سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

شرط ورود ارتش سوریه به عفرین

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 591705
شبکه خبری «روسیا الیوم» پنجشنبه شب به نقل از منبع آگاه گزارش داد: ارتش سوریه درخواست کردها را برای ورود به عفرین در شمال غرب این کشور تا پیش از تحویل سلاح آنها رد کرده است.
شرط ورود ارتش سوریه به عفرین
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا،یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفته است: فرماندهان سوری ورود ارتش سوریه به عفرین را مشروط به تحویل سلاح یگان های مدافعان خلق به دولت سوریه کرده اند.این منبع در ادامه گفت: این موضوع با پاسخ منفی طرف کردی روبه رو شده و به این ترتیب، دوطرف (یگان های مدافع خلق و دولت مرکزی سوریه) به توافقی برای استقرار نیروهای نظامی دمشق در عفرین نرسیده اند.

این خبر درحالی منتشر می شود که پنجشنبه شب برخی منابع عربی اعلام کردند که یگان های مدافع خلق با دولت مرکزی برای ورود ارتش سوریه به عفرین به توافق رسیده اند.«سیبان حمو» فرمانده کل یگان های مدافع خلق، پیشتر ورود ارتش سوریه را به عفرین برای مقابله با حملات ارتش ترکیه به این منطقه دور از انتظار ندانسته بود.

حکومت خود مختار کردها ششم بهمن ماه گذشته نیز در بیانیه ای خواستار کمک دمشق به عفرین در برابر حملات آنکارا به این منطقه شده بود.عملیات شاخه زیتون ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 دی ماه 96) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.

دولت آنکار مدعی است، هدف از این عملیات، نابودی تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ)، و داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم تروریست‌ها می باشد، اظهاراتی که همواره از سوی مقام های کرد سوری رد شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *