جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی سوریه

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 591945
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امکان جمع‌آوری کمک مالی برای بازسازی سوریه به شرط توقف درگیری و مشارکت دولت در مذاکرات صلح خبر داد.
شرط اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، در صورتی که درگیری در سوریه متوقف شود و روسیه مشارکت "جدی" بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل تضمین کند، امکان جمع‌آوری سرمایه برای بازسازی سوریه وجود دارد.

همچنین موگرینی از میزبانی کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه در ۲۴ و ۲۵ آوریل در بروکسل خبر داد و گفت، به دنبال تعهداتی برای بهبود سریع اوضاع سوریه است که جنگ همه جانبه در این کشور جان صدها هزار نفر را گرفته و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا آماده برگزاری کنفرانس برای فراهم کردن منابع بهبودسازی اوضاع سوریه به ویژه در مناطق آزاد شده از کنترل داعش است، گفت: اما اتحادیه اروپا می‌خواهد بهبودی اوضاع را در واقعیت ببیند و رویکردی که امروز می‌بیند کاملا  مخالف این امر است، در حال حاضر توقف تشدید تنش مشاهده نمی‌شود، بلکه تشدید تنش را می‌بینیم.

اتحادیه اروپا به دنبال استفاده از نقش خود به عنوان بزرگترین نهاد کمک‌کننده برای احیای مذاکرات صلح است، مذاکراتی که طی دو سال جنگ در سوریه پیشرفتی نداشته است.موگرینی گفت، مشارکت‌ سرمایه جدیدی در سال جاری میلادی ارائه خواهند کرد و همین کار را از بیش از ۷۰ کشور شرکت کننده در کنفرانس آتی بروکسل انتظار دارد.

وی افزود، اتحادیه اروپا از مخالفان دولت سوریه حمایت می‌کند تا آنها اتحاد و آمادگی بیشتری برای انجام مذاکرات صلح داشته باشند. اما این اتحادیه نمی‌تواند پیامی را منتقل کند زیرا نفوذی در نظام سوریه ندارد و با آن در ارتباط نیست.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه آماده برگزاری دومین کنفرانس پیرامون آینده سوریه و کل منطقه به ویژه درباره وضعیت انسانی آن در بروکسل است.بروکسل میزبان کنفرانس پیشین درباره وضعیت انسانی سوریه در ماه آوریل ۲۰۱۷ بود و شرکت کنندگان آن مبلغ شش میلیارد یورو به حل بحران سوریه اختصاص دادند.

موگرینی گفت، اتحادیه اروپا در حال مذاکره با طرف‌های ذی‌نفوذ بر دمشق است تا مشارکت شفاف دولت سوریه در مذاکرات ژنو را تضمین کنند. هشت دور از مذاکرات ژنو درباره بحران سوریه برگزار شد، اما هیچ کدام نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *