمی دیدار میکرد همه این مشکلات حل میشد؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر گیچید
که القاب خودتون رو به حاتمی کیا می چسبونی
Iran, Islamic Republic of
یعنی صداقت نتیجه اش اونیست که گفتی ؟!

پس معلومه علت
رویه دروغ محوری شما از کجاست !
Iran, Islamic Republic of
اقای حاتمی کیا خودشان ماشالله هنرپیشه خوبی هستند
Iran, Islamic Republic of
امثال آقاي حاتمي كيا و مرحوم سلحشور توانستند با آثار فاخر خود سينماي ايران را متحول كند . اگر كارگردانان متدين را از سينما برداريم ميشود شهر فرنگ !
داود
Iran, Islamic Republic of
با سلام متاسفانه ما آدمها چقدر سریع در جامعه منفور میشویم جناب حاتمی کیا این همه زحمت کشید فیلم های حماسی برای ما ملت ساخته اما به خاطر یک سخنرانی نسنجیده که خود را به گروه خاصی نسبت داده و دیدار ناسنجیده با آقای رئیسی انجام داده یک شبه خود را به منفورترین چهره سینمای بلکه جامعه تبدیل شده
علی
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره نظر خودت رو به جامعه تعمیم ندی مردم فهیم و جامعه انقلابی ایران هم قدر پاسداران رو میدونن و هم آقای رئیسی رو دوست دارن
Iran, Islamic Republic of
رئیسی را دوست داشتن و به حسن کلید ساز رای دادن. بابا سنگ پا
Iran, Islamic Republic of
آها الان یعنی چون تو و دو تا دور وبری هات این نظر رو دارید فک میکنی همه مثل تو هستن . نه آقا حاج ابراهیم تو چشم من و چند میلیون آدم دیگه تازه عزیز شده
چشمت کور
Iran, Islamic Republic of
وای این اصلاح طلبان چه آتیشی گرفتن که یه کارگردان سینما از دستشون در رفته...بقیه حسابی جیره خورشون شدن
Iran, Islamic Republic of
نسنجیده !
منفورترین !

به به !
شما ترازوی سنجشید !
و نفرت کورتان
یعنی همه !
Iran, Islamic Republic of
ایشان کجا و آقای تتلو کجا
Iran, Islamic Republic of
تاثیر سینما و تلویزیون به حدی است که باعث شده غربزده‌های این حوزه در مواجهه با آثار انقلابی به اندازه‌ای مستاصل بشن که دیگه حفظ ظاهر روشنفکرنمایی رو هم کنار بذارن و نقاب از چهره تنگ‌نظر و فریبکارشون بردارن و شرم‌آورترین روش رو برای مقابله با این فیلم‌ها انتخاب کنن.
همه اینها نشانه است برای هنرمندان و فعالین اجتماعی انقلابی که نقاط مهم و تاثیرگذار رو شناسایی کنن و همتشون رو در چنین حوزه‌هایی بکار بگیرن
Iran, Islamic Republic of
کرکس هایی که خود را طاووس سینما نشون می دادن بالاخره چهره اصلی شان پیدا شد !!! ببین پول و شیرینی و عکس با مبلمات علی گرون چه با فیلم سازهای سفارشی و جکومتی نمی کند ....با حاتمی کیا هم باید همون کاری رو کرد که با فیلم سازهای استالین تو کشورهای اشغالی بلوک شرق کردن بعدا
Iran, Islamic Republic of
کرکس ها آنهایند
که ارزشها رو
به تاراج بردند
و طاووسشان از غرب
غرق در منجلاب
می طلبند
Iran, Islamic Republic of
اسرای حاکمیت نفس ، شیطان ، جبابره زمان و ...
چاره ای جز نفرت از
سیمای نورانی حاکمیت دینی و حقیقی ندارند
آدمیزاد
Colombia
درود و هزاران درود به آقای حاتمی کیای عزیز ، هر چند ایشان توانایی داشت تا از آن فیلم های سیاهنمایی و ضد ایرانی برای گرفتن جایزه های غربی بسازد اما با غیرت و استواری مردانه به شرف خودش پایبند ماند ، آفرین بر شما آقای حاتمی کیا