کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حماس به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا

26 بهمن 1396 ساعت 16:52

فوزی برهوم سخنگوی حماس طی اظهاراتی گفت که این اقدام در ادامه طرح‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه حذف مساله فلسطین و حقوق ملت فلسطین صورت می‌گیرد.


به گزارش جهان نیوز، حماس، اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب پیش نویس قانون اعمال مجازات‌های جدید علیه این جنبش به بهانه استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی را رفتاری همسو با رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فوزی برهوم سخنگوی حماس طی اظهاراتی گفت که این اقدام در ادامه طرح‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه حذف مساله فلسطین و حقوق ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پیش نویس در حقیقت ملت فلسطین و حقوق قانونی آنان و در راس آن‌ها حق دفاع از خود و مقابله با اشغالگران صهیونیست را نشانه رفته است.

سخنگوی حماس تصریح کرد که جنبش حماس یکی از بخش‌های اصلی ملت فلسطین به شمار می‌رود، فلسفه وجودی این جنبش دفاع و حراست و حمایت از فرزندان ملت فلسطین و غیر نظامیان فلسطینی در برابر تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست است.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه پیش نویس قانون جدیدی را علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس به تصویب رساند. هدف از تصویب این پیش نویس اعمال مجازات‌های جدید علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس است.

کمیته مناسبات خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که این پیش نویس را تهیه و تدوین کرد، مدعی شد که حماس از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خزانه داری آمریکا دو هفته پیش در اقدامی ظالمانه نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در لیست تروریسم خارجی گنجاند که این اقدام با واکنش تند محافل داخلی و منطقه‌ای و بین المللی مواجه شد.

منبع: مهر


کد مطلب: 591632

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591632/واکنش-حماس-تصویب-تحریم-های-جدید-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com