جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۱۸ تیراندازی در مدارس آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۸

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 591844
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت وقوع ۱۸ مورد حمله با اسلحه در مدارس آمریکا از شروع سال ۲۰۱۸ تاکنون نشان‌دهنده عادی‌شدن خشونتهای تسلیحاتی در این کشور است.
۱۸ تیراندازی در مدارس آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۸
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه حمله مرگبار چهارشنبه گذشته به دبیرستانی در ایالت فلوریدا، تعداد کل تیراندازی‌های صورت‌گرفته در مدارس سراسر آمریکا در سال 2018 میلادی را تاکنون به 18 مورد رسانده است، نوشت: این پدیده‌ای است که به‌نظر می‌رسد مقامات مربوطه در پیشگیری از آن اختیارات لازم را ندارند و عاجز هستند.

بر اساس این خبر، این تعداد حیرت‌انگیز از حملات مرگبار با سلاح در مدارس نشان‌دهنده عادی شدن خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا است آن هم در شرایطی که دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و دبیرستان به‌طور منظم در حال تمرین چگونگی واکنش به شرایط حضور یک تیرانداز فعال هستند.

بر این اساس، در 8 مورد از 18 حمله مرگباری که در سال جاری در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا اتفاق افتاده‌اند، کسی مجروح نشده است. دو مورد از این حملات تلاش برای خودکشی بودند و موارد دیگر نیز حمله با سلاح به دیگران گزارش شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که حمله اخیر به دانش‌آموزان دبیرستان فلوریدا بدترین نمونه حمله با سلاح در سال 2018 بوده باشد. مرگ 17 نفر در این حمله تأیید شده است.

خبرگزاری فرانسه با تأکید بر اینکه فراوانی وقوع این حملات در آمریکا به‌قدری است که دیگر مسئولی توانایی حیرت‌زده شدن ندارد، نوشت از ژانویه سال 2013 میلادی تاکنون حداقل 291 مورد تیراندازی در مدارس آمریکا گزارش شده است و در پی وقوع هر کدام از این حوادث درخواست‌ها برای محدود کردن هرچه بیشتر قوانین مربوط به فروش سلاح و مالکیت آن مطرح می‌شود اما حامیان حمل سلاح مرتباً در خنثی کردن این درخواست‌ها موفق بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *