کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی حسینی در مجمع عمومی حزب زنان جمهوری اسلامی:

بانک‌های اروپایی تمایلی به همکاری با ما ندارند

26 بهمن 1396 ساعت 13:01

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی کجلس گفت: ایالات متحده از حضور پررنگ ایران در سوریه خشمگین است و ایران امروز کشوری شده که موشک نقطه‌زن دارد.


به گزارش جهان نیوز، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مجمع عمومی حزب زنان جمهوری اسلامی که در محل سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی توانسته تا بازی قدرت را در عرصه بین‌المللی برهم بزند و زمین بازی جدیدی ترسیم کند.

وی افزود: اکنون چرخه قدرت بین‌المللی از هم گسیخته شده و قدرت‌های سلطه جمهوری اسلامی را عامل آن می‌دانند، این در حالی است که بعد از جنگ جهانی دوم زنجیره‌ای مبتنی بر نظم جهانی تشکیل شده بود که ایران آن را برهم زد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بطور حتم دشمن وضعیت فعلی را تحمل نمی‌کند و می‌خواهد ایران را وادار به عقب‌نشینی کند. همانطور که کسینجر 5 سال پیش مدعی شد که اگر جمهوری اسلامی دست از ادعاهای خود بردارد و به جایگاه اولیه‌اش بازگردد آمریکا دیگر با آن مشکلی نخواهد داشت.

نقوی‌حسینی بیان کرد: طبیعتا ایالات متحده از حضور پررنگ ایران در سوریه خشمگین است، چرا که ایران کشوری بود که روزی تنها می‌توانست آفتابه تولید کند، اما امروز موشک نقطه‌زن دارد.

وی ادامه داد: در عالی‌ترین سطح دیپلماسی از کشور ما 4 جاسوس پیدا شدند که پوند انگلیسی می‌گرفتند و متن داخل برجام می‌گذاشتند؛ همچنین دری اصفهانی نیز از مزدورانی بود که در قبال دریافت پوند انگلستان متن در قطعنامه برجام قرار می‌داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: همین مسائل باعث شده که با وجود نقض برجام از سوی آمریکا اعتراض به ایران به هیچ‌جا نرسد، همانطور که دیدیم اعتراض وزیرامور خارجه ایران نیز راه به جایی نبرد.

نقوی‌حسینی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی به طور طبیعی نمی‌خواهند که در قبال سرمایه‌گذاری در ایران ویزای خود را تحت کنترل قرار دهند و به همین دلیل است که بانک‌های اروپایی نیز با ایران کار نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: بانک‌های اروپایی تمایلی به همکاری با ایران ندارند، چرا که باید برای هر عملیات بانکی که سه مرحله دارد با 10 شرط از خزانه‌داری آمریکا مجوز بگیرند، لذا این مسئله که آقای سیف اعلام کرده تعدادی از بانک های اروپایی حاضر به همکاری با ایران هستند، در واکنش به صحبت وی باید بگویم که آن بانک‌ها در حد صندوق سپرده فرهنگیان تهران هستند و نه بیشتر.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: با وجود افق‌های روشن پیش‌رو و اقتدار جمهوری اسلامی رسالت سنگینی بر دوش ما قرر دارد و ما نباید کارکرد اشتباه دولت را به پای نظام بگذاریم.

نقوی‌حسینی افزود: آن بخش از کشور که در حیطه کارگرد نظام قرار دارد دزد و اختلاس‌گر نیست و در واقع ریشه مشکلات ما در انتخابی است که انجام داده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بدیهی است که مردم کشور به اصولگرایان اعتماد و باور بیشتری دارند و اگر نتیجه خلاف این مسئله پیش رفته بخاطر همکاری خودمان بوده است.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین فعالیت بررسی های مجلس افراد دوتابعیتی بسیاری در بخش‌های کلیدی تصمیم‌ساز کشور شناسایی شده‌اند، اما باید بدانیم که این معضل‌ها کف روی آب هستند و ما روزهای خوبی در پیش خواهیم داشت، اما باید منسجم باشیم و خود را سرباز نظام بدانیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 591580

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591580/بانک-های-اروپایی-تمایلی-همکاری-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com