چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید رسول اسفندیاری

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 591588
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید رسول اسفندیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید رسول اسفندیاری
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید رسول اسفندیاری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛
شهید رسول اسفندیاری در سال1344 در روستای خلوت از توابع شهرستان شاهین دژ، در یك خانواده مذهبی و متدین به دنیا آمد و تا كلاس سوم راهنمائی درس خواند و به علت علاقه‌ای كه به دفاع از میهن اسلامی داشت پیشگام جبهه‌ها شد

شهید بزرگوار علاقة زیادی به مراسم مذهبی و دسته‌های حسینی داشت و همواره از پیشگامان صف نماز جماعت و جمعه بود و علاقه شدید او به انقلاب اسلامی او را وادار كرد كه به عنوان بسیجی دین خود را نسبت به انقلاب ادا نماید و در این راستا زحمات زیادی را متحمل شد و برای دفاع از انقلاب به منطقه جنوب اعزام شد تا در كنار دیگر بسیجیان سلحشور به مبارزه با صدامیان بپردازد. و بعد از فعالیت‌های زیاد، در تاریخ62/1/22 سرانجام به نهایت آرزوی خویش كه همانا شهید شدن بود رسید و بر اثر اصابت تركش خمپاره در منطقه عملیاتی دزفول به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیكر پاك این شهید بعد از مدتی در میان دوستان و آشنایان در زادگاهش به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید رسول اسفندیاری

به دنبال من نیایید و خوشحال باشید که کشورتان چنین فرزندانی را دارد که عاشق میهن و امام خود بوده و با توجه به اینکه می دانند رفتن با خودشان است و برگشتن با خدا به جبهه می روند و از شما تقاضا دارم در صورت اینکه توفیق شهادت داشتم، برای من گریه نکنید و شما هم واجب است راه ما را ادامه دهید

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *