جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«عدالت؛ عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه رهبری

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 591952
اثر جدید انتشارات انقلاب اسلامی با عنوان «کتابِ عدالت» مجموعه‌ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی که نگاهی به جایگاه «عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه‌ معظّمٌ‌له دارد منتشر شد.
«عدالت؛ عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه رهبری
به گزارش جهان نيوز، این کتاب با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائلِ عینی و سوال‌های مهم در حوزه‌ بحث عدالت‌خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی پاسخ داده شود.

رهبر انقلاب طی سخنان خود در این کتاب به مسائلی مانند اهمیّت عدالت و عدالت‌خواهی، عرصه‌های تحقق عدالت، چگونگی عدالت‌خواهی و بایدها و نبایدهای آن اشاره دارد و در ادامه این کتاب در چهار گفتار اصلی به تبیین این موضوعات براساس بیانات ایشان پرداخته است.

درس‌هایی از نهج‌البلاغه، دستاوردهای نظام اسلامی در گسترش عدالت، نگاهی به اقدمات رهبری در حوزه‌ عدالت‌گستری و تذکرات رهبر انقلاب برای دنبال کردن عدالت‌خواهی به عنوان بخش‎های مکمل این کتاب محسوب می‌شوند.



بخش پایانی این کتاب 80 صفحه‌ای که با عنوان پیوست یک و دو آورده شده شامل متن کامل فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره‌ی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و همچنین فهرستی از بیانات مهم رهبر انقلاب برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی «عدالت اجتماعی» است.

در این کتاب سعی شده با ادبیاتی جدید و استفاده از ظرفیت‌های تصویری و گرافیکی دو عرصه‌ی «نظر و عمل» به یکدیگر نزدیک شده و محتوایی ناظر به پیگیری و تحقق بیش از پیش آرمانِ عدالت در اختیار مخاطبین و به‌خصوص «جریان مومن انقلابی» قرار گیرد.



منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *