پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

مراکز علمی کاربردی دولتی منحل می‌شوند؟

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 592086
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی عصر امروز و در تذکر شفاهی، با اشاره به مصوبه ۱۷ بهمن ماه امسال شورای عالی اداری اظهار داشت: با این مصوبه که به امضای آقای روحانی رسیده و برای اجرا به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و سازمان امور اداری اطلاق شده، در بندی از آن اعلام کرده‌اند که دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی دولتی باید منحل شوند
مراکز علمی کاربردی دولتی منحل می‌شوند؟
به گزراش جهان نيوز، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مصوبه اخیر شورای عالی اداری برای انحلال مراکز علمی کاربردی دولتی خبر داد و از آن انتقاد کرد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی عصر امروز و در تذکر شفاهی، با اشاره به مصوبه ۱۷ بهمن ماه امسال شورای عالی اداری اظهار داشت: با این مصوبه که به امضای آقای روحانی رسیده و برای اجرا به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و سازمان امور اداری اطلاق شده، در بندی از آن اعلام کرده‌اند که دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی دولتی باید منحل شوند.

وی تصریح کرد: به خاطر این تصمیم عجولانه، از رئیس‌جمهور تعجب می‌کنم؛ با این مصوبه تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ مرکز علمی کاربردی دولتی حذف می‌شود و معلوم نیست در ازای آن می‌خواهند چه کنند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: آقایان گفته‌اند که می‌خواهند این مراکز را به بخش خصوصی واگذار کنند، آیا بخش خصوصی به اندازه وزارت نیرو یا وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها امکانات دارد؟ این مغایر با هدف کارآفرینی است.

احمدی لاشکی با اشاره به مصوبه مجلس در تاریخ ۲۵ آذرماه امسال در قانون نظام جامع فنی و حرفه‌ای و مهارتی گفت: حالا با این مصوبه شورای عالی اداری، مجلس را زیر پا می‌گذارند و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی عنوان کرد: قرار بود مراکز علمی کاربردی و مهارتی تقویت شوند، نه اینکه منحل شوند؛ لذا نسبت به اصلاح این مصوبه در دولت اصرار داریم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Singapore
اقای لاشکی چند تا مرکز علمی کاربردی داری که ناراحتی، اتقاقا تنها کار مثبت دولت روحانی در این چند سال همین کار بوده
ش
Iran, Islamic Republic of
تنها اقدام صحیحی که اگر این دولت انجام همین کار یعنی تعطیلی علمی بدون کاربردی همینجوری مدرک بده است