سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

عصبانیت اصلاحات از دستگیری جاسوس‌ها

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب: 591649
علیرغم توضیحات دادستان تهران و تأیید خودکشی سید امامی، برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر همصدا با رسانه‌های معاند، به تردیدافکنی و مظلوم نمایی و کم اهمیت نشان دادن موضوع جاسوسی پرداخته‌اند.
عصبانیت اصلاحات از دستگیری جاسوس‌ها
به گزارش جهان نيوز، پس از انتشار خبر دستگیری یک شبکه جاسوسی در قالب فعالیت زیست‌محیطی توسط یکی از نهادهای امنیتی کشور در روزهای گذشته و افشای پشت‌پرده تکان‌دهنده ماجرا از سوی دادستان تهران، اصلاح طلبان واکنش تأمل برانگیز و البته مسبوق به سابقه‌ای نشان دادند.

علیرغم توضیحات مبسوط دادستان تهران و تأیید خودکشی کاووس سید امامی از سوی نزدیکان وی و تشریح فیلم خودکشی این متهم از سوی نمایندگان مجلس، برخی روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای اخیر همصدا با رسانه‌های معاند، به تردیدافکنی و مظلوم نمایی و کم اهمیت نشان دادن موضوع جاسوسی پرداخته‌اند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «حمیدرضا جلایی پور» نوشت:

«اعلام شده که سید امامی  جاسوس بوده و خودکشی کرده است. اغلب حامیان محیط زیست اما در پذیرش این خبر تردید دارند. حتی عده‌ای معتقدند این فضای سنگین امنیتی که علیه دستگیرشدگان به راه افتاده در اصل متوجه حامیان محیط زیست و اقلیم ایران است... در این آشفتگی رسانه‌ای کسی نمی‌گوید که ما با کسانی که در نگهداری دکتر سید امامی قصور داشته‌اند، برخورد قانونی می‌کنیم بلکه عمدتاً و به خصوص صدا و سیما فقط روی جاسوسی و خودکشی تاکید می‌کند.»


روزنامه وقایع اتفاقیه نیز در یادداشتی با عنوان «سیدامامی و سؤالات بی پاسخ» نوشت:

«درباره پرونده دکتر سیدامامی، فارغ از اینکه وی خودکشی کرده‌است یا خیر، سؤال اینجاست که مگر می‌شود در زندان امکاناتی باشد که یک فرد خودکشی کند و چرا این امکانات در اختیار متهم زندانی قرار داده شده است؟».

لازم به ذکر است که برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب پیش از این نیز واکنش مشابهی درخصوص دستگیری متهمان به جاسوسی نشان داده‌اند.

برای نمونه در مهرماه امسال و پس از انتشار خبر دستگیری «عبدالرسول دری اصفهانی» جاسوس دوتابعیتی در تیم مذاکره کننده هسته‌ای، روزنامه‌های اصلاح طلب به دفاع تمام قد از این متهم پرداختند. در همین رابطه روزنامه آرمان-۳۰ مهر ۹۶- در مطلبی نوشت: «طی روزهای گذشته ماجراهای پیرامون عبدالرسول دری اصفهانی، مشاور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌های مخالف دولت تبدیل شده و بااستفاده از آن دولت حسن روحانی را تحت فشار قرار داده‌اند... به نظر می‌رسد مساله جاسوسی دری اصفهانی نیز قسمتی از پروژه تخریب دولت توسط دلواپسان باشد».

نکته قابل توجه اینجاست که همزمان با تقلای اصلاح طلبان برای ماله کشی جاسوسی در تیم هسته‌ای، رسانه‌های ضد انقلاب نیز به دفاع از دری اصفهانی پرداختند. برای نمونه وبسایت رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا)-مهر ۹۶- ضمن دفاع از جاسوس هسته‌ای در گزارشی نوشت: «طرح اتهامات علیه برجام، همچنان ادامه دارد...عبدالرسول دری اصفهانی، کارشناس دو تابعیتی نزدیک به تیم هسته‌ای ایران، مردی است که گفته می‌شود در دو دهه اخیر در برخی از معاهدات بین‌المللی ایران حضوری فعال داشته و سبب شده تا نزدیک به دو میلیارد یورو به ایران بازگردانده شود».

حال سؤال اینجاست که چرا هر وقت که یک جاسوس دستگیر می‌شود، برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب عصبانی شده و به دفاع تمام قد از متهم می‌پردازند؟!

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی محترمانه بایدبگویم توسط برخی مسولین رده بالاداره خیانت بزرگی انجام میشه وای خیانتهاهدفداره سال هزاروچهارصدسال وحشتناکی باروحانی داریم