پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
رهبر انقلاب:

ما از نور فاطمۀ زهرا(س) چه استفاده‌ای می‌‌کنیم؟

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 592026
مقام معظم رهبری با اشاره با درخشندگی و نور فاطمۀ زهراء(س) می‌فرماید: حضرت زهراء ستاره درخشان عالم خلقت، فقط همان نیست که به چشم ما می‌آید، ایشان بسیار بالاتر از این حرفهاست، اما من و شما چه استفاده‌ای می‌کنیم؟
ما از نور فاطمۀ زهرا(س) چه استفاده‌ای می‌‌کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، شنیدن فضایل و برخی ویژگی‌های شخصیتی ائمه (علیهم‌السلام) در کلام بزرگان دین باعث ایجاد نگرش و معرفتی نوین در افکار آدمی می‌شود. در واقع ایام ولادت‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین (علیهم‌السلام) باید فرصتی جهت تبیین معارف و فضایل این بزرگواران باشد تا جامعه اسلامی ضمن اینکه به غم و شادی میپردازد، به شعور و معرفت عترت(ع) نیز برسد.

در عصر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیوسته در مناسبات مختلف با نوع نگاه و بصیرت نافذشان بارها و بارها به بیان مسائلی از ماجراهای اهل‌بیت (علیهم‌‌السلام) پرداختند که امروزه پس از گذشت سال‌ها از آن طرح بحث‌ها، قدر چنین افرادی برایمان بیش از پیش نمایان می‌شود و لزوم به کارگیری آنها را در جامعه به وضوح حس میکنیم.

* در ادامه به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارۀ درخشندگی و نور حضرت زهراء(س) اشاره می‌‌‌شود:

عزیزان من! این ستاره درخشان عالم خلقت، فقط همان نیست که به چشم ما می‌آید. فاطمهزهراسلام‌اللَّه‌علیها بسیار بالاتر از این حرفهاست. ما فقط درخشندگی‌ای می‌بینیم؛ ولی بسیار بزرگتر از این حرفهاست، اما من و شما چه استفاده‌ای می‌کنیم؟ همین قدر که بدانیم اوزهراست، کافی است؟ در روایتی خواندم که درخشندگی فاطمهزهراسلام‌اللَّه‌علیها باعث می‌شود تا چشمان کرّوبیان ملأ اعلی خیره شود: «زَهَر نورها للملائکة السّماء(1)»، برای آنها می‌درخشد. ما از این درخشندگی چه استفاده‌ای بکنیم؟ ما باید از این ستاره درخشان، راه به ‌سوی خدا و راهِ بندگی را که راه راست است و فاطمهزهراسلام‌اللَّه‌علیها پیمود و به آن مدارج عالی رسید، پیدا کنیم.

اگر می‌بینید خدا خمیره او را هم خمیره متعالی قرار داده است، به این دلیل است که می‌دانست این موجود در عالم مادّه و عالم ناسوت، خوب از امتحان بیرون خواهد آمد؛ «امتحنک اللَّه الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابره(2)»؛ قضیه این است. خدای متعال حتی اگر لطف ویژه‌ای درباره آن خمیره می‌کند، بخشی مربوط به این است که می‌داند او از عهده امتحان چگونه برخواهد آمد؛ وگرنه بسیار کسان خمیره خوب داشتند، مگر همه توانستند از عهده برآیند؟ این بخش از زندگی فاطمهزهراسلام‌اللَّه‌علیها، آنی است که ما برای نجات خودمان به آن احتیاج داریم.

1ـ فرازی از حدیث نبوی - امالی شیخ صدوق - مجلس 24- ص 99
2ـ امام صادق (ع) - التهذّیب - ج 6 - ص 10

منبع:تسنیم

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمایشی که مداحان و مسیولین ملبس به لباس روحانی به ملت داده‌اند فقط اه و ناله وزانوی غم بغل کردن و چاره رفع ظلم بوسیله دعا و زاری بود که این خلاف سیره ان بانوی بزرگوار می‌باشد امام و رهبر چقدر در این موضوع صبحت کرده و میکنند کو گوش شنوا در صورت گوش کردن منافع مادیشان به خطر می‌افتد