جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات تبدیل تهران به دهمین پایتخت دیابت جهان

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 592054
دبیر اجرایی سومین همایش با اشاره به اینکه تهران در سال ۲۰۱۸ دهمین پایتخت دیابت دنیا می‌شود، گفت: مصرف انسولین‌های مدرن در ایران همچنان پایین است، هر چند در سالهای گذشته مصرف انسولین‌های مدرن ۵ برابر شده اما همچنان ۵۰ درصد از کشور ترکیه کمتر است.
جزئیات تبدیل تهران به دهمین پایتخت دیابت جهان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی مستوفی در سومین همایش دیابت با عنوان این مطلب که حدود 4.5 تا 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر اقدامی برای کنترل دیابت صورت نگیرد، ظرف 25 سال آینده این عدد به 9.2 میلیون نفر می‌رسد.
 
وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هزینه 4.5 میلیون مبتلا به دیابت 2 میلیارد یورو برآورد می‌شود، ادامه داد: تا 25 سال آینده این هزینه به 6 میلیارد یورو می‌رسد.

دبیر اجرایی سومین همایش دیابت از چاقی و اضافه وزن و همچنین عدم فعالیت فیزیکی به عنوان مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت در کشور نام برد و افزود: 30 درصد ایرانی‌ها فعالیت بدنی ندارند و 20 درصد چاق هستند.

مستوفی با عنوان این مطلب که تهران در سال 2018 به عنوان دهمین پایتخت دیابت دنیا معرفی می‌شود، تأکید کرد: قرار است با این انتخاب راهکارهایی برای تغییر وضعیت موجود پیرامون بیماری دیابت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف انسولین‌های مدرن در ایران همچنان پایین است، افزود: هر چند در سال‌های گذشته مصرف انسولین‌های مدرن  5 برابر شده اما همچنان 50 درصد از کشور ترکیه کمتر است.

مستوفی از فعالیت 160 آموزش دهنده قلم انسولین در ایران خبر داد و گفت: اتوبوس دیابت در سال 2008 در تهران راه اندازی شد و در حال حاضر 4 شهر یزد، مشهد، کرمانشاه و رفسنجان نیز اتوبوس دیابت دارند به طوریکه نزدیک به 80 هزار نفر تاکنون توسط اتوبوس دیابت مورد بررسی قرار گرفته اند که بیش از 30 درصد مراجعان قند بالا داشتند
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *