جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 591849
«کاووس سید امامی»، فردی که تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود، هفته گذشته در دستشویی سلول محل بازداشت خود، با حلق‌آویز کردن خود را از بین برد تا اطلاعات بیشتری از شبکه جاسوسی از جانب او به دست دستگاه امنیتی نیافتد.
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی
به گزارش جهان نيوز، «کاووس سید امامی»، فردی که تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان این مرز و بوم انتقال می‌داد، در هفته گذشته در دستشویی سلول محل بازداشت خود، با حلق‌آویز کردن خود را از بین برد تا اطلاعات بیشتری از شبکه جاسوسی از جانب او به دست دستگاه امنیتی نیافتد.

پیرو اقدام به خودکشی کاووس سیدامامی که به‌اتهام جاسوسی تحت پوشش فعالیت‌های محیط زیستی در زندان به‌سر می‌بُرد، آقای "اریک سولهایم" معاون دبیر کل سازمان ملل و رئیس نهاد محیط زیست این سازمان (یونپ ــ UNEP) ضمن اظهار نگرانی از این حادثه اشاره می‌کند که «فعالیت در حوزه محیط زیست بخشی از حقوق بشر است و لذا همه موظف به پاسداری از این حق هستند». وی همچنین تأکید کرده که «مدافعان محیط زیست ایران و سرتاسر جهان باید حمایت و احترام شوند».

پس از آن نیز برخی نمایندگان لیست امید و دولتمردانی، چون علی مطهری، محمود صادقی و حسام آشنا و ... اقدام به جوسازی و سفیدنمایی جاسوس متوفی و متهم کردن دستگاه قضایی و امنیتی کردند. کاربران فضای مجازی به خودکشی جاسوس محیط زیست و اقدامات حامیان دولت سریعا واکنش نشان دادند.

یکی از کاربران در واکنش به اظهارات دولتی‌ها و لیست امید نوشت: طبق منطق بعضیا استاد دانشگاه جاسوس نیس دانشجو جاسوس نیس مادر جاسوس نیس پژوهش گر جاسوس نیس عضو تیم مذاکره کننده جاسوس نیس با این حساب جاسوس فقط عمه‌ی منه که خبرا رو میبره با بقیه!
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

حسام‌الدین براتی هم در خصوص ارتباط جاسوسان محیط زیست و نایاک نوشت: یکی از محور‌های ۷ گانه نایاک، تاثیرگذاری بر محیط زیست ایران از طریق انتقال اطلاعات حساس کشور توسط جاسوس‌هاست، سید امامی سرشبکه "نفوذ آبی"کشور بوده!
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

شقایق منطقی با انتشار تصویری از کاووس سیدامامی در کنار نماینده سازمان ملل در ایران نوشت: جعبه سیاه ماجرای مؤسسه میراث حیات وحش پارسیان، این شخص است و لاغیر! گری لوییس، نماینده دفتر توسعه ملل متحد در ایران!
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

سیدامامی چگونه دستگیر شد؟
در نوزده دی ماه سال جاری حسب گزارش کتبی یکی از نهاد‌های امنیتی که به دادسرای شهید مقدس ارجاع شده است، به موجب دستورات قضایی و با آغاز تحقیقات انجام شده، مشخص شد متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد ماموریت‌های سه گانه‌ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می‌کرده‌اند. در تحقیقات انجام شده برخی متهمان به انجام سفر‌های متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان کرده‌اند که هدف کلی پروژه مشترک سازمان سیا و موساد، ایجاد بحران در برخی از حوزه‌های زیست محیطی ایران بوده و اطلاعات جمع آوری شده از طریق عوامل پنهان به آمریکا انتقال می‌یافته و در همین راستا دو نفر از افسران سازمان اطلاعات آمریکا با هویت معلوم در پوشش‌های مختلف به ایران و برخی از استان‌های کشور سفر کرده‌اند که از جمله اهداف آن‌ها، ایجاد موسسه‌ای در قالب فعالیت‌های زیست محیطی بوده و طبق اسناد موجود، این موسسه در حدود یک دهه قبل در ایران با طراحی آمریکایی‌ها برای تحقق اهداف مدنظر سرویس‌های اطلاعاتی سازمان سیا و موساد و جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده در حوزه‌های دفاعی و موشکی کشور ایجاد شده است.

حسب محتویات پرونده، یکی از متهمان اصلی، با مشخصات اختصاری م. ط. دارای تابعیت سه گانه ایرانی، آمریکایی و انگلیسی و عضو و پشتیبان مالی موسسه ایرانی حیات وحش بوده، و هم‌چنین دیگر عضو موثر و مدیر این موسسه کاووس سیدامامی دارای تابعیت مضاعف کانادا و از مرتبطان اصلی افسراطلاعاتی آمریکا در ایران بوده به نحوی که این افسر اطلاعاتی در سفر به ایران در منزل کاووس سیدامامی استقرار می‌یافته است. این شبکه در پوشش اجرای پروژه‌های علمی و زیست محیطی نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام می‌کرده است.

طبق تحقیقات انجام شده اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت‌های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت شده را برای بیگانگان ارسال می‌کرده‌اند.

پس از بازداشت کاووس سیدامامی و ارائه اسناد و اطلاعات موجود به وی در فرآیند تحقیقات، از بازجوی خود برای پاسخ به سوالات، فرصتی درخواست کرده بود که مورد پذیرش قرار گرفته، اما پس از مراجعه متهم به محل نگهداری خود در بازداشتگاه، با تدارک مقدمات، در سرویس بهداشتی اقدام به خودکشی کرد.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران در این خصوص اعلام داشت: به محض اطلاع دادستان، قاضی ویژه امور جنایی به زندان اعزام و ضمن بررسی موضوع، پرونده قضایی تشکیل و مقرر شد در انجام تحقیقات از کلیه مطلعان موضوع تسریع شود.

حوریه‌سادات علوی در مورد دستگیری جاسوسان مختلف در این دولت نوشت: در پوشش محیط زیست جاسوسی موشکی میکنند، در پوشش مشاور تیم مذاکره کننده جاسوسی هسته‌ای میکنند، در پوشش خبرنگار جاسوس پرورش میدهند... به راستی چه خبره تو این دولت؟
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

احمد جانجان نیز درمورد ادعای برخی درمورد اینکه ایران سر این جاسوس را زیر آب کرده نوشت: میگویند: #کاووس_سیدامامی و جاسوسی؟! مگرکسی با آنهمه ادب جاسوسی میکند؟! چون منتقد نظام بود سرش را زیر آب کردند! اما نمیگویند چرا دوربین‌هایی که به بهانه فیلمبرداری از «حیوانات در حال انقراض» کار گذاشته بود، جای فیلمبرداری از حیوانات از «سایت‌های موشکی» فیلمبرداری میکرد!
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

یکی دیگر از کاربران نیز درمورد خودکشی سیدامامی و اتهامات بین‌المللی به جمهوری اسلامی نوشت: شما اگه اندازه اون پرنده که غذاشو گم می‌کنه فکر داشتی می‌فهمیدی که وقتی #شاه_مهره رو گرفتیم و کلی اطلاعات داره و رسما میتونیم اعدامش کنیم دلیل نداره پنهانی تو دستشویی بکشیم و بعدا محکوم هم بشیم به ظالم بودن! یکم فکر کن هموطن! حتی اندازه‌ی اون پرنده...
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

توپخانه رسانه‌ای دولت و قصه جاسوسان!
تقریبا در هیچ کجای دنیا، وقتی پای یک پرونده جاسوسی مرتبط با امنیت ملی در میان است، افراد حقیقی و حقوقی نامرتبط با پرونده به راحتی نه به خود اجازه می‌دهند و نه به آن‌ها اجازه داده می‌شود که به راحتی وارد فاز اظهارنظر عمومی و جوسازی و شایعه‌بافی شوند، چرا که یک پرونده امنیتی ابعاد و لایه‌های مختلفی دارد که بعضا تا سال‌ها توضیح و روشنگری درباره همه ابعاد آن امکانپذیر نیست، چرا که هر گونه افشای بی ضابطه اطلاعات می‌تواند به اخلال در کار تشکیلات امنیتی در ان پرونده خاص منجر شود و در برخی موارد کل دستاورد‌های اطلاعاتی آن پرونده را از بین ببرد.

از این رو، ورود افکار عمومی به این شکل به یک بحث کارشناسی-تخصصی در حوزه امنیت ملی و مطالبه برای باز کردن ابعاد یک چنین پرونده حساس و سنگینی، تقریبا در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. با این حال در کشور ما، از همان روز نخست انتشار خبر خودکشی این متهم توسط پسر او، مقامات مختلف مسوول و مرتبط، از دادستان تهران تا سخنگوی قوه قضاییه و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در حد مقدورات و ملاحظات توضیحاتی را برای روشن شدن موضوع ارایه کردند، لیکن اصرار برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های جریانات خاص داخلی (همسو با موج‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب) بر دامن زدن به جوّ ایجاد شده، نشان می‌دهد که احتمالا برنامه‌های دیگری برای لوث کردن موضوع جاسوسی و تحت فشار قرار دادن نظام در جهت منویات ترامپ و متحدان او، از داخل کشور در حال اجراست.

امین سرائی در صفحه توییترش در این خصوص نوشت: یکی از راه‌های جاسوسی تمیز اینه که هیات علمی یه دانشگاه مذهبی بشی و از خودت چهره‌ی موجه بسازی، البته جناب آشنا توی این حوزه تخصص دارن...
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

جلیل محبی هم درمورد شبکه‌های بازمانده جاسوسی در ایران از دوران پهلوی نوشت: پیش از انقلاب ۳۶۰ #لژ #فراماسون به صورت رسمی در ایران فعال بودند بعد از انقلاب قهر نکردند و نرفتند توبه نصوح هم نکردند انقلابی هم نشدند انگیزه شان هم بیشتر شد.
 
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین

محمد سمیعی درمورد نامه برخی انجمن‌ها به ریاست‌جمهوری و اظهارات حسام آشنا مشاور وی نوشت: ۴ انجمن #انجمن_علوم_سیاسی و انجمن جامعه شناسی و انجمن مطالعات صلح ایران و انجمن مطالعات فرهنگ وارتباطات نامه مشترک به روحانی زدن و نسبت به موضوع #سیدامامی ابراز نگرانی کردند مؤسسین این انجمن‌ها چه کسانی هستند؟ ارتباط آقای #حسام_الدین_آشنا با آن‌ها چیست؟
 
واکنش توییترنشین‌ها به خودکشی سیدامامی در اوین


منبع:خبرگزاری دانشجو
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *