پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۴۵ مورد نقض حقوق بشر در بحرین

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 592011
انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه ۱۴۵ مورد نقض حقوق بشر در مناطق مختلف این کشور رصد شدند.
۱۴۵ مورد نقض حقوق بشر در بحرین
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سایت العهد نوشت: انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای درباره نقض حقوق بشر در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه اعلام کرد، این موارد شامل بازداشت‌های اداری، سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز، ربایش اجباری، محدودیت رفت و آمدها، یورش به منازل و مجتمع‌های مسکونی، محاکمه‌های غیر عادلانه، مصادره اموال مردم و نابود کردن آنها و اظهارات تند در مطبوعات رسمی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

طبق بیانیه این انجمن، در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین بیش از ۱۰۰ مورد اعتراض مردمی در ۴۰ منطقه شامل ۶۶ تجمع مسالمت‌آمیز و ده‌ها اقدام اعتراضی مانند تعطیلی مراکز تجاری، خاموشی، نشست‌های تبلیغاتی و دیگر موارد رخ داد که از این تعداد ۱۷ تجمع مسالمت‌آمیز به شدت سرکوب شدند و در اثر آن ۱۰ تن زخمی شدند. از این تعداد ۹ تن به دلیل استفاده نیروهای امنیتی در منطقه ابوصیبع، سترة، المصلی و الدیه از تفنگ ساچمه‌ای که از سلاح‌های ممنوعه در جهان است، زخمی شده و یک تن دیگر در منطقه الدیه دچار مشکلات تنفسی شد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، ۵۹ مورد یورش به ساختمان‌های شخصی و خدمات عمومی رصد شد و علاوه بر اینها نیروهای دستگاه‌های امنیتی در یورش‌های خود عامدانه قصد ایجاد رعب و وحشت داشتند، همچنین سه مورد مصادره دارایی‌های مردم و یک مورد آسیب به اموال شخصی توسط این نیروها مشاهده شد.

انجمن حقوق بشر بحرین افزود، در کنار این‌ها محاصره امنیتی بر منطقه الدراز برای ششصد و پنجمین روز متوالی از ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ ادامه یافت و مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه همچنان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را برای دویست و شصت و هفتمین روز متوالی از تاریخ ۲۳ مه ۲۰۱۷ بدون حکم قضایی یا اداری در منزلش تحت بازداشت اجباری قرار دادند.

در پایان این بیانیه آمده است، در رسانه‌ها نیز ۳۱ مورد از تحریک به خشونت در پنج مقاله در روزنامه‌های الوطن بحرین و اخبار الخلیج و ۲۶ توئیت در شبکه‌های اجتماعی دیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *