پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورود کاروان نظامیان ترکیه به خاک سوریه

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 591625
یک کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از ده‎ها سرباز و خودروی نظامی وارد خاک سوریه شده و در حال اعزام به ریف جنوبی ادلب است.
ورود کاروان نظامیان ترکیه به خاک سوریه
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری می‎گویند که کاروانی از نظامیان ترکیه متشکل از ده‎ها خودروی نظامی از طریق گذرگاه روستای کفرلوسین در مرزهای سوریه و ترکیه وارد ریف شمالی ادلب شده‎اند.

بنابر گزارش‎ها این کاروان نظامی ترکیه به سمت شهر معره النعمان در ریف جنوبی ادلب اعزام شده است.

در همین حال ارتش ترکیه اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات «شاخه زیتون» تاکنون 1369 فرد مسلح کشته شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: روز دوشنبه 103 تروریست دیگر کشته شدند و آمار کل تروریست‌های کشته شده در طول این عملیات به 1369 نفر رسیده است.

از سوی دیگر رسانه‌ها از افزایش شمار تلفات ارتش ترکیه در طول عملیات شاخه زیتون خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس ضمن اعلام کشته شدن یک سرباز دیگر ارتش ترکیه شمار سربازان ارتش ترکیه که در طول این عملیات کشته شده‌اند را 31 نفر اعلام کرده است.

رجب طیب اردوغان روز شنبه 20 ژانویه اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق در شمال غربی سوریه عملا آغاز شده است.

وی هدف از این عملیات را «پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از تروریست‌ها» اعلام کرده و این در حالی است که «بشار اسد»، رئیس‌ جمهور سوریه در واکنش به این اقدام ترکیه، عملیات عفرین را بخشی از راهبرد آنکارا در راستای حمایت از تروریسم توصیف کرده و گفته است که این اقدام تجاوز به حاکمیت سوریه است.

عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کُرد در منطقه عفرین سوریه چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد یک گارد مرزی 30 هزار نفره متشکل از نیروهای کُرد سوریه در مناطق مرزی ترکیه تشکیل دهد.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *