کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلفات اسرائیل در جنگ آینده سنگین است

26 بهمن 1396 ساعت 19:38

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به بررسی احتمال وقوع جنگی در آینده با حزب‌الله پرداخته و پیشنهاد داد به جای تهدید لبنان، باید ایران را هدف حملات قرار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس،  روزنامه جروزالم پست مدعی است: زاردخانه ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار موشکی حزب‌الله، برای دفاع از لبنان نیست بلکه قصد آن بازداشتن اسرائیل از حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران است.

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به بررسی احتمال وقوع جنگی در آینده با حزب‌الله پرداخته و پیشنهاد داد به جای تهدید لبنان، باید ایران را هدف حملات قرار داد.

این روزنامه به کابینه رژیم صهیونیستی توصیه می‌کند پیش از آنکه مورد حملات موشکی حزب‌الله قرار بگیرد، شهر‌های بزرگ ایران مانند تهران را هدف قرار دهد تا از آن حملات پیشگیری کند.

جروزالم پست اذعان می‌کند در صورت وقوع جنگی در جبهه شمالی اسرائیل، تهدید حزب‌الله مبنی بر شلیک روزانه هزاران موشک بلند، میان و کوتاه‌برد به اسرائیل، مخصوصا حملات نقطه‌زن به اهداف استراتژیک، واقعیت می‌یابد و تلفات و خسارات اسرائیل به شدت سنگین خواهد بود.

این روزنامه مدعی است زاردخانه ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار موشکی حزب‌الله، برای دفاع از لبنان نیست بلکه قصد آن بازداشتن اسرائیل از حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران است.

در ادامه این یادداشت آمده است که پاسخ اسرائیل به حملات لبنان و نابود کردن زیرساخت‌های آن، برای سالیان متمادی سرزنش بین‌المللی علیه ارتش اسرائیل را به دنبال خواهد داشت و باعث تقویت کنترل حزب‌الله بر لبنان می‌شود.

جروزالم پست با بهانه قراردادن این مسئله که جامعه جهانی سیاست اسرائیل در حمله به لبنان را نمی‌پذیرد، تاکید می‌کند:

«پس اگر نمی‌توان همزمان از جنگ در جبهه شمالی اجتناب کرد، اسرائیل باید مانع ایران شود تا سناریوی کابوس‌وار فرود آمدن هزاران موشک بر اسرائیل، به وقوع نپیوندد.»

این روزنامه می‌نویسد:

«اسرائیل باید شهر‌های بزرگ ایران مانند تهران را هدف قرار دهد تا بهای حملات موشکی سنگین حزب‌الله به اسرائیل را بدهند. این تهدید نظامی باید با تبلیغات عظیم عمومی برای وادار کردن مردم ایران به سرکشی علیه سیاست رهبرانشان همراه شود تا امنیت داخلی آن‌ها نیز به خطر بیافتد.»

جروزالم پست در پایان با اشاره به تحولات روز شنبه در مرز سوریه و فلسطین اشغالی (ورود پهپاد به حریم هوای اسرائیل و ساقط شدن جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه) افزود که این مسئله نیاز برای تغییر رویکرد اسرائیل در قبال تهدیدات ایران را تقویت می‌کند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای سوری است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.


کد مطلب: 591647

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591647/تلفات-اسرائیل-جنگ-آینده-سنگین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com